samboer91 Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Når på dagen burde man veie seg for at deg skal bli mest nøyaktig. Før mat? Etter mat? Morgen eller kveld??
Wildy Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Spiller ingen rolle, så lenge man gjør det til samme tidspunkt hver gang. Om man veier seg om morgenen mandag, og veier seg igjen kveld onsdag vil det garantert være forskjell på vekta. Men man har ikke lagt på seg allikevel. Vekta varierer mye bare i løpet av en dag; med mat, væskeinntak og klær. Hva som er mest nøyaktig kan sikkert diskuteres, men det har jo egentlig ingen betydning. Det som er greit å vite er jo om det er stabilt eller ikke, ikke hvor mye man veier om ettermiidagen kontra morgenen. Vei deg en gang i uka, på omtrent samme tidspunkt, f.eks om morgenen når du står opp.
Fjonana Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 For å få mest riktig vekt er det som han over sier; Veie seg til samme tid. Men da er det best å gjøre det om morgenen, før frokost og etter toalettbesøk. For da får du den mest riktige vekten på dagen.
Gjest najki Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Men da er det best å gjøre det om morgenen, før frokost og etter toalettbesøk. For da får du den mest riktige vekten på dagen. Det er dette jeg har hørt iallefall. Alikevel, så lenge du gjør det til samme tid hver gang har det som de over her sier ikke mye å si.
Chanel.No5 Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 For å få mest riktig vekt er det som han over sier; Veie seg til samme tid. Men da er det best å gjøre det om morgenen, før frokost og etter toalettbesøk. For da får du den mest riktige vekten på dagen. Enig her, det er best om morgenen på tom kropp, men som alle nevner, så er det viktigst at det skjer til samme tid for å få best grunnlag for sammenligning.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Man burde ikke veie seg! Man burde heller bruke et målebånd. MYE mer motiverende.
Chanel.No5 Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Man burde ikke veie seg! Man burde heller bruke et målebånd. MYE mer motiverende. Enig med deg, det er bedre om en trener, men her var det jo bare ett spørsmål om å veie seg.
Ms Looselips Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Fast tidspunkt som de andre sier her.. Jeg veier meg feks hver søndag, når jeg står opp, etter jeg har vært på do og før frokost
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå