Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Morsomt at de ikke har nevnt førstehjemslån, er vel mange som har "rett" på det ved bruk av BSU-konto etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morsomt at de ikke har nevnt førstehjemslån, er vel mange som har "rett" på det ved bruk av BSU-konto etc.

Du må økonomi til å betjene et lån uansett om det er førstehjemslån eller en annen type lån.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Rett på det??? Nåhh, det er vel ikke slik det fungerer nei!

Gjest Pjuskeline
Skrevet

Jeg og samboer har har vært litt rundt og forhørt oss, og vi fikk litt forskjellig svar fra de bankene. Begge to har fast jobb og er deltidsstudenter ved siden av. Tjener ca. 35 000 til sammen i mnd.

DnB: Fikk ikke lån her, selv om jeg har vært kunde i alle år.

Postbanken: Kunne få 1 mill. i lån

Sparebanken: Kunne få 1,2 dersom hverken jeg eller samboer begynner å studere på fulltid til høsten. Samboer har vært kunde her hele livet.

Nordea: Kunne få 1,35 dersom vi spytter i 50 000 selv.

Gjest Sommerjenta*
Skrevet

Har du tenkt på at man kan få avdragsfrihet mens man studerer? Det fikk jeg. 5 år fra DnB Nor. Betaler kun løpende renter frem til jeg er ferdig studert, og til og med ett år etterpå sånn at jeg kan komme meg i jobb etc.

Gjest Feline.
Skrevet
Har du tenkt på at man kan få avdragsfrihet mens man studerer? Det fikk jeg. 5 år fra DnB Nor. Betaler kun løpende renter frem til jeg er ferdig studert, og til og med ett år etterpå sånn at jeg kan komme meg i jobb etc.

Jeg fåreslo det i vårt tilfelle, men banken ville regne ut hva vi kunne låne uten avdragsfrihet, for så å evt. diskutere avdragsfrihet senere om det ble vanskelig. Det beste er vel å ikke ha avdragsfrihet.

Gjest Gjest
Skrevet
Prisen vi må opp på i oslo er nok minimum 1,5 mill for en to-roms i oslo...

Den må være i elendig stand...eller ligge langt ute på østkanten et øde sted?

I Oslo på Frogner i 2010 koster en 1-roms fra kr +/- 2 millioner.

Gjest Feline.
Skrevet
Den må være i elendig stand...eller ligge langt ute på østkanten et øde sted?

I Oslo på Frogner i 2010 koster en 1-roms fra kr +/- 2 millioner.

Eh, på Frogner ville jeg nok ikke valgt å bo uansett, men ja der er det dyrere :P

Det ble en to-roms sentrumsnært til litt under 1,6.

..OG som jeg skrev: Man må opp i minimum 1,5 mill for en to-roms i oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...