Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 13. januar 2010 #1 Del Skrevet 13. januar 2010 Sist helg møtte jeg en fyr på byen. Han var utrolig kjekk og sjamerendes. Han spanderte drikke på meg og vi dansa hele kvelden. jeg var vel ganske så beruset og da klarer jeg slippe meg løs og være meg selv. Han ga meg nr hans og jeg ga han mitt. Og vi har nå blitt enige om at vi skal på date neste uke. Jeg har ikke møtt han etter den gangen på byen. Nå må jeg si at gruer meg noe vilt! Jeg er egentlig en ganske beskjeden jente som ikke er så veldig snakksalig av meg. Når jeg får i meg en viss mengde alkohol føler jeg at jeg klarer å slappe av og bli veldig pratsom. Men er ikke sånn til vanlig. Er redd for at jeg skal virke for nervøs og for sjenert. Det motsatte av det jeg var på byen. Jeg kan jo ikke akkuratt komme full på daten heller akkuratt (vi skal ut å spise) Jeg går rundt å tenker på det hele tiden. Hva jeg skal si til han, åssen jeg skal oppføre meg osv. Er redd for at vi ikke skal ha noe å snakke om. Han virka ikke noe spesielt sjenert når jeg møte han men kanskje han er sånn han å? At han ikke er like pratsom edru. Det værste jeg vet er når det blir pinlige tausheter! Not good. Huff har ikke ord for nervøs jeg for denne daten. har ikke lyst til å fremstå som en nervøs dust heller. Men kan liksom ikke noe for det. har vært slik hele livet mitt. Er ganske redd for at han ikke vil like meg når han ser hvor beskjeden jeg egentlig er Har dere noen gode råd til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 13. januar 2010 #2 Del Skrevet 13. januar 2010 Send ham en tekstmelding og fortell hvor sjenert du egentlig er, og at du helt sikkert vil virke veldig annerledes på ham på grunn av det. Han vil forstå! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 13. januar 2010 #3 Del Skrevet 13. januar 2010 Send ham en tekstmelding og fortell hvor sjenert du egentlig er, og at du helt sikkert vil virke veldig annerledes på ham på grunn av det. Han vil forstå! :-) han tror jo at jeg er den pratsome og sprudlenes jenta. Noe jeg overhode ikke er. Jeg er det helt motsatte av det Han kommenterte at han likte personligheten min så jeg er redd for å skuffe han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 13. januar 2010 #4 Del Skrevet 13. januar 2010 Det er jo akkurat derfor at du bør sende den tekstmeldingen og fortelle om hvorfor du ikke vil fremstå slik som han kanskje forventer av deg. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Milla19_* Skrevet 13. januar 2010 #5 Del Skrevet 13. januar 2010 Enig med Kjetil. SEnd han en sms å forklar det for han. Bedre at han vet om det nå enn at han får vite åssen du egentlig er på daten. Det er mye verre det. Tror det er bedre å ikke planlegge hva du skal si på daten. Det kan ofte bli litt sånn fake og virke veldig innøvd hvis du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamoli Skrevet 13. januar 2010 #6 Del Skrevet 13. januar 2010 Er nok en god idè å sende en sms ja, og bare si at du er litt roligere til vanlig, enn hva du er på byen etter X antall inntatte enheter alkohol. Og om han ikke er typen som flyr på byen hele tiden og er useriøs, behøver du nok ikke snakke stup i et og være kjempe livlig for at han skal synes du er interessant. Daten går nok helt fint, så ikke stress deg selv opp over det her :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. januar 2010 #7 Del Skrevet 13. januar 2010 Ja, er enig i det de fleste skriver her. Tror det er smart at du forbereder ham på at du vanligvis er mer forsiktig enn det førsteinntrykket han fikk av deg. Ellers får du vel prøve å være deg selv og slappe av som best mulig. Tror også det er smart å ikke legge altfor stor betydning i en så tidlig fase. Ta det litt piano for å si det sånn. Funker det ikke så er det ikke verdens undergang i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. januar 2010 #8 Del Skrevet 13. januar 2010 hei, jeg er veldig lik deg og tror ikke jeg hadde sendt mld om hvor sjenert jeg er med nye mennesker.men vis du har sendt en del meldinger til ham hadde jeg heller sagt at jeg kan være litt rolig med nye mennesker. og vis du gruer deg for mye kan du jo ta et glass vin før du går, vis dere skal drikke til middagen. er bare ikke lurt å gjøre det for ofte, så du blir for vant med å drikke hver gang du er nervøs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 13. januar 2010 #9 Del Skrevet 13. januar 2010 Dersom du innleder din date med å være ærlig å si at ; "det er mulig du oppfattet meg og min personlighet noe annerledes da vi møttes på byen. Jeg var nok litt beruset da. Til vanlig er jeg noe mer beskjeden". Så kommer det sikkert på rams etterhvert hva du vil fortelle ham om deg. Dersom han er forståelsesfull og setter pris på din ærlighet og gjør deg mer komfortabel så tror jeg sikkert det kan bli en fin date. Dere vil da ha noe å snakke om. Åpenhet om dette kan være bra ser du, og han vil kanskje finne sjarm i din beskjedenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyldenløwe Skrevet 14. januar 2010 #10 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg er av motsatt mening. Ved å selv sette fokuset på hva du _ikke_ er sørger du for at han tenker på det allerede før dere møtes. Vær deg selv og la ham selv trekke konklusjoner om hvordan du er og ikke er. Han er sannsynligvis annerledes edru selv også, det er vi alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 14. januar 2010 #11 Del Skrevet 14. januar 2010 Må si meg svært enig med Løwen. Virkelig. Møt ham, ikke gi ham en negativ forhåndsomtale av deg, som gjør at han i forkant vil forander bildet han hadde av deg. Han var også full? Han var kanskje også blidere og mer sprudlende. Fokuser på alt det gode du har som du kan vise ham, ikke det negative. Jo mer du tenker på hvor sjenert du var, jo mer sjenert vil du bli. Tenk heller at du er flott, god og strålende, og vis ham det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_line_* Skrevet 14. januar 2010 #12 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg er akkurat som deg på det feltet. Det som har fått meg gjennom dater er tanken på at hvis det er en pinlig stillhet så er jo det like mye hans "feil" som det er din egen "feil", dere er jo da to om å ikke snakke. Og hva som er pinlig stillhet er litt hva du gjør det til selv. Jeg var på en slags tredagers date med en fyr jeg nettopp hadde møtt, og vi gikk rundt i en by nesten uten å prate mye av tiden, men det var aldri noe pinlig. Blir jo selvfølgelig litt annerledes når en sitter på restaurant. Prøv å fokusere litt mindre på at det er en date, og tenk heller at du bare skal ut og spise middag med en venn, så legger du kanskje ikke like stort press på deg selv. For alt du vet kan det jo hende at han er like nervøs som deg når det gjelder dette (vi jenter har en tendens til å glemme at mannfolka ikke alltid bare er frampå og tøffe, men at de også kan være nervøse for ting). Uansett: Lykke til på daten! Det går nok bra skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 14. januar 2010 #13 Del Skrevet 14. januar 2010 Må si meg svært enig med Løwen. Virkelig. Møt ham, ikke gi ham en negativ forhåndsomtale av deg, som gjør at han i forkant vil forander bildet han hadde av deg. Han var også full? Han var kanskje også blidere og mer sprudlende. Fokuser på alt det gode du har som du kan vise ham, ikke det negative. Jo mer du tenker på hvor sjenert du var, jo mer sjenert vil du bli. Tenk heller at du er flott, god og strålende, og vis ham det. Har ikke så veldig lyst til å sende han en sms å si det. Får heller ta det på daten. Da får jeg se reaksjonen hans. Så får håpe han ikke får helt sjokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 14. januar 2010 #14 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg tenker at han vet at du var full, og når man er full er man ofte ekstra "blid". Dette vet han. Jeg tror ikke han blir skuffa, tro på deg selv du, så tenker jeg at dette går bra!! (ikke tenk at nå blir han skuffa...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 14. januar 2010 #15 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Er du generelt sjenert og stille, eller er det bare med nye mennesker? Jeg er egentlig veldig sjenert, og jeg er sikkert på at det ikke er så mange som ville trodd på meg om jeg hadde sagt det høyt.. Når jeg er med venner er jeg veldig utadvent, sosial og trygg på meg selv, og kan virke alt annet enn sjenert. Men straks jeg kommer i et rom med bare ukjente mennesker blir jeg skikkelig sjenert og innadvendt! Nå har dette bedra seg de siste årene, men jeg er fortsatt litt usikker når det kommer til nye folk. Ikke tenk så mye på hvilket inntrykk han har fått! Bare la det gå naturlig. For alt du veit kan det hende han tenker akkurat det samme om seg selv Endret 14. januar 2010 av Arnøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 14. januar 2010 #16 Del Skrevet 14. januar 2010 Er du generelt sjenert og stille, eller er det bare med nye mennesker? Jeg er egentlig veldig sjenert, og jeg er sikkert på at det ikke er så mange som ville trodd på meg om jeg hadde sagt det høyt.. Når jeg er med venner er jeg veldig utadvent, sosial og trygg på meg selv, og kan virke alt annet enn sjenert. Men straks jeg kommer i et rom med bare ukjente mennesker blir jeg skikkelig sjenert og innadvendt! Nå har dette bedra seg de siste årene, men jeg er fortsatt litt usikker når det kommer til nye folk. Ikke tenk så mye på hvilket inntrykk han har fått! Bare la det gå naturlig. For alt du veit kan det hende han tenker akkurat det samme om seg selv Er jeg med venner som jeg kjenner godt så er jeg faktisk ganske sosial og ikke fult så sjenert. Men det er når jeg er med fremmende/folk jeg ikke kjenner så godt så blir jeg veldig stille og sjenert. Tørr ikke å prate så mye da. Er bare sånn jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 14. januar 2010 #17 Del Skrevet 14. januar 2010 Er jeg med venner som jeg kjenner godt så er jeg faktisk ganske sosial og ikke fult så sjenert. Men det er når jeg er med fremmende/folk jeg ikke kjenner så godt så blir jeg veldig stille og sjenert. Tørr ikke å prate så mye da. Er bare sånn jeg er. Da burde det jo gå ganske greit, mange som har det slik! Og når du først blir kjent med ham og det har gått en stund blir det jo bare bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #18 Del Skrevet 15. januar 2010 Ikke send sms og "advar" han! Om dere driver og uveksler meldinger og prater om daten så kan du jo skrive at du er litt nervøs på en eller annen flørtete måte. Men dette vet han. Alle er nervøse på første date! De fleste menn jeg har vært på date med (og meg selv) takler det med å prate som en foss, og om han ikke gjør det så er ikke det heller en skandale. Ta deg et glass vin før du går ut og pust ut. Det er som oftest bare de første minuttene man er kjempenervøs, det går fort over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkefulltsåbrutalmann Skrevet 17. januar 2010 #19 Del Skrevet 17. januar 2010 Sist helg møtte jeg en fyr på byen. Han var utrolig kjekk og sjamerendes. Han spanderte drikke på meg og vi dansa hele kvelden. jeg var vel ganske så beruset og da klarer jeg slippe meg løs og være meg selv. Han ga meg nr hans og jeg ga han mitt. Og vi har nå blitt enige om at vi skal på date neste uke. Jeg har ikke møtt han etter den gangen på byen. Nå må jeg si at gruer meg noe vilt! Jeg er egentlig en ganske beskjeden jente som ikke er så veldig snakksalig av meg. Når jeg får i meg en viss mengde alkohol føler jeg at jeg klarer å slappe av og bli veldig pratsom. Men er ikke sånn til vanlig. Er redd for at jeg skal virke for nervøs og for sjenert. Det motsatte av det jeg var på byen. Jeg kan jo ikke akkuratt komme full på daten heller akkuratt (vi skal ut å spise) Jeg går rundt å tenker på det hele tiden. Hva jeg skal si til han, åssen jeg skal oppføre meg osv. Er redd for at vi ikke skal ha noe å snakke om. Han virka ikke noe spesielt sjenert når jeg møte han men kanskje han er sånn han å? At han ikke er like pratsom edru. Det værste jeg vet er når det blir pinlige tausheter! Not good. Huff har ikke ord for nervøs jeg for denne daten. har ikke lyst til å fremstå som en nervøs dust heller. Men kan liksom ikke noe for det. har vært slik hele livet mitt. Er ganske redd for at han ikke vil like meg når han ser hvor beskjeden jeg egentlig er Har dere noen gode råd til meg? Jeg er mann og liker beskjedne jenter jeg. Kanskje noe med at vi menn liker å være "beskyttende", ikke vet jeg. Har vært på date med nervøse jenter jeg, har da ikke noe å si. Personligheten og fremtreden, i tillegg til interesser, om utseendet tiltaler meg, og særegne preferanser er det som teller for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå