Gjest lei Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Er det vanlig at viften på Macbook går mer eller mindre hele tiden? Jeg blir rett og slett gal. Viften bråker også mye mer en viftene på tidligere PCér har gjort.
Gjest epleknollen Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Er det vanlig at viften på Macbook går mer eller mindre hele tiden? Jeg blir rett og slett gal. Viften bråker også mye mer en viftene på tidligere PCér har gjort. Jobber på min macbook hele dagen. Vifta er nesten aldri på. Eneste gangene jeg merker den går på hvis jeg ser film/dvd, eller bruker _mye_ coverflow Synes heller ikke den bråker særlig
inga:) Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Viften går for å kjøle ned mac´n. Noen programmer gjør at maskina jobber hardere og blir varm og den treng da mere kjøling. Hvis det er kommet endel støv inni maskinen, som det gjør med tiden, så blir maskina lettere varm - og det kan gjør at vifta går i ett kjør. Jeg opplevde netopp det. Leverte in macbooken min til rensing på macbutikken. Betalte 590 kr for det, og nå bråker den bare innimellom når jeg bruker flash. Kanskje du burde vurdere en rensing?
tineline Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Min kan starte hvis jeg kjører fire programmer på én gang, eller et program og en film samtidig. Men syns ikke den bråker så veldig. Dersom jeg ser på film, merker jeg jo ikke dette engang.
Gjest Problematique Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Er det vanlig at viften på Macbook går mer eller mindre hele tiden? Jeg blir rett og slett gal. Viften bråker også mye mer en viftene på tidligere PCér har gjort. Sitter du med maskinen rett på fanget? Bruker du mye tunge programmer på en gang? Last ned iStat Pro, og sjekk der hva som tar av prossessoren når vifta står på som verst. Min MBP kan bråke endel innimellom, det er som regel enten pga at jeg har en tung flash-side åpen i nettleseren min, eller fordi ett program har hengt seg opp litt.
aluminium Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Det enkleste er vel å åpne Aktivitetsmonitor og se om det er en prosess som stjeler mye CPU, altså prosessor. Hvis du aldri har brukt Aktivitetsmonitor før må du huske å vise alle prosesser, som ligger i en drop-down-meny rett over prosessene. Mener denne viser kun "Mine prosesser" som default. Programmet ligger i Programmer>Verktøy-mappen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå