Gjest Gjest_Forvirret_* Skrevet 13. januar 2010 #1 Del Skrevet 13. januar 2010 Kjæresten min er en hyggelig og flink kar. Han er nok over gjennomsnittet når det gjelder utseende, og jeg er ikke spesielt sjalu av meg. Men begynner å lure på om jeg har god grunn til det. For jeg kjenner jeg begynner å få en uggen følelse i magen her. Han flørter med alt og alle, både kvinner og menn. Ikke på en sånn tulle-måte heller - tror jeg. Det er vanskelig å forklare. Vi kan f.eks. sitte midt i en samtale med flere, og hvis jeg ser på en av de andre, så sitter gjerne den personen og har en laaang og intens øyenkontakt med min kjæreste, som gjengjelder det hele med et ikke-passende blikk. Jeg har begynt å kvie meg med for å ha han med når jeg treffer venninner. Det skjer, uten unntak, at han dominerer hele møtet, og flørter vilt med venninnene mine. Poenget er at jeg tror han ikke tror jeg oppfatter dette. Han kan stå og holde blikket til venninna min i 10 sekunder, med blikk som jeg trodde var forbeholdt meg i de mest intime situasjoner. Og nei, jeg overdramatiserer neppe, kanskje heller det motsatte. Jeg har et par ganger vært så sint at jeg har lurt på å forlate hele stedet i forbannelse, da jeg synes dette er både respektløst og frekt. Hva gjør jeg? Hva ville du gjort? Hvorfor holder han på slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt87 Skrevet 13. januar 2010 #2 Del Skrevet 13. januar 2010 Noen menn er sånn uten at de vet det selv. Jeg også har tendens til å holde blikket lenge siden jeg liker blikkontakt med den jeg snakker med. Kjenner meg igjen med det at man tar lett kontakt med andre å kommer på noe å prate om uansett hvilket kjønn det er. For min egen del er det ikke meningen, jeg bare er sånn. Kansje han er av samme typen? Prøvd å spurt han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #3 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg er mann, og jeg kjenner meg igjen i det du sier. Men jeg kan berolige deg med at noen av oss ER bare slik. Vi gjør det ikke for å flørte men for å bli "godt likt", hvis du vet hva jeg mener. Jeg ser folk rett inn i øynene, ofte ganske lenge, når de eller jeg prater til dem. Det er for å opprette en god og trygg kontakt. Når jeg er med min kjæreste sine venner gjør jeg jo det jeg kan for å gi et godt og "selskapelig" inntrykk. Det KAN oppfattes som flørting, men det er det IKKE. Vi er bare skapt slik: sosiale, humoristiske og glade som "gir" mye av selv i sosiale sammenhenger. Vi gjør det både med kvinner og med menn. Så jeg tror du kan slappe helt av. Med mindre han klår og kliner med dine venner kan du være trygg på at han er din - og BARE din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Forvirret_* Skrevet 13. januar 2010 #4 Del Skrevet 13. januar 2010 Noen menn er sånn uten at de vet det selv. Jeg også har tendens til å holde blikket lenge siden jeg liker blikkontakt med den jeg snakker med. Kjenner meg igjen med det at man tar lett kontakt med andre å kommer på noe å prate om uansett hvilket kjønn det er. For min egen del er det ikke meningen, jeg bare er sånn. Kansje han er av samme typen? Prøvd å spurt han? Takk for svar. Jeg har ikke spurt han, da jeg ikke vet hvordan man konfronterer sånt.. Jeg har i lang tid prøvd å forklare det med at han er så sosial av seg osv., dette her er langt forbi det. Jeg sitter igjen med en følelse av at han gir folk rundt seg forhåpninger, om du skjønner hva jeg mener. På en sånn måte, og ikke på en vennskapelig måte. Det er akkurat som at det har gått sport eller noe i å få folk forelsket i seg. Flere av venninnene mine begynner å virke interessert i han, rett og slett. Og han legger opp til det. Jeg føler vel bare at jeg skulle ønske at kjæresten min fikk meg til å føle meg spesiell. Men det er jo en grunn til at jeg lufter tankene her, jeg synes det er så ekkelt. Begynner å lure på om det er selvtilliten hans det skorter på, siden det virker som han er på et evig jag etter bekreftelse eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Forvirret_* Skrevet 13. januar 2010 #5 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg er mann, og jeg kjenner meg igjen i det du sier. Men jeg kan berolige deg med at noen av oss ER bare slik. Vi gjør det ikke for å flørte men for å bli "godt likt", hvis du vet hva jeg mener. Jeg ser folk rett inn i øynene, ofte ganske lenge, når de eller jeg prater til dem. Det er for å opprette en god og trygg kontakt. Når jeg er med min kjæreste sine venner gjør jeg jo det jeg kan for å gi et godt og "selskapelig" inntrykk. Det KAN oppfattes som flørting, men det er det IKKE. Vi er bare skapt slik: sosiale, humoristiske og glade som "gir" mye av selv i sosiale sammenhenger. Vi gjør det både med kvinner og med menn. Så jeg tror du kan slappe helt av. Med mindre han klår og kliner med dine venner kan du være trygg på at han er din - og BARE din! Takk for svaret. Ja det er jo det - jeg ønsker jo ikke noe bevis a la klining med mine venninner for å få "mistankene" bekreftet. Så inntil videre må jeg nesten bare godta at han er slik eller noe. Jeg føler meg så fæl som går rundt og er sjalu på denne måten. Har vært i forhold med andre gutter som på en måte holder seg til meg når vi er med andre, kjæresten min nå gjør det totalt motsatte, han legger all energi i å overøse andre med oppmerksomhet og blikk. Men det er mulig at du har rett, at det bare er for å bli godt likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #6 Del Skrevet 13. januar 2010 Ekkelt ja. Jeg hadde spurt ham om han følte at jeg ikke satte nok pris på ham. Og så fortalt hvorfor jeg spurte. Det er IKKE gøy når venninner blir interessert i gubben din og begynner å drite deg ut "sammen" med ham. Og så idiotforklarer de deg når du reagerer...*kryper sammen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jacob Skrevet 13. januar 2010 #7 Del Skrevet 13. januar 2010 Synes ikke det burde være SÅ viktig for ham å bli SÅ godt likt av andre. Er nå tross alt at du liker ham som er det viktigste, og det er deg han skal få til å føle seg bra, ikke alle venner og bekjente som dere møter på. For all del, klart han skal være hyggelig og grei mot andre, men det får da være grenser synes jeg. Men ut i fra beskrivelsen din av ham så høres han rett og slett bare slitsom ut. Slike "one man show" personer er gøy en liten stund, men alt skal jo alltid dreie seg om de og de skal alltid være de som snakker høyest, ler høyest osv. Slitsom synes jeg, men vi er alle forskjellige :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Forvirret_* Skrevet 13. januar 2010 #8 Del Skrevet 13. januar 2010 Ekkelt ja. Jeg hadde spurt ham om han følte at jeg ikke satte nok pris på ham. Og så fortalt hvorfor jeg spurte. Det er IKKE gøy når venninner blir interessert i gubben din og begynner å drite deg ut "sammen" med ham. Og så idiotforklarer de deg når du reagerer...*kryper sammen* Takk for svar. Ja det er noe sånt jeg tror jeg kommer til å spørre om snart.. Det er ikke særlig stas nei, å være "femte hjul på vogna" sammen med kjæresten min og mine egne venninner. Det kjennes så urettferdig. Venner og kjente har kjærester som tydelig flørter med sine egne damer, mens min, han overser meg og flørter med andre han. Og jeg behandler han virkelig bra. Av og til har jeg tenkt at han skulle få smakt sin egen medisin, men det er overhodet ikke meg, så jeg har holdt meg for god til det. Og samtidig tror jeg at mine egne venninner hadde slått hånda av meg hvis jeg stadig stod med en intim blikkontakt med deres kjære. Jeg synes bare dette her er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Forvirret_* Skrevet 13. januar 2010 #9 Del Skrevet 13. januar 2010 Synes ikke det burde være SÅ viktig for ham å bli SÅ godt likt av andre. Er nå tross alt at du liker ham som er det viktigste, og det er deg han skal få til å føle seg bra, ikke alle venner og bekjente som dere møter på. For all del, klart han skal være hyggelig og grei mot andre, men det får da være grenser synes jeg. Men ut i fra beskrivelsen din av ham så høres han rett og slett bare slitsom ut. Slike "one man show" personer er gøy en liten stund, men alt skal jo alltid dreie seg om de og de skal alltid være de som snakker høyest, ler høyest osv. Slitsom synes jeg, men vi er alle forskjellige :D Takk for svar. Helt enig. Med tanke på all den tid jeg bruker på han og forholdet, og at jeg alltid prøver å gjøre mitt beste for å ikke få han til å føle seg dårlig på noen måte - så synes jeg dette er så dårlig. Jeg tror han bare har et stort behov for å bli sett..kanskje han ikke skjønner at han ikke kan få i pose og sekk..jeg vet ikke. Han flørter som om han er singel, rett og slett. Jeg har samlet opp såpass mye irritasjon, at neste gang jeg ikke er i tvil, så har jeg bestemt meg for å konfrontere han. Synes at jeg fortjener bedre enn dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ocean Skrevet 13. januar 2010 #10 Del Skrevet 13. januar 2010 Basert på meg selv og det jeg observerer rundt meg så tror jeg dette betyr en ting; han er tilfreds med å ha deg som kjæreste. Han er glad. Han oppfører seg slik jeg gjør når jeg er glad og føler meg bra. Han har deg som sin kjæreste, derfor er han glad, han føler seg bra, han føler seg kanskje elsket. Jeg kan hvertfall skrive under på at det er slik jeg oppfører meg når jeg er lykkelig. Flørter med alle, flørter med livet. En som flørter naturlig og lett kommuniserer jo indirekte at han er glad i å leve. Det betyr ikke på noen som helst måte at han er interessert i venninnene dine...Han er glad i livet, men ekstra glad i deg. Jeg synes du skal slippe deg litt løs og være glad for at du har en sånn lykkelig kjæreste. Ikke rart venninnene dine liker han, og du er heldig. Han må jo føle at han er verdens heldigste, slik som han oppfører seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 13. januar 2010 #11 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Jeg tviler på at det handler om å strebe etter å bli godt likt. Jeg er på grensen til ekstremt flørtete - flørter med alt som puster og går på to bein, enten det er menn eller kvinner. Jeg er på ingen måte interessert i alle jeg møter og jeg er ikke interessert i andre gutter eller vennene til min sambo. Det er min måte å samhandle med andre mennesker på, og jeg gjør det helt ubevisst. Jeg vil ikke si at jeg er slitsom på noen som helst måte, for jeg er begrenset i situasjonen, men for mennesker som ikke er vant til meg, kan det nok oppleves som et "hint" fra min side, noe det ikke er. I starten ble nok alle vennene til sambo meget usikre på meg, men det gikk over ganske fort. Jeg sa ganske tidlig i forholdet at det var slik jeg var som person, og sambo syns det var helt greit. Kanskje du skal snakke med kjæresten din? Fortelle han at du ikke liker det? Det viktigste er å kommunisere med hverandre. Jeg trodde det var til en viss grad normalt å flørte med venner/venninner? Jeg blir i allefall ikke sjalu om sambo flørter litt med venninnene mine - jeg syns det er helt normalt. Om de hadde sittet og klådd på hverandre, da hadde jeg nok fått varsellampene opp, men litt uskyldig flørt er bare sunt Endret 13. januar 2010 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 13. januar 2010 #12 Del Skrevet 13. januar 2010 Kjæresten min er en hyggelig og flink kar. Han er nok over gjennomsnittet når det gjelder utseende, og jeg er ikke spesielt sjalu av meg. Men begynner å lure på om jeg har god grunn til det. For jeg kjenner jeg begynner å få en uggen følelse i magen her. Han flørter med alt og alle, både kvinner og menn. Ikke på en sånn tulle-måte heller - tror jeg. Det er vanskelig å forklare. Vi kan f.eks. sitte midt i en samtale med flere, og hvis jeg ser på en av de andre, så sitter gjerne den personen og har en laaang og intens øyenkontakt med min kjæreste, som gjengjelder det hele med et ikke-passende blikk. Jeg har begynt å kvie meg med for å ha han med når jeg treffer venninner. Det skjer, uten unntak, at han dominerer hele møtet, og flørter vilt med venninnene mine. Poenget er at jeg tror han ikke tror jeg oppfatter dette. Han kan stå og holde blikket til venninna min i 10 sekunder, med blikk som jeg trodde var forbeholdt meg i de mest intime situasjoner. Og nei, jeg overdramatiserer neppe, kanskje heller det motsatte. Jeg har et par ganger vært så sint at jeg har lurt på å forlate hele stedet i forbannelse, da jeg synes dette er både respektløst og frekt. Hva gjør jeg? Hva ville du gjort? Hvorfor holder han på slik? Han høres jo ikke akkurat trygg ut. Han flørter med andre menn? Høres ut som en type du bør dumpe fort som F! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 14. januar 2010 #13 Del Skrevet 14. januar 2010 Han høres jo ikke akkurat trygg ut. Han flørter med andre menn? Høres ut som en type du bør dumpe fort som F! Jeg vet ikke om jeg ville gjort noe så drastisk uten å i det minste ta det opp. Noen folk er bare sånn. Det høres "tynt" ut, men noen flørter veldig mye uten at de legger noe mer i det. Hvis det er tilfellet bør det være mulig å si det til han, sånn at han kutter det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #14 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg var gift med en sånn hyggelig mann som alle likte. Jeg tror ikke at han egentlig var klar over det, men jeg var det og følte meg som femte hjulet på vognen mange ganger. Etter 20 år med denne mannen, så måtte jeg gå fra han for å få tilbake selvbildet. Uansett hva jeg sa eller gjorde, så følte jeg aldri at jeg var nr 1 i forholdet. Andre betydde mer for han virket det som. Jeg skjønner akkurat hva TS mener, det var jo sjarmen hans jeg også falt for første gang. Det kommer til å bli slitsomt for deg etter hvert tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 14. januar 2010 #15 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg syns gjest ovenfor har et poeng. Han må jo vise deg vesentlig bedring for at du skal være komfortabel med dette.. Og klarer han ikke det, og dette er noe du ikke kan leve med, da må du jo nesten vurdere hva som er best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satyr Skrevet 14. januar 2010 #16 Del Skrevet 14. januar 2010 Han høres jo ikke akkurat trygg ut. Han flørter med andre menn? Høres ut som en type du bør dumpe fort som F! Tvert imot. Høres ut som en utadvendt og hyggelig fyr. S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_astrid_* Skrevet 14. januar 2010 #17 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvis han bare hadde flørtet med kvinner hadde han ikke vært unnskyldt, men når han flørter med både menn og kvinner er det bare sånn han er/liker å være. Si i fra at han ikke må glemme deg i denne sammenhengen- eneste måten du kan takle dette godt på er hvis han også flørter og vier oppmerksomhet til deg. Jeg har selv en kjæreste som flørter og synes dette er helt fint fordi han viser tydelig hvem det er han liker å flørte aller best med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #18 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg har en venninne med kjæreste som er en stor flirt. I begynnelsen var jeg vel sjarmert av han , men etterhvert syns jeg han oppførte seg kvalmt. Jeg hadde ikke likt å hatt en sånn type ihvertfall. Han er veldig intens og ser deg dyypt i øynene. Tror han trenger oppmerksomhet på seg selv det viset og vet ikke om noen annen måte å gjøre det på. En ting er å ville bli likt - en kan smile og le og være real og ekte.Men en merker det fort når ting blir til "spill" og lek. Jeg tror egentlig det har med usikkerhet å gjøre. Er interessert i en type for tiden som også er en flirt. Han flirter med andre og med meg. Fikk det skikkelige soveromsblikket her en dag - men siden han virker så lite troverdig , og en begynner å lure på om alt er bare lek klarer jeg ikke å ta han seriøst. Sånn kan de ødelegge for seg selv, og andre. Tror ikke flirtere er klar over at mange er ganske sensitive på slikt og at det faktisk kan gjøre en både skeptisk og utrygg i. I tillegg er han sjenert og det er visst mye lettere å flirte med andre enn med meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #19 Del Skrevet 17. juli 2010 Forklar at du synes det er ekkelt at han holder intense stirrekonkuranser med damer. Forklar at det er uakseptabelt at han driter deg ut sammen med andre kvinner. Stå på ditt, og om han ikke klarer å forholde seg til dine enkle krav, så hadde jeg personlig revurdert forholdet. Det er bortkastet å holde sammen med et menneske som gjør dagen din bedriten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #20 Del Skrevet 17. juli 2010 En type på jobben flirta så seriøst med flere av damene der at det utviklet seg skikkelge sjalusi-dramaer og uvennskap. Han satt der og syns han var deilig selvsagt og det var det jo flere som syntes. Han prøvde seg på meg og....HaHa! - Fløtepus du liksom!! Jeg har fått skikkelg aversjon mot sånne typer etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå