Gå til innhold

Rettigheter før rettsak?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg skal vitne i en betent barnefordelingssak, der sakkyndig rappport ikke henger på greip i det hele tatt...

Så nå lurer jeg på en ting, før vi skal inn i retten, underveis evt, den tiden vi sitter ute og venter, eller så lenge vi ikke er inne i rettsalen da, for å sette det på spissen, er vi privatpersoner da?

Har noen som helst noen slags rett til å observere oss(for å bruke det imot oss senere), begynne diskusjoner ol??

Trenger virkelig svar på dette.... :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Med mindre noen går løs på hverandre fysisk, så er det "nøytral" grunn i retten. Også i venterom. Om saken er betent kan man snakke med rettsbetjent om å få sitte alene i et annet rom og vente dersom man opplever det belastende å være sammen med motparten. Forøvrig er det smart å tie mest mulig untatt når dommeren spør! Og være raskt avgårde ut døra etterpå!

Har gjort..! :sukk:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tusen takk for svar! Er takknemlig for alle innspill og tips, gruer meg til jeg skal inn i retten...vet at motstandsadvokaten kommer til å gjøre hva han kan for å vippe meg av pinnen og sette meg fast...

Og sakkyndig har gjort seg obseravsjoner av meg utenfor rettslokalet før jeg visste hvem han var eller noe som helst, som han nå bruker imot meg....hvor er logikken i det hen??? :rope:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...