Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først som sist, dette er ikke noe jeg har opplevd eller har andre forbindelser med. Ser filmen "Upperdog" og der blir det nevnt, så tenkte litt på saken og ville se hva folk synes om det :)

Sett at du er i forhold med en person som du ikke stoler helt på i forhold til det motsatte kjønn, men du har egentlig ingen spesielt god grunn til å ikke gjøre det. Du bestemmer deg for å be en venn prøve seg på ham/henne og forklarer denne personen hvorfor. Om dette er en felles bekjent av dere eller ikke spiller ingen rolle vil jeg si.

Hva synes andre lesere om en slik handling? Jeg kan vel svare først. Jeg ville aldri gjort noe slikt. Først og fremst fordi jeg kanskje har for lett for å stole på folk så om hun sa hun elsket meg og bare meg og aldri ville la seg friste av andre så ville jeg trodd henne, for det andre fordi jeg ikke ville visst hvilket resultat jeg håpte på, og for det tredje ville jeg aldri satt en venn i en slik situasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med en felles bekjent ville du endt opp med et dårlig resultat uansett. Hva gjør man om partneren avviser fristeren? Enten vil det bli et dårlig forhold mellom disse to, ellers må man innrømme at et var en felle.

Hadde en jente jeg var sammen med testet meg på den måten hadde jeg etter alle solemerker dumpet henne om jeg hadde fått vite det. Den type manglende tillit og kontroll-tendenser hadde jeg ikke giddet.

Skrevet

Det er passe sykt å gjøre, spør du meg. Er noen engang i nærheten av å ha slike tanker er noe veldig galt i forholdet uansett...

Skrevet

Hadde han vært utro tidligere og jeg ikke klarte å stole helt på ham hadde jeg kanskje vurdert å gå til ekstreme tiltak. Det er klart jeg burde da ha dumpet ham i stedet for å være sammen med en jeg ikke stoler på, men det er mye man burde her i verden.

Sånn ut over at han hadde gjort et stort svik så hadde jeg selvsagt aldri vurdert å lure ham på den måten.

Skrevet

Jeg ser ikke helt poenget med å være med en person man ikke stoler på. Syns det er barnslig å gjøre slikt.

Skrevet

Jeg ville nok ikke funnet på noe slikt selv med mindre jeg hadde gode grunner for ikke å stole på fyren, og det var bortimot siste sjanse før han endte opp som singel.

Men jeg tror ikke jeg hadde reagert noe særlig om kjæresten hadde testet meg på den måten. Jeg stoler jo på meg, og vet dermed at jeg aldri ville funnet på noe tull uansett. Så da blir det bare harmløs "pranking". Men jeg hadde nok satt meg ned og tatt en alvorlig samtale med ham om hvorfor han ikke stolte på meg, om det var det som lå til grunn.

Skrevet

Dersom man, velbegrunnet eller ei, har en sånn mistenksomhet til kjæresten vil nok en slik test tvilsomt føre til den tryggheten en søker. Sett at vedkommende "består" testen ved å ikke la seg friste.. men hva så? Det gir jo ikke akkurat noen garanti mot utroskap. De fleste som er utro er jo ikke sånn at de hopper på hva som helst som prøver seg..

Skrevet

Boomerangdumping...

Skrevet

Jeg synes det er forkastelig. For det første setter man opp en kunstig situasjon, og da gir det uansett ikke noe realistisk bilde av partneren, i noen retning, og for det andre leker man ikke med andres følelser på den måten. Hadde noen gjort noe slikt mot meg hadde vedkommende blitt dumpet.

Skrevet

Helt forkastelig - uansett. Kunne ikke falt meg inn å tenke i de baner engang - tror forhold må bygge på andre verdier enn det som slik detektiv virksomhet er et uttrykk for.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Må si meg enig med de fleste andre, det er ganske sykt å skulle iscenesette en slik situasjon. Hadde aldri gjort det. Hvis du er usikker på partneren din, tror jeg det beste du kan gjøre er å rett og slett være litt på vakt.

Skrevet

Hadde jeg vært 15 år og ikke stolt på kjæresten min, kanskje.

Men, nå? Aldri i verden! Hadde jeg stolt så lite på han hadde jeg heller gjort det slutt.

Skrevet

Hvis du er så usikker på kjæresten din at du i det hele tatt er i stand til å gjøre noe slikt, så vil ikke akkurat en sånn "test" redde forholdet heller. Vel, kanskje når man er 14.

Skrevet
Helt forkastelig - uansett. Kunne ikke falt meg inn å tenke i de baner engang - tror forhold må bygge på andre verdier enn det som slik detektiv virksomhet er et uttrykk for.

Enig i denne.

Og er jeg i et forhold hvor tilliten ikke er tilstede, så er det på tide å avslutte forholdet.

Skrevet

Fullstendig idiotisk test.

Greit, hvis kjæresten velger å være utro med lokkeduen, så har du jo et svar.

Men hvis kjæresten avviser lokkeduen, er du ikke noe klokere. Du kan jo ikke vite om kjæresten sa nei fordi hun/han har en sterk moral, eller om hun/han bare ikke tente på lokkeduen eller situasjonen. Et nei sier ingenting om vedkommende kan forelske seg i f.eks en kollega og bli utro gradvis over tid, eller være utro når dere har det vanskelig osv.

Sjansen for å oppnå noe annet enn å miste respekten fra både partner og venner, er liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...