Gjest Utlogget nå Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har en fantastisk samboer gjennom 4 år som behandler meg som en prinsesse. Jeg får toppkarakterer på skolen, jeg har en jobb jeg forguder. Jeg har mange gode venninner og vi leier en kjempefin leilighet. Jeg har min egen bil som aldri svikter meg. Jeg er helt frisk, og det største problemet mitt er at jeg pleier å få halsbrann. Jeg har aldri vært innlagt på sykehus (bortsett fra en spontanabort hvor jeg ikke visste at jeg var gravid en gang). Jeg vet at vi kan få barn sammen på grunn av dette, som jo er positivt på en måte. Jeg har penger på BSU og ingen gjeld - enda. Jeg har aldri fått inkasso og kommer mest sannsynlig til å kunne få et lån på rundt 1 million kroner når jeg skal kjøpe leilighet sammen med samboeren min. Plusser vi på hans midler kan vi kjøpe en kjempefin leilighet i første omgang. Begge to har sertifikatet og hver sin bil. Jeg kan gå i matbutikken og handle uten å tenke på hva det vil koste - og det er slettes ingen selvfølge! Jeg føler meg altså så heldig! Jeg er bare 22 år, og jeg kan ikke tro hva jeg har klart å oppnå. Livet mitt er selvsagt ikke bare fryd og gammen - men hvis jeg setter meg ned og tenker over hvordan jeg har det, ja, da vil jeg bare danse. Ting som får meg i dårlig humør er dagligdagse ting som for eksempel at jeg har en eksamen eller at det er kaldt ute. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg leser mange tråder - for det meste på økonomi- og samlivsforaene - og mine "problemer" er bare et støvfnugg i forhold til det andre har å stri med. Føler dere dere heldige?
einna Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Er ikke akkurat SÅ heldig, men jeg liker livet mitt, og har mye bra i det
Brunhilde Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Veldig bra at du har det fint - og enda bedre at du både ser og setter pris på det! Lykke til videre også.
Cordelia Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Supert Sånne innlegg trenger vi også her. Ønske deg alt vel i fremtiden.
ihearttom Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 fint å høre en ordentlig solskinnshistorie her inne Stå på!
Kosemose Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Vi er vel heldige alle mann her som faktisk lever i norge. Jeg vil si du er ekstra heldig, ikke fordi du har halsbrann eller kan få lov til å låne en million, men fordi du er så fornøyd med deg selv og livet ditt. Håper det vedvarer og at du fortsetter å kjenne deg heldig og lykkelig! :D
tineline Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Jeg føler meg kjempeheldig, til tross for at det av og til går litt skeis med familien eller at jeg akkurat nå bor hos bestemor (men jeg er jo heldig som bor der gratis). Jeg er norsk, jeg har penger selvom jeg ikke har fast jobb, jeg har ski og mulighet til skitur nesten når som helst, jeg har en familie med tilsammen 5 hytter jeg kan bruke når jeg lyster, og en far som står på min side uansett. Jeg har nære og gode søsken, en god kjæreste og elsker faget mitt. Jeg har fortsatt endel nære venner som går 15 år tilbake i tid, og jeg har funnet ut av meg selv. Og så føler jeg meg heldig som er så kjempeflink, hehe. Det vil si - jeg føler meg heldig som har klart å innse at jeg også har sterke sider. Dette er noe jeg unner de aller fleste!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Så bra! Fint med positive mennesker. Føler dere dere heldige? Ja, det er mange ting i livet jeg er glad for. Jeg har fullført en master, var ferdig i ung alder. Jeg har vært sammen med samboeren min i nærmere 10 år, og er 26 år gammel. Han kjører meg til jobb hver dag. Han får meg alltid til å føle meg elsket og attraktiv. Jeg synes han ser bra ut, vi kan ha det veldig gøy sammen. Jeg har en kjekk jobb. Høy lønn, kjekke kollegaer, spennende arbeidsoppgaver. Er slank og veltrent. Er heldig som liker å trene. Er ganske søt. Har verdens beste mamma. Og kommer fint overens med pappa også. En fin bror (selv om vi ikke snakkes så ofte). Og en fantastisk mormor. Blir nesten aldri ordentlig syk, bare forkjøla. Bank i bordet. Har egentlig aldri opplevd noe helt forferdelig i livet, som å miste en nær person.
Tabris Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Flott tråd! Jeg synes det er viktig å se på hva jeg faktisk har og ikke ta det for gitt, fremfor å fokusere på det jeg ikke har. Og når jeg ser på hva jeg har, så ser jeg hvor utrolig heldig jeg er. Jeg er i et fantastisk forhold, jeg får studere det som interesserer meg mest. Jeg vil aldri sulte, jeg har mat på bordet, tak over hodet og en varm seng. Jeg har familie og venner, og som fattig student i Norge har jeg mer duppeditter og bedre råd enn flertallet av verdens befolkning. Jeg har ingen kroniske sykdommer som plager meg, og har det i det hele nesten uforskammet godt.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Av og til føler jeg meg heldig, men livet mitt består også av masse triste ting. Jeg har en leilighet som er god og varm, jeg har råd til å kjøpe den maten jeg har lyst på og for det meste de klærne jeg har lyst på. Jeg har venner som har tid til å være sammen med meg av og til, og jeg har en jobb jeg trives i. Jeg gråter meg ofte i søvn om kveldene, og jeg har dager, og jeg har dager der jeg ikke vet om jeg orker å leve lenger, men jeg opplever fine ting av og til og hverdagene er helt ok for tiden. Jeg har nok mange ting å være glad for, men jeg har likevel en tomhet som forfølger meg, og gode følelser de blir fort borte.
*appifany* Skrevet 16. januar 2010 #12 Skrevet 16. januar 2010 Tror det er veldig viktig å tenke sånn som du, TS. Det var et flott innlegg. Og jeg har det på samme måte. Er så glad for det jeg har(familie, venner, kjæreste, leil, bil osv) og hva jeg har oppnådd(universitetsutdannelse, godt betalt jobb som jeg digger osv) Å akkurat i dag er jeg ekstra glad siden det er helg, og jeg elsker helg
Pupsilure Skrevet 16. januar 2010 #13 Skrevet 16. januar 2010 (endret) Kjempefin tråd TS Vi har masse å være glad for, vi som er født i Norge Endret 16. januar 2010 av Pupsi
Gjest Coarvi Skrevet 16. januar 2010 #14 Skrevet 16. januar 2010 Ja, jeg er også utrolig heldig, men trenger i likhet med mange andre å bli påminnet det av og til... Det er skummelt lett å glemme hvor heldig man er, når man først har det veldig godt.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #15 Skrevet 17. januar 2010 Så herlig! Ja, jeg føler meg også heldig, fordi: -Jeg har to fantastisk skjønne egne barn som er friske og sunne (såvidt jeg vet, og 3 stebarn som er både hyggelige og ser ut til å trives sammen med meg. -Jeg har en samboer, som tiltross for noen mindre bra sider, er lojal og gjør så godt han kan, er glad i meg og er villig til å jobbe med forholdet. - Jeg har foreldre i live, som jeg er veldig glad i og som er glade i meg. -Jeg har en jobb som jeg stortrives i og håper jeg får fortsette med. - Såvidt jeg vet er helsa god, kroppen min funker og er grei nok av utseende også - Vi har et hus å bo i, hytte, bil og båt. Noen ganger tenker jeg at vi er FOR heldige... Og jeg kunne strengt tatt klart meg med langt mindre, materialistisk sett.
Gjest brutal_mann Skrevet 17. januar 2010 #16 Skrevet 17. januar 2010 Nei. Jeg føler bare at ditt innlegg har bevist at jeg er totalt mislykket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå