Gjest Gjest_trist_* Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Vi har vært sammen i snart ti år, gift i snart 4, to barn sammen. Hverdager selvsagt, men tilsynelatende alt vel. Tilsynelatende fordi jeg flere ganger har oppdaget at hun har "hemmelig" elektronisk dialog med andre menn. Hjelper ikke mye at vårt forhold startet på samme måten. Er hun en notorisk rastløs bombe? Mistenker henne ikke for noe fysisk men det svir som pokker likevel. Begynner å tro at monogami er en utdøende kunst :-/
leonberger Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Vi har vært sammen i snart ti år, gift i snart 4, to barn sammen. Hverdager selvsagt, men tilsynelatende alt vel. Tilsynelatende fordi jeg flere ganger har oppdaget at hun har "hemmelig" elektronisk dialog med andre menn. Hjelper ikke mye at vårt forhold startet på samme måten. Er hun en notorisk rastløs bombe? Mistenker henne ikke for noe fysisk men det svir som pokker likevel. Begynner å tro at monogami er en utdøende kunst :-/ Noen liker å opprettholde kontakt med andre selv om man er lykkelig i forholdet man lever i. Dette er noe noen gjør for å holde oppe selvtilliten, selv om det er dårlig gjort mot sin partner. De vil ikke såre noen, derfor holdes det hemmelig....noe som faktisk gjør det ennå værre egentlig. Hadde jeg vært deg ville jeg snakket med henne om det. Lett for meg å si da, men med riktig toneleie og ord så går det bra.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Noen liker å opprettholde kontakt med andre selv om man er lykkelig i forholdet man lever i. Dette er noe noen gjør for å holde oppe selvtilliten, selv om det er dårlig gjort mot sin partner. De vil ikke såre noen, derfor holdes det hemmelig....noe som faktisk gjør det ennå værre egentlig. Hadde jeg vært deg ville jeg snakket med henne om det. Lett for meg å si da, men med riktig toneleie og ord så går det bra. Hva skal man si? De gangene jeg har "fersket" henne før så nektet hun først og sannheten kom først etter en god stund. Problemet hennes da var at jeg faktisk hadde snakket med den "andre mannen" og satt med alle fakta. Den gangen var det ganske heite greier for å si det slik og jeg vurderte seriøst å gå fra henne. Men igjen, barn inne i bildet og hun la seg langflat. Det er nok mye i det du sier at hun søker bekreftelse, hun har ikke all verdens selvtillit. Jeg lovpriser henne på alle mulige vis HVER dag men jeg tror ikke hun egentlig hører meg lenger dessverre. Trist? Ja trist fordi jeg oppriktig elsker og begjærer denne kvinnen over alt på jord og klarer ikke en gang å tenke på noen andre. Umulig sier dere? Nei det er sånn det er. Trsit er det at jeg begynner å miste troen på GJENSIDIG fullkommen kjærlighet.
Gjest kommunikasjon Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Trist? Ja trist fordi jeg oppriktig elsker og begjærer denne kvinnen over alt på jord og klarer ikke en gang å tenke på noen andre. Umulig sier dere? Nei det er sånn det er. Trsit er det at jeg begynner å miste troen på GJENSIDIG fullkommen kjærlighet. Fullkommen kjærlighet tror jeg ikke eksisterer, men gjensidig kjærlighet derimot må man få lov til å håpe på. Du får snakke med henne og si at du skjønner at hun søker bekreftelse men at denne usikkerheten hennes og hennes søken etter bekreftelse gjør at du begynner å føle deg usikker på henne, og at det fører til at du kanskje går ut og søker bekreftelse hos andre igjen. Fortell henne hva dette gjør med deg og din selvfølelse og dine følelser når det gjelder forholdet mellom dere to.
leonberger Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Hva skal man si? De gangene jeg har "fersket" henne før så nektet hun først og sannheten kom først etter en god stund. Problemet hennes da var at jeg faktisk hadde snakket med den "andre mannen" og satt med alle fakta. Den gangen var det ganske heite greier for å si det slik og jeg vurderte seriøst å gå fra henne. Men igjen, barn inne i bildet og hun la seg langflat. Det er nok mye i det du sier at hun søker bekreftelse, hun har ikke all verdens selvtillit. Jeg lovpriser henne på alle mulige vis HVER dag men jeg tror ikke hun egentlig hører meg lenger dessverre. Trist? Ja trist fordi jeg oppriktig elsker og begjærer denne kvinnen over alt på jord og klarer ikke en gang å tenke på noen andre. Umulig sier dere? Nei det er sånn det er. Trsit er det at jeg begynner å miste troen på GJENSIDIG fullkommen kjærlighet. Det som er med dere menn som gir oss alt...det betyr liksom ikke så mye, det blir en selvfølge... Misforstå meg rett nå da Jeg (kan bare snakke utfra mine tanker) tar ikke til meg komplimenter hos noen som forguder meg på et vis. Vanskelig å si hvorfor.. Man må holde seg interessant ihvertfall, holde litt tilbake i stedet for å bli hengiven. Det er ikke snilt det hun gjør med deg! Hun vil nok ikke såre deg, men hun klarer ikke la være å oppsøke sin egen "frykt"...altså å ikke bli likt pga at hun er i et forhold. Sett hardt mot hardt, det er damen du vil leve sammen med! Dere skal ha det godt, ikke hun alene Vil hun ikke gi deg et godt liv i den forstand.....nei, da fortjener hun deg ikke! Og dessuten, det er mye bedre å ta en dårlig avgjørelse enn å ikke ta en, å leve i en "timeout" er det samme som å spise seg selv opp innvendig. En liten klæm herfra, håper det hjelper..
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Hadde du vært kvinne med en slik mann, ville du raskt fått hundre råd her om å jage ham på dør. Jeg foreslår heller samlivskurs.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Hadde du vært kvinne med en slik mann, ville du raskt fått hundre råd her om å jage ham på dør. Jeg foreslår heller samlivskurs. Ja ikke sant? Det er liksom greit at kvinner bruker nettet til selvbekreftelse men når menn gjør det er det grisete? Jeg kommer ikke til ta dette opp med henne og håper faktisk at hun tar til vett selv. Alternativet er at hun kan søke selvbekreftelse som singel
amare Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Vi har vært sammen i snart ti år, gift i snart 4, to barn sammen. Hverdager selvsagt, men tilsynelatende alt vel. Tilsynelatende fordi jeg flere ganger har oppdaget at hun har "hemmelig" elektronisk dialog med andre menn. Hjelper ikke mye at vårt forhold startet på samme måten. Er hun en notorisk rastløs bombe? Mistenker henne ikke for noe fysisk men det svir som pokker likevel. Begynner å tro at monogami er en utdøende kunst :-/ heh..ja virker sånn! virker som om det er umulig for mennesker å holde seg til en person
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 Hva skal man si? De gangene jeg har "fersket" henne før så nektet hun først og sannheten kom først etter en god stund. Problemet hennes da var at jeg faktisk hadde snakket med den "andre mannen" og satt med alle fakta. Den gangen var det ganske heite greier for å si det slik og jeg vurderte seriøst å gå fra henne. Men igjen, barn inne i bildet og hun la seg langflat. Det er nok mye i det du sier at hun søker bekreftelse, hun har ikke all verdens selvtillit. Jeg lovpriser henne på alle mulige vis HVER dag men jeg tror ikke hun egentlig hører meg lenger dessverre. Trist? Ja trist fordi jeg oppriktig elsker og begjærer denne kvinnen over alt på jord og klarer ikke en gang å tenke på noen andre. Umulig sier dere? Nei det er sånn det er. Trsit er det at jeg begynner å miste troen på GJENSIDIG fullkommen kjærlighet. Den dama er ikke værdt de følelsene du har for henne.. Barn kan ofte få det mye bedre i to separerte lykkelige hjem, en hva dem får det i et trist hjem. Du skal konfrontere henne, og si til henne hva du føler. Jeg har vært i dine sko, fast uten barn, men med en slik kvinne.. Jeg prøvde praten og jeg prøvde flere ganger. Til slutt innså jeg til min egen skuffelse at det var desverre ikke noe å gjøre med det. Da var det samlivsbrudd og noen ulikkelige måner, men med et fantastisk resultat. Jeg fant en kvinne som jeg giftet meg med, som oppfyller alle mine drømmer. (for det meste) Og jeg har aldrig vært så glad for min besluttning dær og da som når jeg traff min nye. (et par år har nå gått da, men fortsatt min nye)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå