Gå til innhold

undertøy

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På endel undertøysbutikker selger de korsetter i vanlige størrelser, altså 36,38,40 osv. Hva tilsvarer dette i cupstørrelser?

Hvis jeg f.eks. bruker 80C i bh, skal jeg da ha 38, 40, eller kanskje 42 i korsett

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På endel undertøysbutikker selger de korsetter i vanlige størrelser, altså 36,38,40 osv. Hva tilsvarer dette i cupstørrelser?

Hvis jeg f.eks. bruker 80C i bh, skal jeg da ha 38, 40, eller kanskje 42 i korsett

?

Hmmm.. Nå er ikke jeg så veldig flink i bh-størrelser, men jeg er en 70/75 B, og jeg ville nok ha brukt 36 tror jeg :) Jeg er en str Small i overkroppen, så det tilsvarer jo en 36. Dersom du er stor over brystet så må de jo ha tenkt på dette når du går oppover i str? :klø:

Det er ihvertfall slik at XS - 34, S- 36, M - 38, L - 40, XL - 42 osv.. Så jeg hadde gått for det jeg vanligvis bruker i overkroppen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80C høres umiddelbart ut som en 40. Men i korsett kommer det jo an på mye mer - og det er mange ulike varianter. Er du innsvinget i livet, eller rett i formen. Har du 80C fordi det er riktig størrelse, eller fordi du aldri har prøvd 75D - det er jo også en greie...

Selv sliter jeg skikkelig med å finne korsett, må på spesialbutikker, og ha sånne som kan snøres skikkelig nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt et korsett som ikke hadde skikkelig BH-størrelse. Det skal vel endel til at 40 passer perfekt både i omkrets og cup. Vet at ikke alle er like nøye som meg med at ting skal sitte perfekt, men ville nok kjøpt et korsett i din virkelige størrelse (er uansett lurt å ta en tur på en skikkelig undertøysbutikk, så får man målt seg også :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du først skal kjøpe korsett, kjøp et skikkelig et. Og mål BH-størrelsen din i samme slengen...

Selv er jeg 60 cm under skål, men bruker størrelse 40 og M i de fleste klær jeg har på overkroppen, fordi brystene mine er store.

I korsett har jeg et som er 50-55 cm i mål rundt livet, det er under-bust. Over-bust har jeg ikke fått tak i i min størrelse. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...