Gjest ts Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Gifter meg om en måneds tid og ønsker meg selvfølgelig så ren og fin hud som mulig. Har tenkt å gå til hudsalong og få hudpleie, men ønsker også å behandle "innenfra". Hvordan går jeg frem? Skjønner at jeg skal drikke MYE vann, men hva annet kan jeg putte inn/evt la være å putte inn de neste ukene?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Spis minst mulig sukker, og TRUST ME! MASSE, MASSE, MASSE vann hjelper faktisk. Jeg drikker MINST 3 liter hver dag, og så får jeg fantastisk fin hud sånn ca 4 uker etterpå. Det tar litt tid før man begynner, etter 8 uker ser huden enda finere ut. Har ulike perioder hvor jeg drikker masse vann, de periodene hvor jeg ikke drikker vann har jeg ikke såå klar og ren hud som jeg kan ha om jeg bøtter ned med vann. Så alle tipsene man får i media om at vann hjelper på utseendet, det er faktisk sant. Forbered deg på masse tissing!
Lilandry Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Grønn te uten sukker kan jo være noe? Grønn te skal jo virke rensende, men da må du drikke en del hver dag. Spør på helsekost butikken, de har litt utvalg!
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Hvis problemet er kviser med puss så kan du prøve å gni litt fluor på problemområdet (tannskyllevann fra apoteket uten mintlukt etc sånn at du slipper å lukte tannkrem) Jeg er bortskjemt med pen og ren hud, men i perioder så får jeg litt kviseutbrudd rundt munnen og siden jeg hørte at fluor er giftig for bakterier så prøvde jeg det, morgen og kveld i 2 dager og jeg ble bedre av det. Om det var fordi jeg tok fluor på eller fordi kviseutbruddet mitt rett og slett ikke varte lenger vet jeg ikke, men det funket sist gang og jeg skal prøve det samme neste gang. Jeg vasket først huden med håndsprit (LITT og TYNT og pass på å ikke puste for mye inn, det er ikke godt!). Jeg har ikke sminkefjerner etc, kanskje du kan bruke det først og ta på fluor etterpå - vasker aldri huden med annet enn vann fordi jeg får eksem av alt annet.
Frua Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Jeg tror ikke du skal starte med så veldig mye nytt bare 4 uker før bryllupet. Før jeg skulle gifte meg var jeg hos hudpeier og hun ville ikke ta en dyprens på meg fordi det kan poppe opp enda fler kviser etter en sånn behandling. Mye vann,rensekurer eller nye produkter har samme effekt: først blir det værre og så bedre!
~white lady~ Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Hvis problemet er kviser med puss så kan du prøve å gni litt fluor på problemområdet (tannskyllevann fra apoteket uten mintlukt etc sånn at du slipper å lukte tannkrem) Jeg er bortskjemt med pen og ren hud, men i perioder så får jeg litt kviseutbrudd rundt munnen og siden jeg hørte at fluor er giftig for bakterier så prøvde jeg det, morgen og kveld i 2 dager og jeg ble bedre av det. Om det var fordi jeg tok fluor på eller fordi kviseutbruddet mitt rett og slett ikke varte lenger vet jeg ikke, men det funket sist gang og jeg skal prøve det samme neste gang. Jeg vasket først huden med håndsprit (LITT og TYNT og pass på å ikke puste for mye inn, det er ikke godt!). Jeg har ikke sminkefjerner etc, kanskje du kan bruke det først og ta på fluor etterpå - vasker aldri huden med annet enn vann fordi jeg får eksem av alt annet. Det er vel ikke akkurat et godt råd... 2
tiril2010 Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 jeg ville ikke satset på å bruke fluor på kvisene. det gjør vondt verre, ihvertfall på meg. jeg har "ingen styring" over min hud, den endrer seg annenhver måned, sikkert i forbindelse med menstruasjon.. hadde jeg vært deg ville jeg levd sunt og drukket mye vann den neste måneden, og i tillegg øvd meg masse på å sminke meg bra, så huden ser mest mulig naturlig ut! lykke til med bryllupet!
Gjest Gjest_FastEnde_* Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Gifter meg om en måneds tid og ønsker meg selvfølgelig så ren og fin hud som mulig. Har tenkt å gå til hudsalong og få hudpleie, men ønsker også å behandle "innenfra". Hvordan går jeg frem? Skjønner at jeg skal drikke MYE vann, men hva annet kan jeg putte inn/evt la være å putte inn de neste ukene? Kosthold: -Ta tran og B-vitaminer(hjelper for hud, hår og negler) -Drikk MASSE vann(hjelper for alt:)) -IKKE spis sukker -Drikk grønn te/hvit te(rensende for kroppen) -Spis RÅ grønnsaker(rensende og gir glødende hud etter noen uker) Trening: -Jogg eller gå en tur på 30 min HVER dag(tar ikke lang tid og effekten er super for kropp og sjel) Hudpleie: -Invester i GODE produkter UTEN alkohol og parfyme.(Huden vil bli mer balansert og den naturlige gløden vil komme tilbake) -Bruk noen dråper jojoba olje som nattkrem/under nattkrem.(Huden blir myk, glatt og reparert) -HUSK å peele huden 2-3 ganger i uken.(VELDIG viktig for å få en klarere hud om noen uker) Hårpleie: -Bruk olje 2-3 ganger i uken. Masser jojobaolje godt i hodebunnen mens du står bøyd framover. Dekk til med plastfolie for noen timer eller sov med det. (Håret ditt vil får nytt liv) -Bruk God shampo UTEN SLS/SLES og parfyme(hodebunnen din vil takke deg for det ved å gi deg mer livlig hår) -BYTT hårbørte. Hårbørste med tre er mye bedre enn plast og stål. Søvn: -OG SOV!!! (vil gi økt energi/glød til huden og redusere mørke ringer under øynene. Det er mine beste tips! Og masse lykke til med bryllupet! Håper du får en fantastisk dag:)
Rexina Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Vil anbefale hudpleie som ikke irriterer huden,og som ikke er tilsatt kunstige og syntetiske stoffer, parabener eller parfyme. Anbefaler REN sine produkter. Hvis huden reagerer lett, så er disse supre.
Gjest TS Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 Tusen takk for gode råd og lykkeønskninger! Jeg noterer og håper jeg klarer å få til det meste dere anbefaler
Gjest Gjest_lilly_* Skrevet 7. mars 2010 #11 Skrevet 7. mars 2010 Gifter meg om en måneds tid og ønsker meg selvfølgelig så ren og fin hud som mulig. Har tenkt å gå til hudsalong og få hudpleie, men ønsker også å behandle "innenfra". Hvordan går jeg frem? Skjønner at jeg skal drikke MYE vann, men hva annet kan jeg putte inn/evt la være å putte inn de neste ukene? jeg var plaget med konstant kviser rundt munnen før. sluttet med fluor og kvisene forsvant helt. det tok et par uker før huden var fin igjenn, men har vært kvisefri i tre år nå. har ikke fått noe mere hull i tennene heller. har prøvd med fluor innimellom men da dukker kvisene opp, så jeg holder meg unna...
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #12 Skrevet 7. mars 2010 Jeg anbefaler å ikke prøve noe nytt annet enn trening og kosthold. Du kan risikere å reagere på nye produkter når det bare er 4 uker igjen og ende opp med å se ille ut. Jeg vil derimot tipse om å bruke en liten dæsj jojobaolje i både sjampo og balsam (mindre mengde i sjampoen). Jeg har fått veldig mykt hår av dette.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #14 Skrevet 10. mars 2010 Kosthold: -Ta tran og B-vitaminer(hjelper for hud, hår og negler) -Drikk MASSE vann(hjelper for alt:)) -IKKE spis sukker -Drikk grønn te/hvit te(rensende for kroppen) -Spis RÅ grønnsaker(rensende og gir glødende hud etter noen uker) Trening: -Jogg eller gå en tur på 30 min HVER dag(tar ikke lang tid og effekten er super for kropp og sjel) Hudpleie: -Invester i GODE produkter UTEN alkohol og parfyme.(Huden vil bli mer balansert og den naturlige gløden vil komme tilbake) -Bruk noen dråper jojoba olje som nattkrem/under nattkrem.(Huden blir myk, glatt og reparert) -HUSK å peele huden 2-3 ganger i uken.(VELDIG viktig for å få en klarere hud om noen uker) Hårpleie: -Bruk olje 2-3 ganger i uken. Masser jojobaolje godt i hodebunnen mens du står bøyd framover. Dekk til med plastfolie for noen timer eller sov med det. (Håret ditt vil får nytt liv) -Bruk God shampo UTEN SLS/SLES og parfyme(hodebunnen din vil takke deg for det ved å gi deg mer livlig hår) -BYTT hårbørte. Hårbørste med tre er mye bedre enn plast og stål. Søvn: -OG SOV!!! (vil gi økt energi/glød til huden og redusere mørke ringer under øynene. Det er mine beste tips! Og masse lykke til med bryllupet! Håper du får en fantastisk dag:) Dette er gode råd! Forsøk å la alt du putter inn eller på kroppen være så naturlig og ubehandlet som mulig. I tillegg til å unngå sukker bør du dessuten også unngå andre "raske" karbohydrater (dvs mat med høy GI, f.eks loff, pasta, hvit ris osv). Denne type karbohydrater påvirker horomoner og blodsukker som igjen kan påvirke huden.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #15 Skrevet 10. mars 2010 Hvor får man kjøpt jojobaolje? For eksempel her: http://www.myrra.no/shop/ (meget god nettbutikk, har handlet derfra selv flere ganger ). Bare å søke på jojobaolje i søkefeltet.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #16 Skrevet 10. mars 2010 Hvor får man kjøpt jojobaolje? Helsekosten og iHerb.com feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå