Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Vi ankommer Singapore ca. kl. 4 med flyet vårt og skal ha en hotellovernatting i byen før vi reiser videre. Ble nødt til dette siden flytidenen ikke passet. Så derfor spør jeg dere som har vært der. Hva skal vi finne på den ettermiddagen kvelden? Noen gode tips. Ikke noe veldig energikrevende;) Men har lyst til å oppleve litt av byen i stedenfor å sovne på hotellet. Gjerne tips til en fin middag også
tineline Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Ta en Singapore Sling på Raffle's! Drinken er legendarisk (og nydelig) og ble laget her. Du får spise peanøtter med skall som du bare kaster på gulvet under støre, sløve vifter, og det er en flott utsikt til hotellhagen fra baren. Kolonitiden i et nøtteskall.
Vibi Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Ta en Singapore Sling på Raffle's! Drinken er legendarisk (og nydelig) og ble laget her. Du får spise peanøtter med skall som du bare kaster på gulvet under støre, sløve vifter, og det er en flott utsikt til hotellhagen fra baren. Kolonitiden i et nøtteskall. Signerer! Her henger også den siste tigeren som ble skutt i Asia på veggen
Gjest Snart Frue Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Tja... jeg ville ha tatt en tur på det gedigene shoppingsenteret som heter noe slik som Suntec eller noe i den retningen... Der er det masse å se, ikke bare klesbutikker. Ellers er dyreparken nydelig, men jeg tviler på at den er åpen på kvelden.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Tja... jeg ville ha tatt en tur på det gedigene shoppingsenteret som heter noe slik som Suntec eller noe i den retningen... Der er det masse å se, ikke bare klesbutikker. Ellers er dyreparken nydelig, men jeg tviler på at den er åpen på kvelden. Joda, der er nattsafari i Zoo, åpent til kl 24. Ganske spennende opplevelse. Meeen jeg tror jetlegen tar deg før du kommer så langt.....
Gjest ts Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Veldig godt mulig med den jetlagen ja;) Vi tenkte jo helst på å ut å spise i hvertfall og kanskje få opplevd en liten del av Singapore. Ikke noe voldsomt noe. Tar gjerne i mot flere tips:D
Frøken Helene Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 Natt - safarien er fantastisk. Det blir tidlig mørkt, så mulig du overvinner jetlagen til å få med deg litt av den. Ellers tror jeg at jeg hadde benyttet anledningen til å rusle rundt og kikke på mennesker - ta deg en tur i Chinatown f eks. Der er det veldig fint på kveldstid også. Ellers er Clark Quay et fint sted å oppsøke for mat/is langs havnen etc.
Gjest ts Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 Takk takk for tips:D Fant en artikkel på vg's nettsider. Singapore på 24 timer. Tror kanskje vi tar en liten båttur på Singapore elven også kanskje en liten rusletur i Chinatown eller Clark Quay som Frøken Helene foreslo:) Noen som har har vært på en av disse båtturene og vet ca hvor de begynner?
addict Skrevet 18. januar 2010 #9 Skrevet 18. januar 2010 Båttur på elven skulle jeg akkurat til å fåreslå det er kjempefint!
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #10 Skrevet 18. januar 2010 Jeg vet ikke mer om saken enn det som har stått i media, MEN... Det tok 5 minutter fra starten på første til tredje telefonsamtale. I tredje samtale ble det sagt at " Det er ingen her som er syke. Vi er på Tøyen. Hun er død.". Altså 5 minutter fra første samtale, til det blir meldt (fra familien) at hun er død... Det er også sagt at det er 4 minutter kjøretid for ambulansen fra sykehus til boligen, + 10 sekunder for AMK å få varslet ambulansen og 50 sekunder for personalet til forflytning (inn og ut av bilen/inn i leiligheten). Også 5 minutter. Regnestykket er enkelt: Setter vi opp en tidslinje basert på loggen, og bekreftet kjøretid, kan vi se at HVIS AMK hadde sendt ambulanse umiddelbart ved starten på første telefonsamtale, og da snakker jeg om før de hadde fått noen som helst informasjon, hadde likevel ikke ambulansen kunnet kommet fram før kvinnen døde. På en kveld er både dyreparken og chinatown noe du bør droppe. Ta en drink på Raffles, en titt på Orchard Road og så spiser du på et av singapores legendariske hawker-senter, avslutter evt turen i Clarke/Boat Quay med en drink. Da har du fått med deg det viktigste og mest kjente Singapore har og tilby på en kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå