Gå til innhold

Hva gjør du når du finner en hund som har stukket av?

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket
Skrevet

I dag hørte jeg en historie om en familie som fant en herreløs hund.

De fikk kontakt med hunden, og fikk satt bånd på den, ringte politiet for å høre om den var meldt savnet, før de gikk fra dør til dør og ringte på, for å høre om noen kjente igjen hunden, og visste hvor den hørte hjemme.

Hund og eier ble gjenforent etter noen få timer takket være denne familiens innsats.

Jeg må si at jeg ble overrasket da jeg hørte hvor mye denne familien gjorde for å finne hundens eiere, slikt har jeg aldri hørt om før.

Jeg lurer på hvor mange andre som ville gjort det samme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får tak i den, og sjekker om den har nr på halsbånd. Har den det, ringer jeg å sier i fra. Har den ikke det tar jeg å går til nermeste hus for å høre om de kjenner den igjen, men hvis jeg ikke finner eier innen 20-30 minutter, tar jeg den med hjem og ringer falken, vetrinærer i nabolaget og politiet. Har ikke de hørt noe har jeg hunden hos meg fram til eier er funnet, legger ut på nettet og butikker at den er funnet osv. Oppdaterer gjerne facebooken min tilfelle venner av venner har mistet den.

Jeg gjør så mye jeg kan, men jeg går ikke fra dør til dør i 5 timer i håp om å finne eier.

Skrevet

Sist gang jeg fikk tak i en herreløs hund var det en Jämthund som hoppet opp på meg i mørket da jeg var ute med søppel. Etter litt om og men fikk jeg tak i halsbåndet med telefonnummer og etter 20 minutter kom eieren og hentet hunden.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_antibac_*
Skrevet

Vi fant en hund, tok den med hjem og ringte eierne som var kjempeglade for at vi fant den. De hadde ikke hatt hunden lenge så det var noen triste tårer som falt når han stakk av, men heldigvis fant vi den og de fikk den igjen :) Bikkja mi var bare glad for å få litt selskap!

Skrevet

Det de gjorde er helt vanlig å gjøre for meg også.

Har hunden bånd med tlf.nr på (noe alle burde ha) så ringer jeg selvsagt eier.

Er den uten id, så ringer jeg først politiet og spør om hunden kan være meldt savnet. Er det ingen i nabolget som eier hunden,(kjenner de fleste hunder der hvor jeg bor), så må jeg nok etter noen timer ringe etter Falck. Kan ikke ha hunden over natta. Avtaler med politiet at de ringer meg hvis eier melder den savnet.

Skrevet (endret)

Jeg har opplevd dette en gang. Hunden var veldig stor, hadde mye pels og hadde hatt diare. Jeg sto ute med hunden i flere timer, til politiet kom og hentet den. Kunne ikke ta den inn eller kjøre den til politiet på grunn av at den var så møkkete i baken. Hunden hadde ikke noe id på halsbåndet og hunden bar preg av å ikke bli særlig tatt godt vare på.

Endret av Iah
Skrevet

Vi (vennegjeng) fant en hund på en studentpub en gang (veldig lite folk, fordi det var tidlig på kvelden). Vi ringte politiet, som kontaktet dyrevernet, som kom og hentet hunden.. Var ikke noe tlf.nr på halsbåndet, så det var ikke så mye mer vi kunne gjøre, bare passet den til dyrevernet kom og gav en beskrivelse av dyret til politiet. Ingen av oss hadde hatt sjans til å ta den med hjem, da vi er studenter som leier bolig.

Synes det høres litt urealistisk ut å gå fra dør til dør, hundeeiger er vel gjerne ute og leter selv også, men det fungerer kanskje på en liten plass..

Skrevet

'finner jeg en hund uten ID blir den satt i hundegård her hjemme, også ringer jeg til Politiet. Om det ikke har meldt noen savnet i løpet av fire, fem timer ber jeg om at den blir hentet av Falck, eller hvem det for tiden har avtale med Politiet om hittehunder i området her.

Jeg begynner å bli litt lei av folk som ikke er interessert nr man finner hunden deres, som hun som lurte på om jeg ikke kunne kjøre den ut til henne, siden det var sånn jobb kjøre å hente den!

eller hun som jeg ringte og forklarte at bikkja hennes sto på tunet.

ja, vi får se om vi får kjørt og hentet den, sa hun. Skal jeg sette den i hundegården her så lenge da, spurte jeg, så dere vet hvor den er?

Nei, sa hun, bare la den gå, den finner sikkert veien hjem igjen om vi ikke får kjørt og hentet den...

Skrevet

Da jeg fant en hund på gaten tok jeg den med hjem, gav den mat(siden den var skrubbsulten), fikk løsnet en papirbit som var festet til halsbåndet og fikk min mor til å tyde skriften.

På den stod det hva hunden het, samt "Jeg håper hun får det bedre hos deg enn hos meg". Altså, hunden var sendt på gaten med en lapp fordi eieren ikke ville ha den lengre...

Gikk rundt i nabolaget og spurte om noen kjente til den, mens faren min ringte til politiet. Endte med at politiet hentet den og leverte den til Dyrebeskyttelsen som fikk den omplassert. Trist, siden jeg hadde utrolig lyst å beholde henne, men jeg var bare 9 år gammel. Fikk en telefon fra Dyrebeskyttelsen etter et par år også, der de kunne fortelle at hunden hadde det kjempefint hos en flott familie:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...