Gjest Badebjørn Skrevet 16. januar 2010 #22 Skrevet 16. januar 2010 Svaret til tittelen er JA! Jeg er så utrolig lei kvinner som moraliserer og misforstår hele meningen med likestilling. Jeg leste en tråd her hvor en kvinne sidestiller det å gå på et striptease show med Julius og apeburet. Jeg ler så jeg griner, eller egentlig griner jeg bare. Ikke fordi at jeg er lei meg på egne vegne, men fordi jeg blir så utrolig trist på vegne til dette litt trøtte mennesket. Hvis en kvinne mener det er helt ok, og ønsker å tjene pengene sine på denne måten må hun da få lov. LIKESTILLING ER IKKE Å GJØRE DE SAMME TINGENE!!! Til dere kvinner som er så sinte på alle menn av diverse årsaker: Likestilling er å delta på samme linje. Det vil si å bidra på hver sin måte. Noen ganger gjør vi de samme tingene, mens andre ganger gjør vi forskjellige ting. Om en mann klipper gresset mens kvinnen vasker klær er det fortsatt likestilling i hjemmet. BEGGE BIDRAR! I det øyeblikket et mannfolk sitter på ræva og ser fotball mens kona vasker så svetten står kan jeg være med på at det ikke er bra. Dette betinger forøvrig at dette ikke er et unntak, men snarere en regel i hjemmet. Det samme gjelder i arbeidslivet. Vi er ikke skapt til å gjøre de samme tingene, derimot er vi skapt for å samarbeide om det samme målet. KJÆRE RØDSTRØMPER! Vi er så lei av dette hatet... Nå må dere snart slutte. Frigjøringen og likestillingen har gått langt nok nå. Nå må de kvinnene som ikke er smittet av dere få lov til å tenke selv. Vi menn begynner å bli litt slitne vi også.. Det er jo snart gått så langt at det er vi som må kjempe for likestilling. Jeg vet jeg kunne snakket bare for meg selv, men jeg er såpass trygg på at jeg ikke er alene om å tenke slik at jeg tok sjansen på å skrive VI og ikke jeg... Nei vettu hva, nå skal jeg legge meg i badekaret og slappe av litt mens kona stryker tøy. I vårt hjem er nemlig det lov... Kona mi er heldigvis såpass smart at hun vet at neste gang er det hun som kan unne seg litt ekstra mens jeg arbeider.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #23 Skrevet 17. januar 2010 Vi er ikke skapt til å gjøre de samme tingene Hva mener du? Menn er skapt til å sitte i ledelsen og styrer, mens kvinner er skapt til å jobbe i omsorgssektoren?
Gjest brutal_mann Skrevet 18. januar 2010 #24 Skrevet 18. januar 2010 Da strippegruppen Chippendales besøkte landet så strippet de på etablerte kulturinstitusjoner. Igjen, likestilling og kvinnekamp handler om alt annet enn rettferdighet. Vi trener nok ikke mannsgruppen Otto, men vi trenger at menn står opp og krever rettferdighet i ett og alt.
Chiyo Skrevet 18. januar 2010 #25 Skrevet 18. januar 2010 Ikke bare er det tungt arbeid og skifte dekk. Skittent og farlig er det også. Bilen kan dette ned på en. Nå i høst satt jeg derfor bort arbeidet til profesjonelle. Det kostet litt, men det sparer jeg inn på å ikke invitere kona ut i 2010. Nei vet du hva! Jeg er en 19 år gammel jente og jeg skifter dekk på den bilden jeg bruker hjemme hos oss. Og jeg er ikke så særlig sterk at det gjør noe. Jeg syns menn bør være menn, men slike ting som husarbeid og lage mat skal ikke være kvinnens annsvar. Pappan min var i byggmester i mange år og drar på jakt og sånn, Og er skikkelig handyman og kan det meste, men han gjør også husarbeid, lager mat og han kan sy (det lærte farmor han). :gjeiper: Arbeid i huset skal være riktig fordelt. Men selvfølgelig kan jo man fordele oppgaver etter hva som passer best for mann og kvinne, men det må være rettferdig. Før i tiden gikk mannen bare på jobb. Kvinnene ryddet huset, passet barna, lagte mat til han kom hjem osv. Han kunne dra på jobb, komme hjem og slenge seg på sofan. Det er mye arbeid på en person.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #26 Skrevet 18. januar 2010 Nei vet du hva! Jeg er en 19 år gammel jente og jeg skifter dekk på den bilden jeg bruker hjemme hos oss. Og jeg er ikke så særlig sterk at det gjør noe. Jeg syns menn bør være menn, men slike ting som husarbeid og lage mat skal ikke være kvinnens annsvar. Det er typisk argument fra "likestillingstilhengere". En kan da like godt si at kvinner skal være kvinner, men slike ting som dekkskifte og annet tyngre arbeid skal ikke være mannens ansvar. Det er nøyaktig det samme argumentet med motsatt fortegn. Pappan min var i byggmester i mange år og drar på jakt og sånn, Og er skikkelig handyman og kan det meste, men han gjør også husarbeid, lager mat og han kan sy (det lærte farmor han). :gjeiper: Og kvinner skal bidra med? Arbeid i huset skal være riktig fordelt. Men selvfølgelig kan jo man fordele oppgaver etter hva som passer best for mann og kvinne, men det må være rettferdig. Før i tiden gikk mannen bare på jobb. Kvinnene ryddet huset, passet barna, lagte mat til han kom hjem osv. Han kunne dra på jobb, komme hjem og slenge seg på sofan. Det er mye arbeid på en person. Nei, for det var jo fryktelig "uansvarlig" å være den eneste inntektskilden i familien. Fryktelig lett ble det jo da også for familien at mannen mistet jobben
Chiyo Skrevet 18. januar 2010 #27 Skrevet 18. januar 2010 Nei, for det var jo fryktelig "uansvarlig" å være den eneste inntektskilden i familien. Fryktelig lett ble det jo da også for familien at mannen mistet jobben Tenk om kvinnen ville arbeide óg. Sikkert ikke særlig gøy for henne å være hjemme å ta vare på småbarn hver bidige dag. Og når hun ikke passet på at de ikke rev ned huset måtte hun rydde og lage mat. Det er mye arbeid det óg, og det ble ofte ikke lagt merke til fordi mannen var inntekten til familien.
Gjest Gorgonzola Skrevet 19. januar 2010 #28 Skrevet 19. januar 2010 Sånne grupper har en tendens til enten å bli veldig polariserende eller renne ut i sanden. Jeg mener - hvilken integritet eller innflytelse har grupper som mannspanelet (oppnevnt for en liten evighet siden) eller Ottar? Nei, vi trenger en kulturbevelegelse tror jeg. Det er altfor mye fokus på enten kvinner som svake og ofre eller menn som overgripere og skurker som mer eller mindre er negative bidragsytere i samfunnet (bare registrer vinklingen i media). På tide å løfte debatten noen hakk!
vidvandre Skrevet 19. januar 2010 #29 Skrevet 19. januar 2010 Sånne grupper har en tendens til enten å bli veldig polariserende eller renne ut i sanden. Jeg mener - hvilken integritet eller innflytelse har grupper som mannspanelet (oppnevnt for en liten evighet siden) eller Ottar? Nei, vi trenger en kulturbevelegelse tror jeg. Det er altfor mye fokus på enten kvinner som svake og ofre eller menn som overgripere og skurker som mer eller mindre er negative bidragsytere i samfunnet (bare registrer vinklingen i media). På tide å løfte debatten noen hakk! What he said
Phaedra Skrevet 19. januar 2010 #30 Skrevet 19. januar 2010 Tråden er ryddet for tull og personangrep. Prøv å huske at dette er aktuelle og ikke Skråblikk. Phaedra,mod
Gjest gjestdeluxe Skrevet 19. januar 2010 #31 Skrevet 19. januar 2010 Hun som strippet/danset rundt svingstangen i filmklippet i BA var flink. Det er på tide med ordentlige strippeklubber i Norge, det er jo kvinner som selv ønsker å vise seg frem.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #32 Skrevet 19. januar 2010 Hun som strippet/danset rundt svingstangen i filmklippet i BA var flink. Det er på tide med ordentlige strippeklubber i Norge, det er jo kvinner som selv ønsker å vise seg frem. For en frastøtende holdning.
Kamikatze Skrevet 19. januar 2010 #33 Skrevet 19. januar 2010 For en frastøtende holdning. Men en egen hadde du altså ikke?
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #34 Skrevet 20. januar 2010 For en frastøtende holdning. Hvorfor, hva er din begrunnelse?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå