Gjest Anonym... Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Trenger noen innspill. Det er mange år siden jeg sluttet med pillen og vi har hele tiden hatt sex når vi har ønsket det. Det som fikk skje det fikk skje. Men jeg har ikke blitt gravid i løpet av disse årene (er vel 6 år). Nå er vi enige om at vi virkelig ønsker oss barn. Men jeg er jo usikker på om jeg kan bli gravid. Ville ikke sansen vært stor for at jeg hadde blitt det i løpet av disse årene? Eller er det å vanskelig. Vi har desverre hatt lite sex og vil naturligvi prøve mer akivt. Men vil det være nyteløst? Og hva kanvi eventuelt gjøre for å hjelpe oss selv litt på vei?
Timar Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Syns kanskje det er litt rart at dere ikke har blitt gravide på seks år, men hvis dere ikke har hatt sex på de rette tidspunktene, så er det jo umulig. Vil anbefale deg å kjøpe eggløsningstester, så finner du ut evnt at og når du har eggløsning. Da kan dere time sexen til effektive perioder. Hvis ikke det fungerer innen kort tid, ville jeg tatt turen til legen, fått en undersøkelse av deg og sæden til mannen. Prosessen med å få hjelp til å lage barn kan ta litt tid, så like greit å komme i gang så fort som mulig! Lykke til!
Phobaeticus Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Hei. Har du regelmessig syklus har du mest sansyneligvis eggløsning 14 dager før neste mens, så da er det bare å telle dage, sette kryss i boka og hoppe til køys i dagen før EL! MEN det kan være greit å bruke EL-tester og evt tempe for å sjekke at en faktisk har EL. Jeg har nettopp funnet ut at jeg ikke har EL, og det etter å ha vært prøver i 2år...
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Jeg vil anbefale deg å gå til gynekolog så snart som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå