Gjest bubba Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Hva i ALLE DAGER tenker de på?? Noe så jæææævlig som det ambulanserommet de viste i dag har jeg aldri sett. For dere som ikke så det: 1. "Gutten" var 18 år og jobbet som ambulansesjåfør. 2. Rommet var lite i seg selv, men de hadde stappa inn en halv ambulanse som han måtte kravle inn i for å komme til senga! (??) 2: Det var blinkende lys og SIRENER 3: Han hadde ca 2 kvadrat å bevege seg på etter at de hadde pressa inn den helt idiotiske ambulansen 4: Sølvfargede vegger rundt senga (innsiden av ambulansen) HALLO?? Hvilken attenåring vil komme hjem fra en lang og intens dag som ambulansesjåfør for så å gå inn på et barnesoverom som blinker og uler med sølv på veggene, for så å legge seg til å sove inni en ambulanse?? Bare jeg som synes alle husene de lager ser ut som hotell invendig med dødsupraktiske soverom (til barna og ungdommene)eller er det flere som ser idiotien?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Jeg orker ikke å se programmet pga. den hyperaktive programlederen som hyler hele tiden, men jeg har sett noen episoder og reagert på det samme som deg, nemlig dette med temarom til barn. De finner én ting ungen liker og gjør om hele rommet til det temaet. Hva skjer om to år, ett år, eller tre måneder, når ungen er gått lei? For ikke å snakke om hvis de skal selge huset en gang, det må jo koste en del å gjøre om noe sånt. Utrolig teit å gjøre noe sånt for et så stort "barn", ja. En bra ting de derimot gjorde en gang, var da de ga et multihandikappet barn et treningsrom spesielt tilpasset for ham.
Gjest Gjest_dina_* Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Jeg reagerer veldig på de rommene de lager til de ungene. Altså de kan ikke like barbie eller spiderman resten av livet liksom. De som designer disse rommene burde tenke litt på det. Når de blir eldre og kommer i tenårene,Hva da? da har de garantert vokst fra disse temarommene. Jeg føler de sender disse episodene hele tiden. Begynner å bli lei. Hvert fall av han gale programlederen
Gjest Miam Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Jeg synes fortsatt det er et kjempeflott program, men det har nok tapt seg litt siste åra. Temarommene er så som så. Enkelte ganger er de virkelig flinke! Andre ganger drar de den litt for langt. Temarom er greit til unger kanskje, men ikke i så stor grad for ungdommer. De burde i allefall ikke proppe rommet fullt med gadgets. Male på veggene og slikt er jo greit, for det er jo bare å male over... Husker den ungen som var så interessert i dinosaurer. Han og broren fikk et GIGANTISK T-Rexhode midt i soverommet
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Jeg takler ikke dette programmet. Kan ikke se på i et minutt en gang. Nesten alle husene må forresten rives/pusses opp på nytt etter programmet. Synes de heller kunne brukt litt lenger tid på hvert hus, slik at det ble gjort ordentlig, og ikke måtte rives.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Jeg takler ikke dette programmet. Kan ikke se på i et minutt en gang. Nesten alle husene må forresten rives/pusses opp på nytt etter programmet. Synes de heller kunne brukt litt lenger tid på hvert hus, slik at det ble gjort ordentlig, og ikke måtte rives. Seriøst? Hvor har du lest det hen? Jeg og reagerer på alle de teite rommene de lager. Var en storfamilie en gang som hadde masse barn, og rommene ble egentlig sortert ut av interessen. To barn hadde samme interesse, ergo måtte de dele rom. Han eldste sønnen ville bli fysioterapaut, så de ga han et fysioterapautrom!! Hvem er det som vil ha det hjemme hos seg selv da?? Det er jo ofte familier som er fattige, og som ikke har så mye penger, og de har vel heller ikke råd til å pusse opp etterpå om det skulle være helt forferdelig. Og tenk så mye strøm de nye husene bruker i forhold til de gamle, tenker de på at familiene faktisk skal ha råd til å bruke husene også?
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Det har visst også vist seg i ettertid at familiene ikke klarer å betale for vedlikehold, lån og strømregninger på de enorme husene og må selge (selv om jeg tror programmet betaler slikt i noen år).
Eske Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Er fullstendig enig i de dustete temarommene, men det som plager meg mest er størrelsen på husene. Tenk å vaske alt det der!!! Det er jo også familier som sliter, og mange har flere jobber for å få ting til å gå rundt o.l, også må de vaske de flere hundre kvadratmeterne med gulv i tillegg! Jeg blir sliten av å tenke på det...
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Det har visst også vist seg i ettertid at familiene ikke klarer å betale for vedlikehold, lån og strømregninger på de enorme husene og må selge (selv om jeg tror programmet betaler slikt i noen år). Det har jeg resgert litt på. For husene de lager til disse familiene er jo enorme! Rene luksus husene. Åssen skal de klare å betale for strøm osv? Jeg trodde programmet betaler det for et år også må de betale det selv. Mange av disse familien er jo fattige så de burde tenke litt bedre når de bygger disse store husene til de.
Gjest bubba Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 bra det ikke er kun jeg da som nesten setter kaffen i halsen når jeg ser resultatene.. Men det aller sykeste jeg så på programmet var den episoden de skulle pusse opp for en (SELVFØLGELIG) ex-soldtat som hadde mista et bein. En mer kvalm-amerikans episode tror jeg man skal lete lenge etter. Masse Gud-pjatt, filming av flagg som svaiet i vinden og pro-krig jappel blabla. Uansett, de skulle jo også være så miljøvennlige og gi bort det som kunne brukes til noen som trengte det. Han de pusset opp huset til hadde familie og et ok hus, men misten en fot da. Så dro de med seg masse skrappel til en ung fyr på 20 år som bodde langt inni skauen i en hytte helt alene, og han hadde mista BEGGE beina i krigen. Det var på en måte så groteskt feil at jeg og samboeren brøt ut i latterkrampe og bare måtte slå av tv'en. HAHA. herregud
Christiane_W Skrevet 14. januar 2010 #11 Skrevet 14. januar 2010 Jeg elsket Ekstrem Oppussing USA i begynnelsen, da de bare pusset opp det eksisterende huset og kanskje bygget på litt. Nå har det jo tatt helt av og de river vel stort sett alltid husene og bygger nye svære hus. Det er jo fint og flott med digre hus, men når folk sliter i utgangspunktet (er jo derfor de får være med på programmet) er det jo lite sannsynlig at de har økonomi til å vedlikeholde, forsikre og leve i et luksushus som er større enn det de hadde i utgangspunktet. Stort sett synes jeg stue, kjøkken og voksensoverommene blir veldig fine, typisk amerikansk innredningstil, men det er jo et amerikansk program så det er jo greit. Disse rommene er stort sett såpass klassiske at man ikke går lei og får lyst til å pusse opp etter et år eller to. Temarommene synes jeg bare er helt håpløse! Siden familiene de hjelper stort sett sliter og har dårlig råd synes jeg det er merkelig at de ikke innreder barnerommene mer funksjonelt og med mer klassiske møbler som kan vokse med barnet. Man kan jo fint lage et slags temarom uten å stappe inn en halv ambulanse i rommet, ved hjelp av maling, tekstiler og annet tilbehør. Dette er det jo langt enklere og billigere å endre på ting når barnet vokser fra det. Det er sikkert innmari stas for en fireåring å ha sin egen "hundremeterskog" på rommet, men det er sannsynligvis ikke like stas når guttungen blir 10 og synes Spiderman er topp og da blir det fort veldig dyrt og arbeidskrevnede å ominnrede rommet.
Gjest Candy Dong Skrevet 14. januar 2010 #12 Skrevet 14. januar 2010 Jeg orker ikke amerikanske tv-programmer. Blir alt for overdrevent og fakskt. Som Ramsay's Kitchen Nightmares. Den originale UK-versjonen var glimrende, US-utgaven elendig møkk.
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 14. januar 2010 #13 Skrevet 14. januar 2010 Jeg synes husene blir utolig fine. Både utvendig og innvendig. Men de kunne ha droppa de dumme temarommene til unge. De kommer jo til å bli lei en dag.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 Må si meg enig i det dere skriver om programmet. Flott at de kan hjelpe familier som trenger det, men har aldri helt skjønt poenget med de gigantiske husene og alle temarommene. Et typisk amerikansk tvshow. Overdrevet og lite gjennomtenkt.
addict Skrevet 15. januar 2010 #15 Skrevet 15. januar 2010 bra det ikke er kun jeg da som nesten setter kaffen i halsen når jeg ser resultatene.. Men det aller sykeste jeg så på programmet var den episoden de skulle pusse opp for en (SELVFØLGELIG) ex-soldtat som hadde mista et bein. En mer kvalm-amerikans episode tror jeg man skal lete lenge etter. Masse Gud-pjatt, filming av flagg som svaiet i vinden og pro-krig jappel blabla. Uansett, de skulle jo også være så miljøvennlige og gi bort det som kunne brukes til noen som trengte det. Han de pusset opp huset til hadde familie og et ok hus, men misten en fot da. Så dro de med seg masse skrappel til en ung fyr på 20 år som bodde langt inni skauen i en hytte helt alene, og han hadde mista BEGGE beina i krigen. Det var på en måte så groteskt feil at jeg og samboeren brøt ut i latterkrampe og bare måtte slå av tv'en. HAHA. herregud HAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #16 Skrevet 15. januar 2010 bra det ikke er kun jeg da som nesten setter kaffen i halsen når jeg ser resultatene.. Men det aller sykeste jeg så på programmet var den episoden de skulle pusse opp for en (SELVFØLGELIG) ex-soldtat som hadde mista et bein. En mer kvalm-amerikans episode tror jeg man skal lete lenge etter. Masse Gud-pjatt, filming av flagg som svaiet i vinden og pro-krig jappel blabla. Uansett, de skulle jo også være så miljøvennlige og gi bort det som kunne brukes til noen som trengte det. Han de pusset opp huset til hadde familie og et ok hus, men misten en fot da. Så dro de med seg masse skrappel til en ung fyr på 20 år som bodde langt inni skauen i en hytte helt alene, og han hadde mista BEGGE beina i krigen. Det var på en måte så groteskt feil at jeg og samboeren brøt ut i latterkrampe og bare måtte slå av tv'en. HAHA. herregud Åh det er såå typisk Amerika å hedre alle soldatene. De soldatene blir jo sett på som noen STORE helter Skulle nesten tro de hadde redda hele verden. God bless Amerika liksom.
Gjest Gjest_Karen_* Skrevet 15. januar 2010 #17 Skrevet 15. januar 2010 Jeg for min del er imponert over den innsatsen og medmenneskeligheten som legges i de forskjellige prosjektene i dette programmet. I Norge er man så vanvittig selvopptatte, jeg er ganske sikker på at noe sånt som dette aldri kunne skjedd i dette landet. Husk at de personene som deltar i programmet har en sjebne som vi er temmelig skånet fra å oppleve. Vi har en velferdsstat som fanger opp slike tilfeller så ingen trenger bo under slike forhold som endel av de som er med i programmet. Jeg synes at det er alldeles rørende og se hvordan folk stiller opp for andre og heller vil andre mennesker det beste istedet for å sitte hjemme foran PC`en og gremmes av og det le slik som dere gjør så hånlig her i denne tråden. DET er vemmelig, det ...
Gjest Miam Skrevet 15. januar 2010 #18 Skrevet 15. januar 2010 Du vet, det HAR faktisk vært en serie i Norge som heter Ekstrem Oppussing, og som er bygget på nøyaktig samme opplegg som Extreme Makeover
Gjest me18 Skrevet 15. januar 2010 #19 Skrevet 15. januar 2010 Du vet, det HAR faktisk vært en serie i Norge som heter Ekstrem Oppussing, og som er bygget på nøyaktig samme opplegg som Extreme Makeover Haha ja men den serien var egentlig bare teit. Var vel ikke så mange episoder som ble vist før de sluttet å sende den??
Gjest Miam Skrevet 15. januar 2010 #20 Skrevet 15. januar 2010 Det husker jeg ikke, husker bare jeg tenkte at de kopierte noe sinnsykt fra den amerikanske versjonen, men det var vel meningen også. Var det ikke "sjefen over alle sjefer" som var programleder tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå