Gå til innhold

Adopsjon om man kan få egne barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet

Noen som kan reglene rundt dette, eller hva tenker dere om det?

Jeg og mannen nærmer oss 30, og har begynt å vurdere det med barn. Men av flere grunner (den viktigste er vel at familien min har veldig mange tilfeller av en bestemt "mild" psykisk utviklingshemning, såpass mange at det er 90% sjanse for at et av barna mine vil få den) ønsker jeg igrunnen ikke å føde egne barn. Adopsjon høres derimot ut som et veldig godt alternativ.

Er det vanskeligere å adoptere dersom man teknisk sett er fruktbar selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke at det skal være noe problem. Imidlertid er det enkelte land, som feks India, som krever attest på at man ikke kan få egne barn.

Men det er flere andre land å velge mellom. Gjør det som føles riktig for dere, du:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg ville ha gjort det som føltes riktig for deg og din mann. ta kontakt med adopsjonsfirma og hør hva reglene er. Ulike land praktiserer ulike krav av foreldrene.

Gjest tuppelita
Skrevet

Det skal ikke være vanskligere med adopsjon selv om man teknisk sett er fruktbar selv.

Har et vennepar som snart er i mål med adopsjonen, de har et biologisk barn på 2.5 år :)

Gjest Gjest_Ellinor_*
Skrevet

Jeg kjenner noen som adopterte et barn fra et afrikansk land for ett år siden elns. De har et biologisk barn fra før.

Der valgte de å adoptere søsken av medisinske årsaker, da mor ikke bør gå gravid flere ganger.

Vil nå si risiko for mild... "retardasjon" (kan man si det??) er en medisinsk årsak, så kan umulig være umulig!!

Men som sagt; kan være land som ikke godtar dere.

Uansett: Ta kontakt med adopsjonskontor så fort som mulig, for prosessen er LANG!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...