elvital Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Skal på minicruise til København med min mor om en liten stund. Hva anbefaler dere å finne på? Det innebærer nok en frokost og en lønsj i alle fall, gode, og billige, spisesteder? Noen bra shoppingsteder? Museum eller lignende vi bare MÅ innom? Var der på en tilsvarende tur for 7-8år siden, da var vi på tivoli, og litt i strøget (regner jeg med det var, husker ikke så godt).
tineline Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Hvis du liker arkeologi har de en utrolig samling på Nationalmuseet - de er nesten enestående i Europa på alle perioder, pga spesielt gode bevaringsforhold. Hvis du liker godt øl, ta en tur på Vesterbro Bryghus, som ligger like i en av de gatene som omkranser Tivoli. Prøv en Red Ale, og ta gjerne lunsjen der - de har utrolig god mat.
elvital Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2010 Hvis du liker arkeologi har de en utrolig samling på Nationalmuseet - de er nesten enestående i Europa på alle perioder, pga spesielt gode bevaringsforhold. Hvis du liker godt øl, ta en tur på Vesterbro Bryghus, som ligger like i en av de gatene som omkranser Tivoli. Prøv en Red Ale, og ta gjerne lunsjen der - de har utrolig god mat. Takk for tips Tror nok det heller blir litt shopping, men greit å ha i bakhodet (om museum altså). Tar gjerne i mot flere tips?!
NenaT Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Takk for tips Tror nok det heller blir litt shopping, men greit å ha i bakhodet (om museum altså). Tar gjerne i mot flere tips?! Jeg var på en tilsvarende kort tur for ca ett år siden, og anbefaler shopping på strøget. Da jeg var der (slutten av januar) Var det surt og kaldt (dog ikke så kaldt som i Oslo, der det var snø), men shoppingen der er myyye bedre enn i Oslo, så det var gøy likevel. Og så var vi på kafé til frokost og lunch, og det var jo kjempekoselig. Jeg ble positivt overrasket over hvor pent og ryddig det var i Køben (mange år siden jeg var der sist, da som tenåring) og det enorme antallet syklister som for rundt i sentrum! De er kanskje ennå sprekere enn oss nordmenn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå