Gjest Vilma Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 La oss si at jeg finner noe jeg vil ha på ebay, jeg trykker på knappen for kjøp og får tilslaget på varen. Hva skjer så? Gjerne med teskje
leirbål Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Det er ganske logisk og enkelt. Du velger betal nå. Nedest til høyre. Det pleier å stå noe om du vil donere litt penger til soldater i Irak eller noe rett over der. (Jeg har aldri lest det ordentlig.) Det kan du bare overse. Hvis du har paypal konto får du valget om du vil trekke pengene rett fra den. Hvis ikke bør du registrere deg og kortet ditt på paypal. Da får du en konto der, og bruker kortet mye tryggere når du betaler. Bruker du kortet må du taste inn den informasjonen som kreves. (Kortnummer ol.) Så kan du vente på varen din. Veldig enkelt, og helt trygt om du bruker paypal.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Du bør absolutt registrere deg på PayPal! Og selvfølgelig sjekke porto på forhånd, som mange har påpekt før meg her i Forumet. Pass også på hvordan man skriver beløp i UK og US - at man bruker "punktum" i stedet for "komma", og så komma som tusenskiller(usd 25,71 gikk inn som 25 tusen 710 dollar. Heldigvis er det en mulighet til "retract bid" hvis du gjør det innen kort tid, og det er tydelig at du har gjort en feil.. Hadde blitt dyre sko får'n si :gjeiper: ) Sjekk det før du trykker "confirm bid" (andre gang). Og kos deg!!!
Gjest Vilma Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har paypal, men har aldri skjønt noe av det. Hvordan betaler man med paypal da?
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har paypal, men har aldri skjønt noe av det. Hvordan betaler man med paypal da? Når du har kjøpt på Ebay, er det en lenke til PayPal. Så må du logge inn for å kunne betale. Alt ligger "ferdig" til betaling.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Og du kan betale til andre som også har PayPal (f.eks. ved kjøp på Finn.no) ved å skrive opp e-postadr. deres som er knyttet opp mot PayPal. Har brukt det til depositum på feriehus i Spania og mye annet. Velger du "payment owed" koster det ikke noe.
Gjest Vilma Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Når man da har logget inn i paypal betaler man da som vanlig med visa eller? :klø: Som sagt, for dummies
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Du har knyttet et (forhåpentligvis) kredittkort opp mot PayPal-kontoen dik. Pengene blir trukket derfra. Jeg betaler så regningen på kredittkortet når den kommer.
Miko Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Mulig det bare var betalingen du lurte på, men siden du skriver "dummies" ville jeg bare nevne at mange eBay-selgere ikke sender til Norge, så sjekk først om de i det hele tatt sender hit (i tillegg til hva portoen er selvsagt, for den kan noen ganger være urimelig høy). Og; skriv gjerne en hyggelig melding til selger og spør om h*n kan merke forsendelsen som gave....
Miko Skrevet 14. januar 2010 #11 Skrevet 14. januar 2010 Alle tips tas i mot med takk Og husk at det ikke bare er ebay.com - jeg finner vel så mye på ebay.co.uk. Det er også en haug med andre land, men jeg synes .com og .co.uk er de beste.
Gjest Gjest_bb_* Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Du har knyttet et (forhåpentligvis) kredittkort opp mot PayPal-kontoen dik. Pengene blir trukket derfra. Jeg betaler så regningen på kredittkortet når den kommer. Man må ikke ha kredittkort vel? Eller mener du at det er dumt å knytte visaen opp mot paypal?
Gjest mr mr Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 Man må ikke ha kredittkort vel? Eller mener du at det er dumt å knytte visaen opp mot paypal? Du kan trygt gi kredittkortopplysningene dine til PayPal, det har jeg gjort i flere år, men vær obs: kommer det mail (som regel noen mnd etter du har opprettet paypal konto) fra noen som UTGIR SEG for å være PayPal og vil ha kredittkortopplysninger OM IGJEN - da skal du ikke gjøre det...
Lykkelitenen Skrevet 18. januar 2010 #14 Skrevet 18. januar 2010 hey, driver og ser på OPI lakker for tiden og funnet en topp rated selger emd godt utvalg og veldig lav pris. MEN, frakten er dyr! (1.99$ for lakken og rundt 7-8$ for frakten. Om jeg bestiller flere varer, må jeg betale frakt for hver vare, altså få de tilsendt en og en, eller kan jeg bestille ulike farger og få det tilsendt i en stor pakke og bare betale frakten for den ene pakken?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #15 Skrevet 18. januar 2010 hey, driver og ser på OPI lakker for tiden og funnet en topp rated selger emd godt utvalg og veldig lav pris. MEN, frakten er dyr! (1.99$ for lakken og rundt 7-8$ for frakten. Om jeg bestiller flere varer, må jeg betale frakt for hver vare, altså få de tilsendt en og en, eller kan jeg bestille ulike farger og få det tilsendt i en stor pakke og bare betale frakten for den ene pakken? Det er opp til hver enkelt selger, så hvis det ikke står i annonseteksten er det best å sende en mail og spørre for å unngå ubehagelige overraskelser når det er tid for å betale.
Lykkelitenen Skrevet 18. januar 2010 #16 Skrevet 18. januar 2010 takk for svar, da får jeg finpusse engelsken min og se om jeg gjør meg forstått
Miko Skrevet 19. januar 2010 #17 Skrevet 19. januar 2010 takk for svar, da får jeg finpusse engelsken min og se om jeg gjør meg forstått Google oversetter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå