Gjest Gjest_Vimse_* Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har rotet det veldig til for meg selv den siste tida. Etter nyttår ramlet det inn tre inkassovarsler... Men nå har jeg betalt og gjort opp for meg uten at det har gått til inkasso. Vil jeg likevel ha betalingsanmerkninger?
Anglofil Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Nei. Inkassovarsel er et varsel om at det kan gå til inkasso om det ikke betales fortløpende. Har du betalt nå tviler jeg sterkt på at du for noen betalingsanmerkninger. Mvh Yvonne
Gjest Glør Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Du får ingen anmerkninger hverken for inkassovarsel etter selve inkassoen. Betalingsanmerkning får du først etter at saken har vært i forliksrådet en tur.
Gjest Marlo Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Etter hva diverse inkassobolag har fortalt meg så er det slik at når man har betalt så slettes anmerkningen med en gang om man har fått det.
Christiane_W Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Etter hva diverse inkassobolag har fortalt meg så er det slik at når man har betalt så slettes anmerkningen med en gang om man har fått det. Jupp, så fort saken er gjort opp i sin helhet skal en betalingsanmerkning slettes. Du får heller ikke betalingsanmerkning for en inkasso, det registreres først etter at saken har vært innom forliksrådet og de har avsagt en dom.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Får man virkelig ikke betalingsanmerkning for inkasso? Jeg trodde det var ganske vanlig at folk fikk betalingsanmerkninger, uten en tur innom forliksrådet eller noe sånt.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Man kan få betalingsanmerkning før saken går til forliksrådet, det hvis man har inngått en nedbetalingsavtale med inkassobyrået som blir misligholdt. Ellers vil man få betalingsanmerkning 30 dager etter at sak er sendt til forliksrådet eller namsmann. Når sak blir innfridd slettes anmerkning med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå