Gå til innhold

Hvorfor er det sånn


:-) anna

Anbefalte innlegg

Vi skal muligens flytte til en annen kommune over jul - og dermed mister vi den kommunale barnehageplassen vår. :-(

Det jeg synes er så trasig er at vi mister plassen med en gang vi melder flytting. Det er ikke rom for noen overgangsordning der vi får beholde plassen i noen uker, eller ut barnehageåret eller noe.

Og ettersom vi antageligvis ikke får ny plass før til høsten så er blir det jo et hull mellom barnehagene uansett hva vi gjør - og dermed ekstra styr for sønnen vår. Jeg skjønner jo at det er andre som står på venteliste, men jeg synes det er så urettferdig at barn skal bli direkte skadelidende av at det ikke er god nok barhagedekning.

Skulle ønske det fantes en slags overgangsordning der man kunne betale litt mer for plassen i en tidsbegrenset periode (ut barnehageåret eller noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mister dere virkelig plassen med en gang dere melder flytting?

Det kan selvfølgelig være forskjellig praksis fra kommune til kommune, men her jeg bor får man beholde plassen i 6 måneder etter at man har flyttet ut av kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Fy søren så urettferdig!!!

Jeg bor i Oslo, og ringte til barnehagekontoret i bydelen. Så det var de som sa at man mister plassen umiddelbart.

Om man flytter til en annen bydel i Oslo derimot får man beholde plassen til det blir en ledig plass i bydelen man flytter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror nok vi kommer til å være "slappe" med å sende den flyttemeldingen. Men det er jo teit da at man skal måtte "jukse" for at barnet ens skal få det så bra som mulig.

Spesielt irriterende at Oslo har slike regler. Om man flytter fra Torshov til Bjørndal får man beholde barnehageplassen til man får en ny, mens om man flytter fra Torshov til Lillestrøm er det rett ut av barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...