Gå til innhold

Thailand ferie

Anbefalte innlegg

Gjest Thailand !
Skrevet

Hei! jeg og kjæresten tenkte å dra til Thailand til sommeren. Har aldri vært der før og vet veldig lite om landet. Er det noen som har vært der som kan gi meg noen goe tips? Hva spiser man der, hvor bør vi helst dra osv. :) tussen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en god guidebook og lese litt om landet og kulturen...det er spennende. Jeg har også lest en bok som heter Culture Shock Thailand og den gir mer info om deres vaner og hverdagsliv som også kan være spennende å vite.

Når det gjelder hvor en skal dra...Bangkok er et must så stopp der noen dager for sightseeing, shopping etc. Her er et reisebrev som jeg har laget http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Det er en spennende men til tider en kaotisk by som kan virke skremmende.

Jeg har stort sett reist til sør i Thailand og da kan en velge mellom mange steder...Phuket, Samui, Krabi etc. Jeg var på Samui for noen år siden og det var fint (se reisebrev http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm ) men jeg var netopp på Phuket og det var skikkelig sydenaktig med menyer på restauranter på engelsk og svensk :-)

Når det gjelder mat....prøv alt av Thai maten. De kan virkelig det med mat selv og det kan virke litt sterkt dersom en kun er vant med tradisjonell norske mat ;-)

Det er også en del tråder her på forumet som du kan kikke på når det gjelder Thailand.

Gjest Snart Frue
Skrevet

Jeg har vært i Thailand flere ganger. Når det gjelder ferietur så kommer det helt an på hva dere er ute etter. Som Gard nevner over så er Phuket veldig likt syden...masse svensker, hehe. Det samme går for Krabi selv om dette er et nydelig sted.

Men, det er enkelt å finne turer til disse stedene da det går direktefly.

Hvis jeg skulle ha reist på kjærestetur til thailand en gang til så ville jeg funnet et sted utenfor masseturismen.

Husk også at det kan være endel nedbør i thailand om sommer'n.. ta dette i betraktning før dere velger sted da været kan variere en god del ut i fra hvor du befinner deg i landet.

God tur!!

• 3 uker senere...
Gjest Knut Sparhell
Skrevet

Thailand egner seg best om vinteren, fordi det da er beste vær, stabilt varmt og mest opphold. Som førstegangsreisende er det like greit å velge et turistområde. Veldig enkelt med StarTour til Ao Nang, for eksempel.

Neste gang drar dere med rutefly til et sted med lite turister, antakelig. Thailand er enkel i orientere seg i. Det du etterspør finner/får du, og det som tilbys er det du får, for penger, men billig.

Andamanhavet, med strendene og øyene der (vest i Sør-Thailand), er den meste naturskjønne delen. Se det først, inklusive cruise ut til Phi Phi. Longtail-båt fra Ao Nang til drømmestranden Phra Nang. Selv om det er mange der er bare ubeskrivelig.

Skrevet

Dette er sannsynligvis det beste tipset du får når det kommer til Thailand: HOLD deg UNNA Phi Phi!

Gjest Knut Sparhell
Skrevet
Dette er sannsynligvis det beste tipset du får når det kommer til Thailand: HOLD deg UNNA Phi Phi!

Det kommer helt an på hvordan du reiser ut til Phi Phi og når på dagen. Jeg har vært der to ganger, etter først gangen ville jeg sagt det samme som deg (speedbåt, formiddagen, lunsj i "byen"), men etter andre gangen var opplevelsen herlig (cruisebåt, lunsj ombord, prima guide). Naturen er flott, uansett om du ser andre turister. Og man trenger ikke gå i land på eidet, i Phi Phi "by". Kos deg heller på Monkey Beach, lille Phi Phi. Og å se "The Beach" er et must, uansett om det er så mye å "skrive hjem om", fordi "alle andre" har vært der, og det teller når man er førstegangsturist der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...