Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #1 Del Skrevet 13. januar 2010 På endel undertøysbutikker selger de korsetter i vanlige størrelser, altså 36,38,40 osv. Hva tilsvarer dette i cupstørrelser? Hvis jeg f.eks. bruker 80C i bh, skal jeg da ha 38, 40, eller kanskje 42 i korsett ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonafide Skrevet 13. januar 2010 #2 Del Skrevet 13. januar 2010 På endel undertøysbutikker selger de korsetter i vanlige størrelser, altså 36,38,40 osv. Hva tilsvarer dette i cupstørrelser? Hvis jeg f.eks. bruker 80C i bh, skal jeg da ha 38, 40, eller kanskje 42 i korsett ? Hmmm.. Nå er ikke jeg så veldig flink i bh-størrelser, men jeg er en 70/75 B, og jeg ville nok ha brukt 36 tror jeg Jeg er en str Small i overkroppen, så det tilsvarer jo en 36. Dersom du er stor over brystet så må de jo ha tenkt på dette når du går oppover i str? :klø: Det er ihvertfall slik at XS - 34, S- 36, M - 38, L - 40, XL - 42 osv.. Så jeg hadde gått for det jeg vanligvis bruker i overkroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan Skrevet 13. januar 2010 #3 Del Skrevet 13. januar 2010 80C høres umiddelbart ut som en 40. Men i korsett kommer det jo an på mye mer - og det er mange ulike varianter. Er du innsvinget i livet, eller rett i formen. Har du 80C fordi det er riktig størrelse, eller fordi du aldri har prøvd 75D - det er jo også en greie... Selv sliter jeg skikkelig med å finne korsett, må på spesialbutikker, og ha sånne som kan snøres skikkelig nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 15. januar 2010 #4 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg tror ikke jeg ville kjøpt et korsett som ikke hadde skikkelig BH-størrelse. Det skal vel endel til at 40 passer perfekt både i omkrets og cup. Vet at ikke alle er like nøye som meg med at ting skal sitte perfekt, men ville nok kjøpt et korsett i din virkelige størrelse (er uansett lurt å ta en tur på en skikkelig undertøysbutikk, så får man målt seg også ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 15. januar 2010 #5 Del Skrevet 15. januar 2010 Dersom du først skal kjøpe korsett, kjøp et skikkelig et. Og mål BH-størrelsen din i samme slengen... Selv er jeg 60 cm under skål, men bruker størrelse 40 og M i de fleste klær jeg har på overkroppen, fordi brystene mine er store. I korsett har jeg et som er 50-55 cm i mål rundt livet, det er under-bust. Over-bust har jeg ikke fått tak i i min størrelse. Rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå