Passelat Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Hvilken lim kan jeg bruke når jeg skal lage album? Vil ikke bildene skal bli ødelagt av limet liksom.. noen med erfaringer?
Gjest T Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Ikke bruk lim, bruk fotohjørner. Ødelegger ikke bildene og resultatet blir mye penere!
Passelat Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2010 Ikke bruk lim, bruk fotohjørner. Ødelegger ikke bildene og resultatet blir mye penere! Hvor får man kjøpt det? Hvordan fungerer det? Takk for tips!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Vet at fotobutikker har det her hvor jeg bor. Det er små hjørner som du stikker inn bildene dine i og som igjen blir limt fast i underlaget.
Fjonana Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Jeg bruker noe som heter "glue dots", jeg synes de er mye bedre enn fotohjørner, bildene henger hvertfall fast med disse
Supramundane Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 (endret) Jeg bruker både fotohjørner, gluedots og et flytende lim som heter fabri-tac og/eller Zip-Dry. Alt fåes kjøpt hos Papirloftet.no! Edit: Jeg bruker ikke ALT det på ett bilde altså. Jeg bruker fotohjørner til bilder og papir, gluedots til diverse pynt, og flytende lim til ting som er vanskelig å feste. Endret 14. januar 2010 av Supramundane
estrella Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Teip er også flittig brukt her til motiver/bilder (dobbelsidig) Er bare til å dra innom en fotobutikk eller hobbybutikk og spørre.
Passelat Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2010 Teip er også flittig brukt her til motiver/bilder (dobbelsidig) Er bare til å dra innom en fotobutikk eller hobbybutikk og spørre. Takk for mange gode råd:o) Skal se hva jeg finner:o)
-hild Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Til bilder foretrekker jeg limfirkanter - fås i fotobutikk og hos de som selger utstyr til scrapbooking. Min absolutte favoritt er denne typen - http://www.papirloftet.no/catalog/product_...b7447d3a0073fd7 - av flere grunner. For det første sitter det godt. Det er jo et poeng, for man vil at albummet skal vare lenge. For det andre - bildene er flyttbare, i hvertfall en stund. Det hender at ting blir litt skjevt og at man ønsker å rette opp, og det er veldig kjekt å ha muligheten til det, uten å ødelegge bildet. Og for det tredje; på denne typen slipper man å plukke bort baksiden (dette er i prinsippet små biter dobbeltsidig tape, og kommer som regel på rull med beskyttelsespapir på den ene siden.)
Supramundane Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 Til bilder foretrekker jeg limfirkanter - fås i fotobutikk og hos de som selger utstyr til scrapbooking. Min absolutte favoritt er denne typen - http://www.papirloftet.no/catalog/product_...b7447d3a0073fd7 - av flere grunner. For det første sitter det godt. Det er jo et poeng, for man vil at albummet skal vare lenge. For det andre - bildene er flyttbare, i hvertfall en stund. Det hender at ting blir litt skjevt og at man ønsker å rette opp, og det er veldig kjekt å ha muligheten til det, uten å ødelegge bildet. Og for det tredje; på denne typen slipper man å plukke bort baksiden (dette er i prinsippet små biter dobbeltsidig tape, og kommer som regel på rull med beskyttelsespapir på den ene siden.) Det er denne typen jeg også bruker. Orker ikke de små lappene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå