Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2010 #141 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har faktisk vært borti folk som ikke engang spør, men som alt sitter i setet mitt når jeg kommer til plassen. Har også vært borti en mor som forlangte min vindusplass når hun og datteren var havnet på hver sin side av midtgangen. En meter fra hverandre, og her snakker vi en jente på kanskje 8-9 år. Men du setter vel foten ned og forlanger få det som er ditt. Sånne frekke folk skal ikke komme i fra det ved at andre gir seg og er dumsnille! Jeg blir så sur!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2010 #142 Skrevet 18. januar 2010 Kanskje fordi man kan vise et snev av folkeskikk? Hvorfor skal en familie mÃ¥tte plassere en 2 Ã¥ring sammen med villt fremmede mennesker bare fordi du er sta og ikke gidder Ã¥ flytte deg fordi du skal "se ut av vinduet"? Det er feil at man skal mÃ¥tte betale gebyrer for Ã¥ mÃ¥tte sitte sammen i tilfelle man havner i samme fly som stabeisenes landsforening. Er det mor og far + f.eks. 4 barn som skal reise, sÃ¥ utgjør disse gebyrene faktisk en god del penger. Nekter du Ã¥ flytte deg, sÃ¥ fÃ¥r du ogsÃ¥ ta konsekvensene. Du har selv valgt Ã¥ bli værende i setet. Folkeskikk, ja, det kan vel småbarnsforeldre vise! Flytte meg! Ikke tale om, jeg er ikke sta og det har ikke noe med å gidde. Jeg har betalt for det setet jeg ønsker. "Stabeisenes landsforening"! Dette innlegget over må vel være skrevet av aller verste sort småbarnsmor som mener verden skal sirkle rundt hennes avkom. Sorry, den gjør ikke det. Har dere ikke penger for å betale for setereservasjon, må vel feriebudsjettet være så dårlig at det hadde vært bedre å være hjemme. Ta konsekvensene? Hvilke konsekvenser da? Jeg kan plugge noe inn i ørene, dytte vekk ungen og så videre. Det må da være forelderne som tar konsekvensen av og vel skulle være redde for et lite barn som sitter der alene. Tror dere at vi andre gidder være barnevakt?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2010 #143 Skrevet 18. januar 2010 Dette behøver overhodet ikke være noe problem. Slik gjør du det: Når du møter på noen som nekter å flytte seg, blir du stående i midtgangen mens du slenger ut noen høylytte kommentarer om folk som ødelegger den spennende flyturen som barnet hadde sett sånn fram til. I mellomtiden fylles altså flyet opp bak deg... Vi har til dags dato ikke møtt NOEN som ikke har flytta seg når de har blitt stilt ansikt til ansikt med et fly fullt av surmulende folk. Jeg ville aldri ha flyttet på meg, og folk blir vel mer surmulende av sånne som dere. Jeg tror de aller fleste driter i (unnskyld uttrykket) hva avkommet deres har gledet seg til eller ikke. Dessuten: Hadde ungen gledet seg sånn, hvorfor i all verden reserverte ikke dere seter i forkant? Nei, frekke småbarnsforeldre, sier jeg bare.
Gjest gjest - fisk Skrevet 18. januar 2010 #144 Skrevet 18. januar 2010 Haha, jeg må le. For å si det sånn; hadde du blitt konfrontert med 100 passasjerer som vil finne seg et sted å sitte, så hadde du flyttet deg....garantert. Du hadde blitt forbauset over hva folk kan komme til å si når de hører at et voksent menneske holder igjen et helt fly bare fordi de mener de fortjener plassen mer enn en treåring. Ha, ha, ja du kan le. Maken til innstilling har jeg ikke hørt om. Tror du ikke at de 100 som står bak i kø er mer irriterte på deg og drittungen din (eller feil: deg din drittkjærring og ungen din). Du kunne stått der med maset ditt så lenge du ville, jeg hadde ikke flyttet meg. Hvorfor i h..... kan du ikke betale for plassreservasjon.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #145 Skrevet 18. januar 2010 Haha. Den metoden har fungert aldeles glimrende alle de årene jeg har vært pappa. Det har ikke skjedd en eneste gang at vi ikke har fått de setene vi skal ha. Hvis du har prøvd dette i praksis, tror jeg du har misforstått hvem de sure blikkene var rettet mot Både tror og håper at du hadde blitt kastet av rimelig kjapt om du prøvde deg på dette. Troll har ikke adgang Haha. Den metoden har fungert aldeles glimrende alle de årene jeg har vært pappa. Det har ikke skjedd en eneste gang at vi ikke har fått de setene vi skal ha. Ha, ha, ha! Da har du ikke møtt min mann og meg! Kan tro vi hadde flyttet oss for deg og dine med dine holdinger. Setene dere skal ha! Nei, dere skal tydeligvis ikke ha dem, for da hadde dere bestilt dem på forhånd. Dere er bare frekke og vil ha dem. At dere har støtt på dumsnille folk, er synd. Sånne som dere bør lære oppføre dere. De årene du har vært pappa: flotte holdninger du bærer videre til ungene. Du burde endre navn fra Tomsi til Tomsing.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2010 #146 Skrevet 18. januar 2010 Hvorfor skal jeg det når jeg får dem gratis? Setene eller bastardene?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #147 Skrevet 18. januar 2010 Jeg ringte Norwegian nå, slik at jeg vet før bestilling selv, og spurte spesifikt om dette. Og reserverer man sete mens man bestiller billett, så må man betale. Dersom man ikke reserverer sete, men ønsker å endre sete når man sjekker inn på Gardermoen, svarte hun to ganger at da koster det ikke noe å endre. Ikke at jeg forstår dette, for dersom folk vet det, så er det vel ingen som betaler for det i første omgang... ? Men da kjøper jeg jo selvsagt uten setereservering, og fikser det bare når jeg kommer til innsjekk. Gud så kjekt det er med tråder på KG, dette hadde ikke falt meg inn engang ellers... jeg hadde bare betalt jeg, og trodd jeg måtte det for å få ok sete. Enten så er ikke Norwegian oppdatert på sine nye regler, eller så inneholder denne artikkelen grove faktafeil: http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3458657.ece "Nå må du betale for å bytte sete på Norwegian. Det er ikke lenger mulig å velge et sete gratis ved innsjekk. (..) Nå er gratis-muligheten borte. Ved bestilling blir passajerene nå tildelt et sete, og det vil ikke være mulig å bytte sete på flyplassen - hvis man da ikke betaler det selskapet forlanger for å reservere et sete. " Siden kommunikasjonsdirektøren også kommenterer endringen, så virker det rart om ikke dette stemmer. "Skal man endre sete og betale for det på flyplassen må man gjøre det manuelt i innsjekkingsskranken, sier hun." Jeg antar at Norwegian ville dementert denne artikkelen for lenge siden hvis det ikke stemmer.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #148 Skrevet 18. januar 2010 Dette avsnittet fjerner vel enhver tvil om at man MÅ betale for å endre sete med de nye reglene. "Nei, det er fullt mulig å droppe setereservasjon om man vil det. Da slipper man å betale. Men da kan man ikke selv bestemme hvor i flyet man vil sitte. Sett fra de som kjøper og betaler sete sitt ståsted så kunne det jo oppfattes urettferdig at de som ikke hadde betalt for setereservasjon har hatt samme valgfrihet til setevalg dersom man ventet til man var ved automatene, sier Skånvik." Og dette må jo gjelde folk som vil bytte etter at det kommer ombord på flyet også? Kan ikke tenke meg at man kan nekte å betale i skranken, og etterpå likevel forlange ny plass når man kommer ombord.
Synne-Marie Skrevet 18. januar 2010 #149 Skrevet 18. januar 2010 Når jeg ser her hva enkelte er villige til å gjøre mot fremmede (og uskyldige) barn for å hevne seg på foreldrene blir jeg skremt. Jeg får bare prise meg lykkelig for at jeg ikke havnet ved siden av en av dere i den tiden jeg (som barn) reiste alene.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #150 Skrevet 18. januar 2010 Når jeg ser her hva enkelte er villige til å gjøre mot fremmede (og uskyldige) barn for å hevne seg på foreldrene blir jeg skremt. Jeg får bare prise meg lykkelig for at jeg ikke havnet ved siden av en av dere i den tiden jeg (som barn) reiste alene. Er jo ikke snakk om barn som reiser alene her, men om foreldre som nekter å betale det det koster for å få sitte sammen med barnet sitt.
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 18. januar 2010 #151 Skrevet 18. januar 2010 Når jeg ser her hva enkelte er villige til å gjøre mot fremmede (og uskyldige) barn for å hevne seg på foreldrene blir jeg skremt. Jeg får bare prise meg lykkelig for at jeg ikke havnet ved siden av en av dere i den tiden jeg (som barn) reiste alene. Diskusjonen dreier seg ikke om barn som reiser alene, men om barn som reiser sammen med foreldre som ikke er voksne,og som bruker barna for å få viljen sin.
Gjest Fastlege Skrevet 18. januar 2010 #152 Skrevet 18. januar 2010 Rart at foreldre ikke er mer redd for sine barns helse og sikkerhet enn at de er villige til å plassere dem ved siden av villt fremmede mennesker, bare på trass.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #153 Skrevet 18. januar 2010 Hvorfor skal du gamble på dette når du reiser med et lite barn? Jeg ser ikke på dette som at jeg må betale ekstra for å reservere sete, men at jeg har muligheten til å spare penger ved å ikke reservere sete. Det samme med bagasje, jo mindre bagasje jeg har med, desto mindre trenger jeg å betale.
Synne-Marie Skrevet 18. januar 2010 #154 Skrevet 18. januar 2010 Er jo ikke snakk om barn som reiser alene her, men om foreldre som nekter å betale det det koster for å få sitte sammen med barnet sitt. Diskusjonen dreier seg ikke om barn som reiser alene, men om barn som reiser sammen med foreldre som ikke er voksne,og som bruker barna for å få viljen sin. Jeg vet det, jeg bare sammenligner... Jeg sier bare at jeg er glad at jeg som barn slapp og sitte ved siden av en voksen som som syns det er greit å skolde og skremme et barn for å straffe foreldrene... Uansett hvor teite de foreldrene måtte være.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #155 Skrevet 18. januar 2010 Jeg vet det, jeg bare sammenligner... Jeg sier bare at jeg er glad at jeg som barn slapp og sitte ved siden av en voksen som som syns det er greit å skolde og skremme et barn for å straffe foreldrene... Uansett hvor teite de foreldrene måtte være. Man trenger ikke være et grusomt menneske fordi om man krever å beholde et sete som man har betalt penger for å reservere. At noen står foran deg og "krever sin rett" fordi de ha med seg en unge eller to på flyet faller på sin egen urimelighet. Slike mennesker må rett og slett oppdras litt,og det er vel det Norwegian ønsker med de nye sete-reglene sine.
Synne-Marie Skrevet 18. januar 2010 #156 Skrevet 18. januar 2010 (endret) Man trenger ikke være et grusomt menneske fordi om man krever å beholde et sete som man har betalt penger for å reservere. At noen står foran deg og "krever sin rett" fordi de ha med seg en unge eller to på flyet faller på sin egen urimelighet. Slike mennesker må rett og slett oppdras litt,og det er vel det Norwegian ønsker med de nye sete-reglene sine. Du er ikke et grusomt menneske om du krever å beholde et sete du har betalt penger for å reservere. Det er din rett. Alle som har krav til plassering ombord må jo selv sørge for å reservere. Om du derimot bevisst plager et barn fordi du er sur på foreldrene som ikke kan oppføre seg, syns jeg du er litt slem ja. Endret 18. januar 2010 av Svipa
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #157 Skrevet 18. januar 2010 Du er ikke et grusomt menneske om du krever å beholde et sete du har betalt penger for å reservere. Det er din rett. Alle som har krav til plassering ombord må jo selv sørge for å reservere. Om du derimot bevisst plager et barn fordi du er sur på foreldrene som ikke kan oppføre seg, syns jeg du er litt slem ja. Enig i det. Slikt gjør man bare ikke. Jeg hadde nok behandlet et slikt barn veldig bra, for jeg synes generelt sett alltid synd i barn som er nødt til å vokse opp med dumme foreldre
aline Skrevet 18. januar 2010 #158 Skrevet 18. januar 2010 Enten så er ikke Norwegian oppdatert på sine nye regler, eller så inneholder denne artikkelen grove faktafeil: http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3458657.ece "Nå må du betale for å bytte sete på Norwegian. Det er ikke lenger mulig å velge et sete gratis ved innsjekk. (..) Nå er gratis-muligheten borte. Ved bestilling blir passajerene nå tildelt et sete, og det vil ikke være mulig å bytte sete på flyplassen - hvis man da ikke betaler det selskapet forlanger for å reservere et sete. " Siden kommunikasjonsdirektøren også kommenterer endringen, så virker det rart om ikke dette stemmer. "Skal man endre sete og betale for det på flyplassen må man gjøre det manuelt i innsjekkingsskranken, sier hun." Jeg antar at Norwegian ville dementert denne artikkelen for lenge siden hvis det ikke stemmer. Blir spennende å se når jeg kommer på flyplassen da. Jeg spurte to ganger damen i kundeservice hos Norwegian, og henviste til de nye reglene om at det nå koster penger å reservere om jeg gjør det når jeg bestiller billetten. Hun svarte to ganger at det var mulig å endre sete på automatene, og at det ikke kostet noe om jeg gjorde det der. Men det som er viktigst for meg, er at jeg får ett sete jeg kan leve med, får jeg det automatisk så er det jo greit, får jeg ett sete jeg ikke ønsker, går jeg gjerne til skranken og betaler for reservering, så lenge dette er mulig. Betaler gjerne for å få sitte ok jeg, men så lenge jeg KAN vente å se hva jeg får før jeg betaler, så gjør jeg det.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2010 #159 Skrevet 19. januar 2010 Vet du den tror jeg ikke jeg har støtt på ennå. (Det kan nok ha noe med å gjøre at jeg er 2,05 høy og veier 130 kilo, så det er få som tør å konfrontere meg). Men for all del. Jeg kan alltids slippe en 50lapp i midtgangen. Så får vi se om du ydmyker deg selv ytterligere ved å gå ned på kne etter den. Nå er jeg sikker: Denne Tomsi er et troll (er det ikke det det heter på nett) som bare skriver tull for å provosere. Men med så mange ego småbarnsforeldre som finnes, tok det tid for å finne ut det. Innlegget over viser vel klart at dette er tull.
Caramba Skrevet 19. januar 2010 #160 Skrevet 19. januar 2010 Rart at foreldre ikke er mer redd for sine barns helse og sikkerhet enn at de er villige til å plassere dem ved siden av villt fremmede mennesker, bare på trass. Er det noen foreldre som ville gjort det, tror du? Les tråden. Her er mest hat-meldinger mot barn og foreldre fra folk som må være litt forskrudde i hodet. Merkelig hvordan det å ha betalt 60 kr på forhånd kan bringe ut det verste i folk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå