Gå til innhold

Tar sjeldent kontakt med nye mennesker og er initiativløs

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ane_*
Skrevet

Jeg tar sjeldent kontakt med nye mennesker samt jeg er også litt slapp med å ta kontakt med de vennene jeg har. Jeg sitter egentlig med meg selv og håper at andre skal ta kontakt og ta initiatiet.

Dermed hender det ofte at jeg er alene i helgene fordi ingen har tatt kontakt med meg den helgen.

Noen andre som er som meg? Noen tips til hvordan jeg skal bli bedre til å ta initiativet... jeg er kanskje litt inadvent....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg er litt selv slik, det er vel egentlig ingen annen løsning enn å bite tenna litt sammen og ta initiativ. Heldigvis er det plenty man kan gjøre for å holde kontakten med venner hvis man bare orker å legge litt tid i det. Hvis man sjelden blir invitert selv så må man rett og slett gjøre det selv, hva med å invitere et par gode venner over på middag (gjerne lag den sammen også)?

Du kan også dra den enda lengre enn en enkel middag, inviter hele vennegjengen på ting som f.eks sushi eller tapas-kveld (hver person tar med en liten rett). I dagens facebook-samfunn har jo slike ting blitt relativt lett å få til.

Se innom kinosidene innimellom, ser du en film du liker? Inviter en venn/venninne med på den da. Trenger ikke være kino en gang, kanskje filmer eller serier du har hjemme? Jeg og en kamerat begynte på en serie for en stund siden, da blir det veldig lett hvis man er selskapssyk en dag - bare send en sms med "skal vi ta et par episoder til av <xxxxxxx> i kveld eller?"

Spør folk med på kafe.. på en gåtur i skogen.. på shopping.. på bowling.. på whatever..

Vi nordmenn er så fryktelig opptatt av at det skal være balanse i alt (hvis du får en gave så føler du at du må gi en gave tilbake f.eks), så etter en stund skal du ikke se bortifra at invitasjonene til middag, kino, osv begynner å strømme inn til deg uten at du trenger å gjøre så mye :)

Skrevet

Det er viktig å ta kontakt med de vennene man har. Når en venn har tatt tatt initiativ overfor deg en gang, er det naturlig at du tar initiativ neste gang. Dersom du ikke gjør det, blir det gjerne tolket som at du ikke er så interessert i kontakt. Jeg forstår ikke mennesker som ikke tar initiativ hvis man egentlig vil treffes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...