Gå til innhold

Norwegian og setereservasjon

Anbefalte innlegg

Gjest post-it
Skrevet
Haha. Ja det er greit å være tøff i kjeften på et internettforum, men i et fly fullt av passasjerer som ikke får sitte fordi du skal være trassig blir situasjonen plutselig en helt annen.

(og ja. La oss bare si at jeg har som jobb å "overtale" folk.)

Haha, hvordan skulle du overtalt meg da? På et fullstappet fly? Og uten at vaktene slenger deg ut og svartelister deg? :) De får ikke sitte fordi jeg er trassig; de får ikke sitte fordi DU er trassig. Og gjerrig.

Trollet! :skratte:

Gjest Gjest_123_*
Skrevet
det er vel ganske få fly som ikke har noen form for plassering, og om det er den typen flyvning så er det jo ikke noe problem heller. Da er det jo bare å være tidlig nok ute, så får man den plassen man ønsker, barn eller ei. :)

Jeg er fullstendig enig. En skulle jo tro at man vil gjøre flyturen så lett som mulig både for seg selv, sine barn og sine medpassasjerer, men etter å ha lest denne tråden skjønner jeg hvor feil jeg tar.

Denne Tomsi er tydeligvis en yngre versjon av de gamle damene som brøyter seg forbi deg i kassakøen på butikken.

Skrevet
Jeg tror sannelig Espen Lie har rotet seg inn på Kvinneguiden en lørdagskveld dere.

Er det råd om bleieskift du er på jakt etter, kanskje?

:fnise:

Skrevet
Hva i all verden er problemet?

Sist jeg var ute og fløy fikk de som reiste med barn boarde flyet først. Da burde det være en smal sak å finne et sted hvor man kan sitte sammen.

Det er kun på fly som ikke har plassnumrering. Noe de aller fleste fly har i dag.

Gjest Gjest_blå_*
Skrevet
Denne Tomsi er tydeligvis en yngre versjon av de gamle damene som brøyter seg forbi deg i kassakøen på butikken.

Det er sikkert mora hans du har støtt på.

Skrevet

Sjarmerende med voksne menn som truer kvinner med vold.

Stå på Aline!

Skrevet
Jeg er fullstendig enig. En skulle jo tro at man vil gjøre flyturen så lett som mulig både for seg selv, sine barn og sine medpassasjerer, men etter å ha lest denne tråden skjønner jeg hvor feil jeg tar.

Tomsi er nok en av de som ikke lever så mye i den normale verden der man må forholde seg til hverdagslivets regler og andre mennesker.

om yrket er å banke opp folk, så skjønner jeg at man ikke er vant til hverdagslivet ute blant oss andre. :fnise:

Skrevet
Hva i all verden er problemet?

Sist jeg var ute og fløy fikk de som reiste med barn boarde flyet først. Da burde det være en smal sak å finne et sted hvor man kan sitte sammen.

Eh, har du misforstått hele problemstillingen? Når du går ombord er jo plassene allerede tildelt i innsjekkingen.

Skrevet
Sjarmerende med voksne menn som truer kvinner med vold.

Stå på Aline!

kjempe, og søtt at de tror de KAN, bare pga størrelsen og truende oppførsel.. :fnise:

:enig:

Gjest Gjest_123_*
Skrevet
Tomsi er nok en av de som ikke lever så mye i den normale verden der man må forholde seg til hverdagslivets regler og andre mennesker.

om yrket er å banke opp folk, så skjønner jeg at man ikke er vant til hverdagslivet ute blant oss andre. :fnise:

Han har kanskje fått en for mye på tygga slik at det har gått utover hjernecellene.

Imidlertid så synes jeg det er skremmende at slike folk er foreldre. Jeg har jobbet som lærer i snart 15 år, og det er ikke til å legge skjul på at både unger og ungdom har mindre respekt for sine medmennesker i dag enn de hadde før.

Og unger er gjerne speilbilder av sine foreldre.

Skrevet
kjempe, og søtt at de tror de KAN, bare pga størrelsen og truende oppførsel.. :fnise:

:enig:

Mhm! Og folk har jo vanligvis kjempe sympati for mennesker som opptrer ubehøvlet og truende.

Stiller meg egentlig tvilende til at en kvinne har valgt å få barn med denne karakteren - så må anta at plassen han skal krangle seg til er til han selv = enda mer sympati!

Gjest post-it
Skrevet
Vet du den tror jeg ikke jeg har støtt på ennå. (Det kan nok ha noe med å gjøre at jeg er 2,05 høy og veier 130 kilo, så det er få som tør å konfrontere meg).

Men for all del. Jeg kan alltids slippe en 50lapp i midtgangen. Så får vi se om du ydmyker deg selv ytterligere ved å gå ned på kne etter den.

Du er lettere overvektig, med andre ord? Hva har du tenkt å gjøre når jeg nekter å flytte meg? Daske meg i hodet med den utvilsomt bleikfeite ølvomma di?

Skrevet

Herregud, her går man på dass, og kommer tilbake til beskyldninger om vold og mangelfull oppdragelse av barn. Til og med mora mi er dratt inn. Makan til paranoide kvinnfolk. Det høres ut som dere hadde trengt et realt ligg hele gjengen.

Det man gjør er å be om et sete fordi "lille PEr haar så lyst til å se på motorene gå rundt, se på de andre flyene, se på huset sitt når man lander.." Man finner altså en løgn som passer den aktuelle situasjonen.

Passasjerene tenker ikke "stakkars ham/hun som må gi opp setet sitt som de har betalt hele 60 kroner for". De ser derimot et sta menneske som spolerer turen for et lite barn som hadde sett fram til å se på flyene, bilene, husene eller hva nå enn det er man bruker som forklaring.

Hehe, i mange tilfeller tilbyr til og meg flyvertene seg å spørre den aktuelle passasjeren om å bytte sete. Det er godt mulig jeg ikke har støtt på fyrrige Aline ennå, men jeg har reist aldeles glimrende i ti år ved hjelp av denne metoden.

Du er lettere overvektig, med andre ord? Hva har du tenkt å gjøre når jeg nekter å flytte meg? Daske meg i hodet med den utvilsomt bleikfeite ølvomma di?

Skal du imponere meg med et avsnitt om BMI som du har sakset fra Wikipedia nå?

Skrevet
Herregud, her går man på dass, og kommer tilbake til beskyldninger om vold og mangelfull oppdragelse av barn. Til og med mora mi er dratt inn. Makan til paranoide kvinnfolk. Det høres ut som dere hadde trengt et realt ligg hele gjengen.

Det man gjør er å be om et sete fordi "lille PEr haar så lyst til å se på motorene gå rundt, se på de andre flyene, se på huset sitt når man lander.." Man finner altså en løgn som passer den aktuelle situasjonen.

Passasjerene tenker ikke "stakkars ham/hun som må gi opp setet sitt som de har betalt hele 60 kroner for". De ser derimot et sta menneske som spolerer turen for et lite barn som hadde sett fram til å se på flyene, bilene, husene eller hva nå enn det er man bruker som forklaring.

Hehe, i mange tilfeller tilbyr til og meg flyvertene seg å spørre den aktuelle passasjeren om å bytte sete. Det er godt mulig jeg ikke har støtt på fyrrige Aline ennå, men jeg har reist aldeles glimrende i ti år ved hjelp av denne metoden.

aline er ikke fyrrig, hun bare ønsker ikke gi seg når hun har betalt for setet sitt til en som kommer med en dårlig unnskyldning fordi han selv ikke gadd.

jeg har blitt spurt om jeg kan bytte sete før, da av flyvertinnen ja (som forøvrig alltid har bedt de misfornøyde passasjerende finne sine seter inntil de evt har hørt med andre passasjerer om de kan flytte, så at du er stor og sterk hadde verken truet eller hindret andre i å komme til SINE seter.)

Jeg har aldri vært borti vrange passasjerer som har laget ett høylydt helvete fordi de i sin gjerrighet plager andre for å gi fra seg sitt betalte sete før!! Og møter jeg de, ville jeg nok forklart flyvertinnen hvorfor plasseringen min er viktig for meg, og dersom hun kan skaffe meg et sete som er tilsvarende fungerende for meg med mine krav, så flytter jeg meg såklart. Men KUN dersom det er til ett tilsvarende greit sete. Og det er ikke meg som skal lete etter dette.

Men etter å ha lest dine innlegg tomsing, så må jeg vokte meg vel for ikke å begynne å trasse på det, rett og slett fordi jeg nå VET at det finnes så vanskelige medpassasajerer der ute.

og, ang din barneoppdragelse..... vel, at du lærer dine barn at løgn er den mest effektive fremgangsmåten for å snylte til seg noe andre har betalt for, samt skremme med størrelse og trusler, er ikke akkurat det jeg ser på som GOD oppdragelse ihvertfall. Du kan selvsagt være en super far ellers, men i dette tilfellet (og med ditt yrke som "oppmuntrer", så vil jeg vel holde på at jeg synes synd på dine barn om du ikke bare er ett stort troll)

Skrevet

/quote]

Og det jeg da gjør tilbake er å skrike høy at jeg har flyskrekk, men har lært meg å sitte på akkurat det stedet i flyet, og at jeg kommer til å bli hysterisk og kaste opp om jeg må flytte meg, og vips, så er alt i min favør igjen. (du er ikke den eneste som kan tilpasse løgn til situsjon)

Jeg liker å ødelegger for barnefamiler, sånne som deg som tror de kan ta seg til rette kun fordi de har noen lausunger rundt omkring. Jeg har blitt spurt flere ganger om å flytte på fly, og har alltid svart at nei, jeg vil sitter her og har reservert i god tid for å få til det, så dere må nok spørre noen andre. Og det er alltid meg som går seirende ut. Regler er til for å følges, også for deg.

Og du må gjerne true meg som forvokst mann innen torpedo-dørvaktsbransjen, men da skal vi se hvem av oss som blir svartelistet av flyselskapet, det bli garantert ikke meg.

Gjest post-it
Skrevet

:skratte: Uansett hvilken side jeg bruker, så regnes du faktisk som FEIT.

Kom ikke med den der "det er muskler" eller "jeg har tung benbygning". :fnise:

Og om det står et furtent fleskeberg og hyler i midtgangen fordi han selv ikke var framsynt nok til å skaffe plass til ungen? Vel da får du bare lære det til neste gang da, at om du bestiller plass så slipper du å gjøre deg til :)

Gjest post-it
Skrevet

Her fant jeg faktisk et bilde av Tomsing der han står og sperrer veien på et fly.

Jeg skjelver av skrekk når jeg ser musklene hans; det er rett før jeg DÅNER av skrekk. Hele fyren er jo fryktinngytende, og jeg gir fra meg setet mitt til hans utvilsomt veloppdragne sønn uten å mukke.

Skrevet

Jag har aldri kjøpt plassbilletter når jeg flyr med Norwegian fordi jeg er mot hele gebyrprinsippet. Jeg reserverer sete når det er inkludert (SAS) men har ikke noe problem med å flytte meg hvis noen spør når jeg reiser alene. Når det gjelder barn så skiller jeg skarpt mellom to behov: behovet for at et barn får sitte sammen med en kjent voksen og behovet for en spesiell plass. Det første mener jeg er et krav mens den andre kun er et ønske. Hvis man har blitt tildelt plasser hver for seg så forventer jeg at flypersonalet ordner opp i dette noe de også alltid har gjort. Hvis de har skilt et barn fra sine foresatte så er det virkelig deres ansvar å ordne opp i det.

Når det gjelder ønske om å sitte ved vindu så er det selvfølgelig helt greit både å spørre om det og å svare nei. At det finnes nervøse vrak på fly med helt egne oppfatninger om hvor de må sitte vet vi alle. Det er selvfølgelig et viktig poeng å heller ikke skape kaos for disse ved å be disse stakkarene om å flytte seg. De gangene mine barn har ønsket å se ut av vinduet har som oftest passasjeren merket det og som oftest tilbudt plassen selv. Hvis vi har spurt så har vi nesten alltid fått ja. Uansett har barna aldri sittet der lenge av gangen.

Å tilby noen penger for å bytte plass har jeg aldri tenkt på. Det er heller aldri hvert noen som har spurt om det. Hvis noen hadde spurt så hadde jeg nok gitt de en seddel og uttrykt min sympati med de. Uansett, som jeg skrev tidligere, så er det ikke pengene som er viktige for meg, det er holdningene de skaper hos passasjerene som er hovedproblemet.

Enslige har nok større mulighet for både å bestille tidlig, reise når de vil og å være tidlig ute på flyplassen enn det småbarnsfamilier har.

La oss nå si at det plutselig blir slik at en forelder og ungene kan ta deg fri fredag og ønsker å ta en langhelg og besøke bestemor på den andre siden av landet. Etter å ha betalt for billetten og reservert seter så ser vedkommende at det ikke er plass for den voksne og de to barn i nærheten av hverandre. Synes aline og dere andre at det da er riktig at en kanselerer billetten? Eller er det urimelig at en forventer at andre kan tilpasse seg litt og at flyselskapet ordner opp i dette?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Eller er det urimelig at en forventer at andre kan tilpasse seg litt og at flyselskapet ordner opp i dette?

Ja, det er urimelig at man forventer at andre flytter seg. Selvfølgelig har man lov til å spørre, men man kan virkelig ikke forvente at andre som har betalt for et spesielt sete skal flytte seg for andre som ikke har gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...