aline Skrevet 19. januar 2010 #161 Skrevet 19. januar 2010 Er det noen foreldre som ville gjort det, tror du? Les tråden. Her er mest hat-meldinger mot barn og foreldre fra folk som må være litt forskrudde i hodet. Merkelig hvordan det å ha betalt 60 kr på forhånd kan bringe ut det verste i folk.... Tull, alle "hat-meldinger" mot barn og foreldre her har kommet som rene svar på innlegg fra foreldre som sier ting som "du ville flyttet deg når jeg satte min skrikende 3-åring ved siden av deg og ba deg passe på ham!" eller "når jeg står med mine 2 meter og høyt forteller alle de andre at du hindrer meg fra å sitte sammen med mitt barn, så flytter du deg!" Legger man ut innlegg som er ment kun for å provosere, så må man tåle at man får provoserte svar også.
Caramba Skrevet 19. januar 2010 #162 Skrevet 19. januar 2010 Tull, alle "hat-meldinger" mot barn og foreldre her har kommet som rene svar på innlegg fra foreldre som sier ting som "du ville flyttet deg når jeg satte min skrikende 3-åring ved siden av deg og ba deg passe på ham!" eller "når jeg står med mine 2 meter og høyt forteller alle de andre at du hindrer meg fra å sitte sammen med mitt barn, så flytter du deg!" Legger man ut innlegg som er ment kun for å provosere, så må man tåle at man får provoserte svar også. Jeg tror de meldingene var skrevet med litt ironi, den gangen tråden enda var normal og foregikk i en lett tone. Trodde aldri en tråd om 60 kr skulle få 8-9 sider. Jeg skrev noe sånt for 6 sider siden, da som en SPØK! I samme innlegg skriver jeg at jeg ALLTID betaler for setereservasjon hvis jeg reiser med Norwegian. Jeg ville ikke tatt sjansen på noe annet. Alikevel synes jeg folk er litt små-rare hvis en uheldig foreldre, som kanskje ikke har fått med seg dette med setereservasjon, blir møtt med frekke kommentarer og illsinte folk som blånekter å flytte seg fordi de har betalt 60 kr på forhånd. Noen ganger synes jeg holdnigene til enkelte i dette landet her er særs egoistiske og selvrettferdige. JEG skal IKKE flytte meg, samma faen
aline Skrevet 19. januar 2010 #163 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tror de meldingene var skrevet med litt ironi, den gangen tråden enda var normal og foregikk i en lett tone. Trodde aldri en tråd om 60 kr skulle få 8-9 sider. Jeg skrev noe sånt for 6 sider siden, da som en SPØK! I samme innlegg skriver jeg at jeg ALLTID betaler for setereservasjon hvis jeg reiser med Norwegian. Jeg ville ikke tatt sjansen på noe annet. Alikevel synes jeg folk er litt små-rare hvis en uheldig foreldre, som kanskje ikke har fått med seg dette med setereservasjon, blir møtt med frekke kommentarer og illsinte folk som blånekter å flytte seg fordi de har betalt 60 kr på forhånd. Noen ganger synes jeg holdnigene til enkelte i dette landet her er særs egoistiske og selvrettferdige. JEG skal IKKE flytte meg, samma faen Da er det vel kanskje ikke de innleggene som har fått sterkest reaksjoner heller da? Det har helt sikkert blitt skrevet endel innlegg for å provosere, og det er ganske garantert svart endel i provokasjon på det som er skrevet for å provosere. Mange av oss har forklart HVORFOR vi ikke ønsker å flytte oss når vi har valgt en plass med omhu, dette har blitt gjort narr av og det kommer da gjerne noen innlegg om hvor egoistiske vi er. Det har også blitt sagt at dersom det kommer av feil (altså ikke fått med seg eller bestilt så sent at det ikke er noe ledig ved siden av hverandre) så er det nå en ting, men der foreldre BEVISST velger å ikke reservere sete, selv om de BLIR informert om at de da ikke har noen garanti på å få sitte sammen med sine barn, DA flytter flere av oss ikke, når VI har fulgt oppfordringen og betalt for nettop det sete vi sitter i. Det har ikke for min del noe med 60,- det har noe med å selv sørge for at man får de plassene man vil, så lenge det spiller noen rolle. Foreldre BØR ha ett spesifikt ønske om seteplassering, de bør ønske å sitte sammen med sine barn, om disse er så små at de bør sitte sammen med kjent voksen! Har man dette, mener jeg altså at man på lik linje med alle andre som har spesielle behov, enten må betale for det eller ta konsekvensen av at man har VALGT å ikke sikre seg.
Gjest Fastlege Skrevet 19. januar 2010 #164 Skrevet 19. januar 2010 Er det noen foreldre som ville gjort det, tror du? Les tråden. Her er mest hat-meldinger mot barn og foreldre fra folk som må være litt forskrudde i hodet. Merkelig hvordan det å ha betalt 60 kr på forhånd kan bringe ut det verste i folk.... Jo.Her er det mange uansvarlige foreldre,etter min mening.I praksis blir jo barnet overlatt til seg selv i en slik situasjon.Hva hvis det skjer en nødsituasjon eller barnet f.eks.setter noe i halsen?Tror du ikke det vil være en traumatisk opplevelse for et lite barn dersom mor/far er plassert et helt annet sted i flyet (pga.at hun/han ikke har klart å reservere sete slik andre folk gjør?) Din kommentar om at 60 kroner kan få fram det verste i folk går da også begge veier. For mange er kanskje 60 kr.mye å betale for å reservere et sete, og det må faktisk voksne,oppegående mennesker klare å forstå.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2010 #165 Skrevet 19. januar 2010 Jag har aldri kjøpt plassbilletter når jeg flyr med Norwegian fordi jeg er mot hele gebyrprinsippet. Jeg reserverer sete når det er inkludert (SAS) men har ikke noe problem med å flytte meg hvis noen spør når jeg reiser alene. Når det gjelder barn så skiller jeg skarpt mellom to behov: behovet for at et barn får sitte sammen med en kjent voksen og behovet for en spesiell plass. Det første mener jeg er et krav mens den andre kun er et ønske. Hvis man har blitt tildelt plasser hver for seg så forventer jeg at flypersonalet ordner opp i dette noe de også alltid har gjort. Hvis de har skilt et barn fra sine foresatte så er det virkelig deres ansvar å ordne opp i det. Når det gjelder ønske om å sitte ved vindu så er det selvfølgelig helt greit både å spørre om det og å svare nei. At det finnes nervøse vrak på fly med helt egne oppfatninger om hvor de må sitte vet vi alle. Det er selvfølgelig et viktig poeng å heller ikke skape kaos for disse ved å be disse stakkarene om å flytte seg. De gangene mine barn har ønsket å se ut av vinduet har som oftest passasjeren merket det og som oftest tilbudt plassen selv. Hvis vi har spurt så har vi nesten alltid fått ja. Uansett har barna aldri sittet der lenge av gangen. Å tilby noen penger for å bytte plass har jeg aldri tenkt på. Det er heller aldri hvert noen som har spurt om det. Hvis noen hadde spurt så hadde jeg nok gitt de en seddel og uttrykt min sympati med de. Uansett, som jeg skrev tidligere, så er det ikke pengene som er viktige for meg, det er holdningene de skaper hos passasjerene som er hovedproblemet. Enslige har nok større mulighet for både å bestille tidlig, reise når de vil og å være tidlig ute på flyplassen enn det småbarnsfamilier har. La oss nå si at det plutselig blir slik at en forelder og ungene kan ta deg fri fredag og ønsker å ta en langhelg og besøke bestemor på den andre siden av landet. Etter å ha betalt for billetten og reservert seter så ser vedkommende at det ikke er plass for den voksne og de to barn i nærheten av hverandre. Synes aline og dere andre at det da er riktig at en kanselerer billetten? Eller er det urimelig at en forventer at andre kan tilpasse seg litt og at flyselskapet ordner opp i dette? Eller er det urimelig at en forventer at andre kan tilpasse seg litt og at flyselskapet ordner opp i dette? Ja, det er urimelig å forvente at andre skal tilpasse seg og flytte seg fra seter de ønsker og har betalt for, hvorfor i all verden skal de det? Verden er mer enn deg og ungene dine. Andre mennesker enn småbarnsforeldre har også sine ønsker og behov. Har de hatt vett til å reservere på forhånd, er det ingen grunn til at de skal flytte seg. Når vi flyr, reserverer vi alltid seter samtidig med billettbestilling. Det koster ikke penger (for billettene er så dyre at setereservasjon er "gratis") med de selskapene vi flyr med. Men naturligvis, en eller annen "gærning" uten setereservasjon for seg og ungene kunne jo dukke opp der også. Aldri om vi hadde flyttet oss. Vi har våre favorittseter. Min mann og jeg reserverer alltid yttersete mot midtgangen på samme rad, på hver vår side av midtgangen. Jeg alltid på venstre side fordi jeg har et høyerekne som trenger litt plass å strekke seg på for ikke å låse seg, han fordi han er høy og trenger benplass. Dessuten er det jo så mye lettere å reise seg fra en sånn plassering hvis man må på WC for å tisse. Dessuten sitter man ikke inneklemt.
Caramba Skrevet 19. januar 2010 #166 Skrevet 19. januar 2010 Når vi flyr, reserverer vi alltid seter samtidig med billettbestilling. Det koster ikke penger (for billettene er så dyre at setereservasjon er "gratis") med de selskapene vi flyr med. Men naturligvis, en eller annen "gærning" uten setereservasjon for seg og ungene kunne jo dukke opp der også. Aldri om vi hadde flyttet oss. Vi har våre favorittseter. Min mann og jeg reserverer alltid yttersete mot midtgangen på samme rad, på hver vår side av midtgangen. Jeg alltid på venstre side fordi jeg har et høyerekne som trenger litt plass å strekke seg på for ikke å låse seg, han fordi han er høy og trenger benplass. Dessuten er det jo så mye lettere å reise seg fra en sånn plassering hvis man må på WC for å tisse. Dessuten sitter man ikke inneklemt. Dette vitner om ren egoisme, etter min mening. Veldig mange er ikke klar over at man kan reservere på forhånd på vanlige flybilletter også, uten at det koster noe ekstra. Hvis man "gratis" har reservert et sete så mener jeg at dette må regnes mer som et ønske enn som et krav, og at man må vike plassen sin dersom noen med større behov for den samme plassen møter opp i skranken uten forhåndsreservasjon. La oss si at det kommer et eldre ektepar på 80, feks og ikke får sitte sammen, eller en handicappet person med assistanse, eller en kvinne/mann med en 2-3 åring. Da hadde flyvertinnen bedt deg om å vike plassen, og de aller fleste normale mennesker ville gjort dette. Vi hadde litt problemer med noe lignende på en langflight. Vi fikk ikke reservert plass på forhånd og skulle fly med baby. Vi måtte ha babybasinette og måtte da sitte på egnet plass foran en vegg. Flyselskapet sa bare at dette gikk sikkert i orden ved innsjekk. De hadde da ikke regnet med egoistisk par i 40-årene (Skandinavere)som hadde sikret seg denne plassen og blånektet å flytte seg to rader lenger bak. Flyvertinnene spurte dem flere ganger, og prøvde å forhandle med dem, men nei, de MÅTTE sitte der de satt. Heldigvis var det et annet par som flyttet seg fra en annen plass og vi fikk bytte seter. Det var en meget ukomfortabel situasjon og jeg sa flere ganger at flyvertinnene ikke trengte å ordne dette for oss, men de insisterte på å spørre folk....
aline Skrevet 19. januar 2010 #167 Skrevet 19. januar 2010 Dette vitner om ren egoisme, etter min mening. Veldig mange er ikke klar over at man kan reservere på forhånd på vanlige flybilletter også, uten at det koster noe ekstra. Men tråden dreier seg jo i utgangspunktet om at de som VELGER å ikke betale, fullt vitende om at det KAN medføre at de ikke får sitte sammen, forventer at andre SKAL flytte seg, selv om disse andre har betalt for plassen de sitter på. Noe altså de første også hadde full mulighet til, da de ble informert om det i forkant. i din nevnte situasjon hadde jeg helt klart flyttet meg, men så sitter jeg aldri på plasser som kun er en av kanskje 6 plasser som er så spesielle at reiser man med baby eller rullestol, så MÅ man faktisk ha en av de få plassene. Får jeg sitte ved midtgang, helst ett stykke foran, så er jeg fornøyd. Det betaler jeg gjerne for, og det er så lite spesifikt at når jeg har betalt for den plasse, på lik linje med alle andre kan, så skal det ihvertfall en j*vlig god grunn til før jeg flytter meg. En forelder som av prinispp ikke har villet betale for sete, er ikke god nok grunn.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2010 #168 Skrevet 19. januar 2010 Her fant jeg faktisk et bilde av Tomsing der han står og sperrer veien på et fly. Jeg skjelver av skrekk når jeg ser musklene hans; det er rett før jeg DÅNER av skrekk. Hele fyren er jo fryktinngytende, og jeg gir fra meg setet mitt til hans utvilsomt veloppdragne sønn uten å mukke. Det sier nok kabinpersonalet og de andre passasjerer til ham:
Caramba Skrevet 19. januar 2010 #169 Skrevet 19. januar 2010 Men tråden dreier seg jo i utgangspunktet om at de som VELGER å ikke betale, fullt vitende om at det KAN medføre at de ikke får sitte sammen, forventer at andre SKAL flytte seg, selv om disse andre har betalt for plassen de sitter på. Noe altså de første også hadde full mulighet til, da de ble informert om det i forkant. i din nevnte situasjon hadde jeg helt klart flyttet meg, men så sitter jeg aldri på plasser som kun er en av kanskje 6 plasser som er så spesielle at reiser man med baby eller rullestol, så MÅ man faktisk ha en av de få plassene. Får jeg sitte ved midtgang, helst ett stykke foran, så er jeg fornøyd. Det betaler jeg gjerne for, og det er så lite spesifikt at når jeg har betalt for den plasse, på lik linje med alle andre kan, så skal det ihvertfall en j*vlig god grunn til før jeg flytter meg. En forelder som av prinispp ikke har villet betale for sete, er ikke god nok grunn. Ja, jeg er klar over at dette var off-topic, men det var et svar på gjesten over som ikke flyttet seg fra "gratis-seter" heller. JEG er helt enig i det du skriver, og har alltid sikret meg plass på forhånd. Men hvordan kan man vite at dette er gjort med vitende og vilje? jeg var feks ute på flytur med Norwegian for tre måneder siden, sammen med mamma og tre barn. Mamma hadde bestillt billettene, og hun var ikke klar over at det var viktig å reservere sete. Jeg fikk ordnet opp i det på forhånd, noe hun mente måtte være helt unødvendig. Mange tenker sikkert sånn fordi man er vant til at flyselskapene setter folk sammen ved innsjekk, slik har det liksom alltid vært. Ikke sikkert folk lar være å betale gebyret av vitende og vilje. Ikke alle er "drevne" reisere, og da mener jeg at det må finnes en viss smidighet hos medmennesker på den samme flighten, selv om de har reservert sete på forhånd.
Jens Skrevet 19. januar 2010 #170 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tror de meldingene var skrevet med litt ironi, den gangen tråden enda var normal og foregikk i en lett tone. Trodde aldri en tråd om 60 kr skulle få 8-9 sider. Jeg skrev noe sånt for 6 sider siden, da som en SPØK! I samme innlegg skriver jeg at jeg ALLTID betaler for setereservasjon hvis jeg reiser med Norwegian. Jeg ville ikke tatt sjansen på noe annet. Alikevel synes jeg folk er litt små-rare hvis en uheldig foreldre, som kanskje ikke har fått med seg dette med setereservasjon, blir møtt med frekke kommentarer og illsinte folk som blånekter å flytte seg fordi de har betalt 60 kr på forhånd. Noen ganger synes jeg holdnigene til enkelte i dette landet her er særs egoistiske og selvrettferdige. JEG skal IKKE flytte meg, samma faen Dette er en typsik tråd der barneforeldre og barnløse kriger mot hverandre...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2010 #171 Skrevet 19. januar 2010 Jeg vet det, jeg bare sammenligner... Jeg sier bare at jeg er glad at jeg som barn slapp og sitte ved siden av en voksen som som syns det er greit å skolde og skremme et barn for å straffe foreldrene... Uansett hvor teite de foreldrene måtte være. Vi snakker ikke her om barn som reiser alene med lapp rundt halsen: Jeg reiser alene. Vi snakker om frekke foreldre som ikke gidder betale setegebyr, som mener andre skal flytte seg, eventuelt være barnevakt for ungen. Hadde jeg fått et barn ved siden av meg med lapp: Jeg reiser alene, hadde jeg naturligvis sett litt etter barnet. OBS! Jeg burde vel ikke skrevet det: Tomsi(ng) kan vel få nye inspirasjoner til hvordan slippe setegebyr og få andre til å se etter ungen.
Gjest gjest - farge Skrevet 19. januar 2010 #172 Skrevet 19. januar 2010 Jeg vet det, jeg bare sammenligner... Jeg sier bare at jeg er glad at jeg som barn slapp og sitte ved siden av en voksen som som syns det er greit å skolde og skremme et barn for å straffe foreldrene... Uansett hvor teite de foreldrene måtte være. og sitte ved siden av en voksen som som syns det er greit å skolde Det er ingen som har sagt det er ønskelig å skolde et barn med varm kaffe, men på den annen side: Det er ikke mitt problem å passe på gjerrige foreldres barn. Velter ungen min kaffekopp over seg, er det ikke mitt ansvar. Jeg sitter da ikke og passer på mine ting på brettet for hva en unge måtte drive med. Hadde ungen derimot veltet kaffekoppen over meg og mine klær, ville jeg tilkalt kabinpersonale for å finne foreldre til denne poden, og levert krav om rensing av mine klær.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2010 #173 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tror de meldingene var skrevet med litt ironi, den gangen tråden enda var normal og foregikk i en lett tone. Trodde aldri en tråd om 60 kr skulle få 8-9 sider. Jeg skrev noe sånt for 6 sider siden, da som en SPØK! I samme innlegg skriver jeg at jeg ALLTID betaler for setereservasjon hvis jeg reiser med Norwegian. Jeg ville ikke tatt sjansen på noe annet. Alikevel synes jeg folk er litt små-rare hvis en uheldig foreldre, som kanskje ikke har fått med seg dette med setereservasjon, blir møtt med frekke kommentarer og illsinte folk som blånekter å flytte seg fordi de har betalt 60 kr på forhånd. Noen ganger synes jeg holdnigene til enkelte i dette landet her er særs egoistiske og selvrettferdige. JEG skal IKKE flytte meg, samma faen Noen ganger synes jeg holdnigene til enkelte i dette landet her er særs egoistiske og selvrettferdige. JEG skal IKKE flytte meg, samma faen Men hvorfor er de noe mer egoistiske og selvrettferdige enn deg og dine krav da. Illsinte folk som nekter flytte seg, ja hvorfor skulle de det? Illsinte blir de vel først når du kommer med gnålet og kravet ditt. Frekke kommentarer: Det er vel ikke frekt å ville beholde sitt eget reservert og betalte sete. Det er du som er frekk. Innse det.
Kamikatze Skrevet 19. januar 2010 #174 Skrevet 19. januar 2010 (endret) De burde ha egne bur til unger i bagasjerommet, sånn som de som reiser med bikkjer får. Norwegian og de andre lavprisselskapene gjør en kjempeinnsats med å "demystifisere" flyreiser, ved å la dem gradvis likne mer og mer på en busstur. Når vi omtrent betaler mindre for flybilletter enn en tilsvarende distanse i buss, kan vi forvente å få dytta allverdens service oppunder armhulene på oss? Ville nesten være like greit om setebeltene ble låst, sånn at folk ble sittende kubb fast under reisen. Så kan de ha ei kaffevogn, hvis de tjener nok til å forsvare det, og de obligatoriske to kuskene, men ikke noe mer mikkmakk. I alle fall for småturer under to timer. Endret 19. januar 2010 av Kamikatze
Rosalie Skrevet 19. januar 2010 #175 Skrevet 19. januar 2010 Ja, jeg er klar over at dette var off-topic, men det var et svar på gjesten over som ikke flyttet seg fra "gratis-seter" heller. JEG er helt enig i det du skriver, og har alltid sikret meg plass på forhånd. Men hvordan kan man vite at dette er gjort med vitende og vilje? jeg var feks ute på flytur med Norwegian for tre måneder siden, sammen med mamma og tre barn. Mamma hadde bestillt billettene, og hun var ikke klar over at det var viktig å reservere sete. Jeg fikk ordnet opp i det på forhånd, noe hun mente måtte være helt unødvendig. Mange tenker sikkert sånn fordi man er vant til at flyselskapene setter folk sammen ved innsjekk, slik har det liksom alltid vært. Ikke sikkert folk lar være å betale gebyret av vitende og vilje. Ikke alle er "drevne" reisere, og da mener jeg at det må finnes en viss smidighet hos medmennesker på den samme flighten, selv om de har reservert sete på forhånd. Ehh... Det er da ikke "gratisseter", men de har kjøpt billetter med setetillegget innbakt i prisen. De har valgt dyrere billetter med denne avgiften innbakt, og har betalt like mye, eller mer, for setet de har rservert som de som har billige billetter og som har betalt ekstragebyr for å få reservert et spesifikt sete. Selv sitter jeg ved midtgang, helst langt frem i flyet, på grunn av lange ben. Jeg kan til nød sitte ved vindu, men man får aldri sett meg i midtsete. Med mindre jeg har kjøpt billett på impuls rett før avreise og det var de eneste ledige plassene.
Yummy_Mummy Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #176 Skrevet 19. januar 2010 Trodde aldri en tråd om 60 kr skulle få 8-9 sider. Det er bedre enn som så; det er snakk om 40 kroner pr sete Jeg fortalte Norwegian når jeg skulle reise, så jeg må jo stole på at det de forteller meg er riktig. Men har sjekket setereservasjonene på flyet også, det er masse ledige plasser sammen langt bak i flyet foreløpig. Å sitte langt bak er ok for meg (for der jeg skal bruker de å åpne bak også )
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2010 #177 Skrevet 19. januar 2010 Dette vitner om ren egoisme, etter min mening. Veldig mange er ikke klar over at man kan reservere på forhånd på vanlige flybilletter også, uten at det koster noe ekstra. Hvis man "gratis" har reservert et sete så mener jeg at dette må regnes mer som et ønske enn som et krav, og at man må vike plassen sin dersom noen med større behov for den samme plassen møter opp i skranken uten forhåndsreservasjon. La oss si at det kommer et eldre ektepar på 80, feks og ikke får sitte sammen, eller en handicappet person med assistanse, eller en kvinne/mann med en 2-3 åring. Da hadde flyvertinnen bedt deg om å vike plassen, og de aller fleste normale mennesker ville gjort dette. Vi hadde litt problemer med noe lignende på en langflight. Vi fikk ikke reservert plass på forhånd og skulle fly med baby. Vi måtte ha babybasinette og måtte da sitte på egnet plass foran en vegg. Flyselskapet sa bare at dette gikk sikkert i orden ved innsjekk. De hadde da ikke regnet med egoistisk par i 40-årene (Skandinavere)som hadde sikret seg denne plassen og blånektet å flytte seg to rader lenger bak. Flyvertinnene spurte dem flere ganger, og prøvde å forhandle med dem, men nei, de MÅTTE sitte der de satt. Heldigvis var det et annet par som flyttet seg fra en annen plass og vi fikk bytte seter. Det var en meget ukomfortabel situasjon og jeg sa flere ganger at flyvertinnene ikke trengte å ordne dette for oss, men de insisterte på å spørre folk.... Les hva jeg skriver: Flyselskaper med dyre billetter inkluderer gratis setereservajon. Og ja, den er et krav når du har fått den, du får plassnummer bekreftet med billetten din. Er du så dum at du ikke reserverer, ja så er det ditt problem. Egoisme! Hvorfor i all verden er vi (min mann og jeg) egoister når vi ønsker oss en best mulig flytur. En flytur vi har betalt i dyre dommer for og reservert sete for. Det er ikke vårt problem at folk kommer drassende med ungene sine uten å ha reservert på forhånd. Egoistisk par: Det er vel dere som er like mye egoister. Babyen deres betyr vel lite for dem, akkurat som andres unger betyr lite for dere. Hvis du har lest denne tråden, vil du se at de aller fleste ikke hadde gitt opp sin bestilte og betalte plass. Det eldre ekteparet på 80 år klarer seg sikkert utmerket på adskilt plass et par timers flytur, de har sikkert pratet nok i de 50-60 årene de har vært gift. Assistenter som flyr med handicapede vet vel at seter skal reserveres. 2-3-åringen får foredrene ta ansvar for: Andres unger er ikke mitt problem.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #178 Skrevet 19. januar 2010 Det det hele koker ned til er jo: har du poppet ut en unge eller to må du slippe å få bryet med å ta hensyn til andre enn deg selv og avkommet ditt
Caramba Skrevet 19. januar 2010 #179 Skrevet 19. januar 2010 Ehh... Det er da ikke "gratisseter", men de har kjøpt billetter med setetillegget innbakt i prisen. De har valgt dyrere billetter med denne avgiften innbakt, og har betalt like mye, eller mer, for setet de har rservert som de som har billige billetter og som har betalt ekstragebyr for å få reservert et spesifikt sete. Jeg tror de mener flybilletter hvor man selv kan sjekke inn feks 48 timer før og reservere sete? Har aldri hørt om "dyrere" billetter med setereservasjon innbakt, hvor kjøper man det? Charter???? Denne diskusjonen er som å stange hue i veggen... Det er vel bare å konstantere at folk er forskjellige og ikke alle synes det er nødvendig å vise empati eller medfølelse med små barn. Foreldre er tydeligvis noen drittsekker hele gjengen.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #180 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tror de mener flybilletter hvor man selv kan sjekke inn feks 48 timer før og reservere sete? Har aldri hørt om "dyrere" billetter med setereservasjon innbakt, hvor kjøper man det? Charter???? Denne diskusjonen er som å stange hue i veggen... Det er vel bare å konstantere at folk er forskjellige og ikke alle synes det er nødvendig å vise empati eller medfølelse med små barn. Foreldre er tydeligvis noen drittsekker hele gjengen. Barna som tilfeldigvis er født av idiotforeldre har jeg all sympati for. Stakkars disse. De kan jo ikke hjelpe for foreldrenes oppførsel. Men voksne folk som baserer seg på at andre skal flytte seg for dem fordi de ikke selv gidder å reservere har jeg liten medfølelse og forståelse for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå