Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger merke til en rekke jenter på høyskolen min som nærmest gjemmer seg på stillerom og bibliotek. De sitter alltid for seg selv så langt unna alle som mulig, oppsøker aldri kontakt, og virker generelt nedstemt. Det er sikkert mulig at ikke alle har sosial fobi, men noen har utvilsomt det. Det vet jeg fordi jeg slet med det selv før.

Hvordan havner attraktive mennesker i denne spiralen? Det er snakk om pene jenter her de burde lett kunne komme i kontakt med andre mennesker, i alle fall av det motsatte kjønn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Legger merke til en rekke jenter på høyskolen min som nærmest gjemmer seg på stillerom og bibliotek. De sitter alltid for seg selv så langt unna alle som mulig, oppsøker aldri kontakt, og virker generelt nedstemt. Det er sikkert mulig at ikke alle har sosial fobi, men noen har utvilsomt det. Det vet jeg fordi jeg slet med det selv før.

Hvordan havner attraktive mennesker i denne spiralen? Det er snakk om pene jenter her de burde lett kunne komme i kontakt med andre mennesker, i alle fall av det motsatte kjønn....

jeg bruker iallefall stillesal og bibliotek til å få fred til å lese. Å jeg tar bare kontakt med de jeg kjenner fra før når jeg er på skolen. på fest eller lignende er det noen annet.

Gjest lillefisk
Skrevet

Hvorfor antar du at studenter som sitter alene i studiesalen har sosial fobi og er der for å sjekke opp gutter?

Reality check: De SITTER DER FOR Å STUDERE I FRED ;D :fnise:

Gjest Petter1
Skrevet

Sikkert en kombinasjon av sjenerte jenter du har sett, samt det at de "sosiale reglene" på bibliotek og lignende er veldig strenge...for de som følger dem:)

Uansett er jo Norge kanskje det landet i verden som er mest opptatt av å opptre korrekt i forskjellige miljøer...sosialt press er det vel det kalles. Og mange ønsker nok å fri seg litt fra dem. Så da kan jo du være en av de som "befrir" de ut av sjenertheten og det sosiale presset de opplever! ;)

Skrevet
Hvorfor antar du at studenter som sitter alene i studiesalen har sosial fobi og er der for å sjekke opp gutter?

Reality check: De SITTER DER FOR Å STUDERE I FRED ;D :fnise:

Greit nok det, men de sitter alltid alene på skolen dag ut og dag inn. De er alene i gangene også. Jeg sitter ofte med andre på stillesalen, greit å ha noen å prate med i pausene.

Skrevet

Jeg er kanskje en av de. Jeg foretrekker å sitte sammen med noen, men er ofte jeg ikke har noen å lese med, så da blir jeg sittende alene. Jeg hadde som regel blitt veldig glad hvis noen kom bort, men jeg klarer ikke selv å ta kontakt med noen i en sånn setting. Synes også det er vanskelig å snakke med sånne halvkjente. Nå jobber jeg fulltid da, men jeg leser litt ved siden av, og da blir det som regel alene (dessverre).

Skrevet

Det er litt annerledes på høyskolen min, men problemet er i samme gate: Folk møter bare opp for å gjøre skole-arbeidet sitt, og så drar de hjem til sitt når de har gjort akkurat det de kom for å gjøre.

Det problemet gjelder ikke bare jenter da, men studentene her generelt.

Folk må jo få gjøre som de vil, men jeg synes det er synd at ingen gidder å investere tid i skolemiljøet.

Hvis man f. eks. holder en fest, julebord eller lignende på skolen vår, som har rundt 5-600 elever, så møter kanskje 20 stykker opp hvis du er HELDIG.

Skrevet

Jeg syns det er merkelig å tenke at noen er folkesky fordi du ser dem en del alene. Og så lurer jeg på hva utseende har med saken å gjøre.

Skrevet
Hvis man f. eks. holder en fest, julebord eller lignende på skolen vår, som har rundt 5-600 elever, så møter kanskje 20 stykker opp hvis du er HELDIG.

Ja! Det ble arrangert en fest/gathering for studentene som går det samme som meg. Målet var rett og slett å bli kjent med hverandre. Kom rundt 10 stk. og 4-5 til langt utpå kvelden. Dette utav 140 folk totalt...

Er folk så opptatte eller?=/

Skrevet

Snakk med dem da TS. Selv om noen er pene så betyr det ikke nødvendigvis at de har massevis av selvtillit

Skrevet

Ikke alle går på skole bare for å bli kjent med andre mennesker og drikke seg dritings på studenthuset hver dag. Noen er der for å studere. Kanskje de pene jentene er det?

Skrevet

Iallefall på de store universitetene er det nok endel som har problemer med å bli kjent med folk . Si hei til dem da vel ;) .

Gjest Gjest_student_*
Skrevet

Så pene jenter kan ikke ha sosial fobi? Pene jenter kan vel ikke ha en eneste bekymring i verden (bortsett fra hvordan håret er til enhver tid, eller om skoene matcher vesken), for når de er så pene MÅ de være populære og ha masse selvtillit?

Om disse jentene har sosial fobi eller ikke er irrelevant i denne sammenhengen (dessuten er det ofte vanskelig for andre mennesker å se at noen har sosial fobi), men jeg reagerer sterkt på holdningen om at pene jenter ikke kan ha psykiske problemer som sosial fobi.

Jeg får ofte høre at jeg er veldig pen (jeg kan selv gå med på at jeg er søt av og til), jeg har alltid vært en av de smartere i de fleste sammenhenger, jeg er utadvendt og kommer lett i kontakt med folk, snakker som en foss noen ganger, kan stå og opptre/snakke foran publikum som om det er ingen sak i verden.

OG jeg sliter med angst. Så ille at jeg lider meg gjennom sosiale tilstelninger, tør ikke dra på hyttetur og lignende med vennegjeng og jeg blir fysisk dårlig av å dra på ferie i utlandet. Ingen av de nærmeste vennene mine eller familien min vet om det, og de hadde nok fått sjokk hvis de fikk vite at jeg sliter med slike "hverdagslige og ufarlige" ting.

Poenget er at psykiske lidelser ikke alltid synes utenpå, vi er ganske flinke til å skjule følelsene våre. Det jeg vil si med dette er at ALLE kan ha problemer, uansett utseende eller personlighet!

Skrevet
Poenget er at psykiske lidelser ikke alltid synes utenpå, vi er ganske flinke til å skjule følelsene våre. Det jeg vil si med dette er at ALLE kan ha problemer, uansett utseende eller personlighet!

Skriver under på denne! :)

Skrevet
Jeg syns det er merkelig å tenke at noen er folkesky fordi du ser dem en del alene. Og så lurer jeg på hva utseende har med saken å gjøre.

Det lurte jeg også på.

Skrevet
Så pene jenter kan ikke ha sosial fobi? Pene jenter kan vel ikke ha en eneste bekymring i verden (bortsett fra hvordan håret er til enhver tid, eller om skoene matcher vesken), for når de er så pene MÅ de være populære og ha masse selvtillit?

Om disse jentene har sosial fobi eller ikke er irrelevant i denne sammenhengen (dessuten er det ofte vanskelig for andre mennesker å se at noen har sosial fobi), men jeg reagerer sterkt på holdningen om at pene jenter ikke kan ha psykiske problemer som sosial fobi.

Jeg får ofte høre at jeg er veldig pen (jeg kan selv gå med på at jeg er søt av og til), jeg har alltid vært en av de smartere i de fleste sammenhenger, jeg er utadvendt og kommer lett i kontakt med folk, snakker som en foss noen ganger, kan stå og opptre/snakke foran publikum som om det er ingen sak i verden.

OG jeg sliter med angst. Så ille at jeg lider meg gjennom sosiale tilstelninger, tør ikke dra på hyttetur og lignende med vennegjeng og jeg blir fysisk dårlig av å dra på ferie i utlandet. Ingen av de nærmeste vennene mine eller familien min vet om det, og de hadde nok fått sjokk hvis de fikk vite at jeg sliter med slike "hverdagslige og ufarlige" ting.

jeg har det på akkurat samme måte - og anbefaler varmt å fortelle om det til de nærmeste - og ikke minst oppsøke hjelp:)

sjenerthet/folkesky/utadvendthet har ingenting med utseende å gjøre.

Skrevet

Jeg er en av de som ofte får høre : hvordan er det mulig at du har depresjon og angst, du som er så pen og alltid i godt humør.

Utsiden viser ikke alltid hva som er skjult på innsiden.

Men, i utgangspunktet når jeg sitter på en lesesal, så er det for å lese. :D

Skrevet
Jeg er en av de som ofte får høre : hvordan er det mulig at du har depresjon og angst, du som er så pen og alltid i godt humør.

Utsiden viser ikke alltid hva som er skjult på innsiden.

Men, i utgangspunktet når jeg sitter på en lesesal, så er det for å lese. :D

Sånn har jeg det også! jeg får ofte høre: hvordan kan en som er så pen, ha så dårlig selvtilit?

Det jeg oftest får komplimenter for, er utseendet mitt. Det jeg oftest får negative innspill på, er at jeg virker sjenert / usikker. (For meg henger det sammen med at jeg ble mobbet på barneskolen.)

Så nei, sosial fobi og utseende har ikke noe med hverandre å gjøre i det hele tatt.

Gjest NewMonkey
Skrevet

Hva har utseende og angst/fobier med hverandre å gjøre...:klø:

Gjest Bianca26
Skrevet

Kan være ting fra tidligere i livet som har skapt usikkerhet og sjenerthet. Ikke er det alle pene jenter som vet at de er pene heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...