Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom en person er helt venneløs, og bare sitter helt alene for seg selv hjemme, hva kan man gjøre for å få en virkelig venn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå ut, venner kan man få over alt. De fleste har en eller annen sosial arena, enten det er jobb, skole, trening, hobby, kor etc. Snakk med de du treffer. etterhvert blir det kanskje naturlig at man finner på ting sammen annet enn å synge i koret, analysere markedsundersøkelser etc.

Skrevet

Det er også folk som blir venner etter å ha blitt kjent på internett.

Skrevet

Det er egentlig bare å få seg "ut dit" som man sier, etterhvert som man møter nye mennesker kommer man uansett til å finne minst en venn, hvis man ikke er en drittsekk av verdensklasse. Jeg har fått venner etter å først bare hatt kontakt med dem på nettet, og ved å snakke med kunder i butikken jeg jobber i, og jeg er ikke av typen som går ut på byen. Så lenge man får seg eksponert bare litt så finner man seg vanligvis noen venner. Men man må jo jobbe litt for det da såklart, man må tørre å snakke med folk man ikke kjenner, det er vel det som er den vanskelige biten for mange.

Skrevet

Det jeg måtte gjør var å oppsøke terapi. Man kan være sosial, melde seg på det ene kurset etter det andre og sånt, men det hjelper ikke dersom man ikke har evnen til å etablere vennskap med andre. Jeg vil anbefale terapi og eventuellt lese bøker om smalltalk osv.

Skrevet

Det er minst like vanskelig å finne gode venner som å finne kjæreste. Ihvertfall i voksen alder. Men noen ganger i livet dukker det opp mennesker som man får en spesiell kontakt med. Da kan et vennskap utvikle seg gradvis og naturlig.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Dersom en person er helt venneløs, og bare sitter helt alene for seg selv hjemme, hva kan man gjøre for å få en virkelig venn?

Da kan du prøve å få kontakt med folk på jobben¨og gjennom fritidsaktiviteter du melder deg på.

KG er på en måte mer et diskusjonforum.

Skrevet

aktivitetsvenner.no? Eller noe sånt?

Syns å ha hørt om det en gang! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...