Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å trene fitness kickbox(blanding av kickboxing og vanlig saltrening). Timen er lagt opp slik at alle kan få utbytte av den, både godt trente og utrente. En tar i så mye en orker, tar så mange repetisjoner som en orker osv. Jeg ble helt utkjørt etter oppvarmingen, og klarte ikke så mye resten av timen. Men tror ikke dette er så bra. Det jeg lurer på er om viss jeg får meg en pulsklokke, vil den hjelpe meg slik at jeg klarer å holde et gjevnt tempo over hele timen?

http://www.pulsklokke.no/nb/produkter/bli_.../fitness/F4#red

har tenkt på denne. Slik jeg har forstått det så sier den fra viss jeg går fra en pulssone til en annen, stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har begynt å trene fitness kickbox(blanding av kickboxing og vanlig saltrening). Timen er lagt opp slik at alle kan få utbytte av den, både godt trente og utrente. En tar i så mye en orker, tar så mange repetisjoner som en orker osv. Jeg ble helt utkjørt etter oppvarmingen, og klarte ikke så mye resten av timen. Men tror ikke dette er så bra. Det jeg lurer på er om viss jeg får meg en pulsklokke, vil den hjelpe meg slik at jeg klarer å holde et gjevnt tempo over hele timen?

http://www.pulsklokke.no/nb/produkter/bli_.../fitness/F4#red

har tenkt på denne. Slik jeg har forstått det så sier den fra viss jeg går fra en pulssone til en annen, stemmer det?

Jeg kjenner ikke denne pulsklokken, men de fleste pulsklokker har en alarm som du kan sette til å starte på en viss puls. Da må du på forhånd ha en formening om hva som er syregrensen din, dvs. den pulsen der kroppen begynner å danne mer melkesyre enn den klarer å kvitte seg med. Til å begynne med kan du jo sette den på 75% av makspulsen din, slik at hver gang den begynner å pipe så roer du ned. Etterhvert kan du kanskje sette den til 80%.

Som en tommelfingerregel er makspulsen din 220 minus alder.

Skrevet

Jeg har den der, og den funker fint til mitt behov.

Du kan stille inn en pulssone, og pulsen blinker om du ikke er i sonen. Vet ikke om du kan få den til å pipe og greier, for det har jeg ikke prøvd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...