Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte denne nye selvbrunings-saken (Tilbud på Cubus) før helgen.

Fikk beskjed av den unge damen i kassa om at den luktet mindre enn andre selvbrunings-produkter.

I dag prøvde jeg produktet.

Lett å fordele (kanskje fordi det er et lett skum).

MEN.. etter noen minutter luktet det rett og slett katte-piss :o

Sjekket utenfor baderomsvinduet om det kunne komme derfra. Tok en titt i skittentøyskurven og kjente etter om det kunne være noe der som luktet (hadde tatt inn en genser som hadde ligget ute på verandaen). Men det luktet fortsatt og lukten fulgte meg rundt om i huset.

Konklusjonen min ble at dette produktet luktet vondt.

Er det noen andre som har kjøpt og merket lukten?

Skulle gjerne hatt en bekreftelse på at det luktet sånn...

(Må legge til at fargen ble jevn og naturlig og at lukten forsvant etter en stund)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Det er et generelt problem med de fleste slike kremer.

Skrevet

Hmm.. merkelig.

Jeg har prøvd flere merker og det har aldri luktet SÅ vondt.

De fleste har en litt parfymeaktig lukt, men denne lukter bare katte-piss. Rart at de ikke har prøvd å gjøre lukten litt mer behagelig.

Men produktet virker fortsatt veldig bra. Har brukt den 2-3 ganger de siste to dagene og har fått en fin farge som er jevn og naturlig.

Jeg får vel heller droppe å bruke den rett før jeg skal treffe folk da.

Gjest Anonymous
Skrevet

enig i at den ikke lukter godt!! Syns jo kattepiss var litt å ta i da. Men ting lukter jo forskjellig på forskjellige mennesker!!

Syns lukten var veldig krydret.. Ikke på en fin måte. passet meg dårlig. men ellers veldig fornøyd da! Men må liksom ta den på når jeg ikke skla noe på lenge. Og dusje før jeg går no sted igjen. Slitsomt!

Skrevet

Finnes det ingen selvbruningskremer som ikke lukter pyton? Jeg bruker en i den Piz Buin-serien og må dusje 2 ganger før jeg lukter normalt... Og da er det egentlig ikke verdt det...

Skrevet

Jeg synes ikke at de andre kremene/produktene jeg har prøvd har luktet så ille som Piz Buin sine. Den siste tiden har jeg brukt L'oreal sin krem, som lukter "greit". Litt parfymert, selv om den ikke lukter kjempegodt liksom.

Jeg har heller ikke noen førlsom nese, men denne lukten merket jeg meg med EN gang.

Men det var faktisk noe jeg tenkte på i ettertid... jeg bruker ALLTID fuktighetskrem under selvbruningskrem. Og kremen jeg bruker lukter litt "frukt".

Kanskje de to til sammen lager denne katte-piss-lukta?

Skrevet

jeg har brukt lacome sine og de lukter ikke godt, men heller ikke avskrekkende vondt synes jeg. Er fornøyd med dem

Skrevet

Ble litt overraska jeg, går du ute blandt folk med selvbruningskremen på ?

Har aldri jeg gjort, tenker at når jeg syns de lukter vondt/stramt, så vil helt sikkert andre også merka lukta.

Hadde jo vært greit å kunne bevega seg ute blandt folk selv om man har kremen på, istedenfor å måtte holde seg hjemme til man kan vaske den av...

Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med å gå ut med selvbruningskremen på tidligere. Da har jeg brukt en L'oreal sin krem, som ikke lukter vondt.

Piz Buin sin lukter bare til den har trukket inn og jeg tar den på om kvelden og vasker av om morgenen.

Fordelen med denne er jo at skummet trekker inn veldig fort og at faregn skal komme etter 30 minutter.

Skrevet

Prøv Comodynes selvbruningsservietter.. enkle med tanke på påføring og lukter ikke vondt + at man får en gylden og fin farge. 129,- for 8 servietter om jeg ikke husker helt feil, fås kjøpt på helsekostforretninger. (Kjøpte mine på Sunkost) :)

Skrevet

Kan det være L`oreal Sublime Bronze du har brukt før Lea ?

Jeg har prøvd denne og syns lukten er mildere enn på de andre jeg har prøvd, fargen blir også ganske bra etter 2-3 påføringer.

Hvor lenge skal egentlig en selvbruningskrem virke før man vasker den av?

På L`oreal sin står det ingenting om det, og det varierer jo noe på andre merker har jeg sett..

Syns ikke det er noen særlig suksess å legge seg med kremen på, da blir fort veldig skjoldete og lukta setter seg i sengetøey.

Skrevet
Kan det være L`oreal Sublime Bronze du har brukt før Lea ?

Jeg har prøvd denne og syns lukten er mildere enn på de andre jeg har prøvd, fargen blir også ganske bra etter 2-3 påføringer.

Jepp.. det er den jeg har brukt ganske lenge (billig og veldig bra).

Hvis det ikke hadde vært for at denne Piz Buin-saken var på tilbud og jeg var tom for krem, så hadde jeg sikkert fortsatt med L'oreal sin.

Men det er praktisk med skum da. Trekker inn fort og greit, uten skjolder.

Hvor lenge skal egentlig en selvbruningskrem virke før man vasker den av?

På L`oreal sin står det ingenting om det, og det varierer jo noe på andre merker har jeg sett

Stort sett tar det ca 3 timer. Er ikke sikker mht L'oreal sin, men det tar neppe lengre tid enn 3 timer.

Jeg pleier å ta på kremen i god tid før jeg legger meg, slik at den rekker å trekke skikkelig inn før jeg angriper sengetøyet.

Skrevet

Da har vi samme oppfatning av L'oreal sin ja...

Rundt 3 timer var vel det jeg trodde, men pleier la den virke i 5 for å være sikker.

Finnes vel neppe en selvbruner det holder med bare èn påføring.

Skrevet

Jeg synes egentlig at det er ganske greit at man ikke får mye farge av EN påføring. Bedre å kunne påføre flere ganger for å oppnå den fargen man ønsker.

Jeg antar at jeg kommer til å bytte over til L'oreal neste gang. Men det er ganske deilig med skum i stedet for klissete krem.

Skrevet

heisann,jeg har prøvd den piz buin foam,tilbud på cubus med skrubb og veske.Syns ikke at den luktet kattepiss,men så luktet den jo ikke så godt da heller.1 gang jeg skulle prøve det,er veldig blek til vanlig,lys blond og fant ut at dette skulle jeg prøve,spurte om jeg kunne bruke den flasken som jeg stod med og var litt bekymret pga at jeg er ganske så blek og redd for å bli gul,men hun forsikret meg om at joda,selvklart kunne jeg bruke den uansett om jeg var lys...kult tenkte jeg og dro hjem for å prøve dette.Tok det på meg på kvelden og la meg,våknet og gikk og så meg i speilet på mitt mørke bad med mitt gule lys :roll: wow,tenkte jeg..kult med farge,for det ble farge...fin og....tenkte jeg.ordnet meg og dro på jobb,fikk litt rare blikk der men tenkte at det var bare jeg som innbilte meg det.Helt til jeg gikk på toalettet på jobb....grøss og gru...jeg var knallorange!!og hadde en STOOR hvit flekk på halsen som jeg TYDELIGVIS hadde glemt å smøre.Dødsflaut,og det ble verre i dagslys,så kom venninna mi på jobb,hun så rart på meg og spurte: har det skjedd noe?du ser så rar ut?du ser syk ut?hva er det? joda,folk måtte jo nesten tru jeg hadde gulsott :hoho: så kommer jeg meg hjem og SKRUBBER trynet,så ser jeg på flasken jeg har kjøpt..def står det piz buin MAX self tan....halloooo,skjønte jo litt da.Skal aldri spørre om råd i butikken på cubus mere :ler:

Skrevet

:ler: Huff da!

Jeg så at de hadde to typer skum av dette merket. En som het medium eller noe og en som het max tan. Trro kanskje at de som er lyse og "bleke" i huden skal bruke noe annet en max tan. Jeg har mørk hud og har fortsatt farge etter sommeren. Fargen blir fin på meg i alle fall.

Har slått meg til ro med at det kan være kombinasjonen med dagkremen min som gir det vonde lukta. Merket faktisk forskjell når jeg brukte en uparfymert dagkrem i stedet.

Og fuktighetskrem BØR man bruke før man tar på selvbruningskrem/skum/spray.

Det er også lurt å ta peeling før man begynner og å være nøyaktig med påføringen, slik at det ikke blir skjolder og hvite områder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...