Gå til innhold

"kong"

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpt en kong til min pomeranian. hva putter dere i den? hva er poenget? at de skal slite for å få ut maten? hmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kong brukes ofte som belønning for brukshunder. Som valp og unghund blir de lært opp til at å jakte på og fange en kong er "toppen av lykke", og denne brukes dermed som belønning under trening senere.

Bortsett fra det kan den også brukes, som du sier, til å putte mat i slik at hunden må jobbe for å få tak i belønningen. Det blir da en morsom aktivisering for hunden.

Skrevet

Å smøre leverpostei inni den er veldig effektivt :) for større hundere er det bedre smøre leverpostei i å fryse ned kongen.

Også godteri og diverse inni, hunden må jo bevege på kongen for å få det ut :)

Den brukes også som leke her i huset.

Skrevet

Jeg har en shetland sheepdog, og hennes kong smører jeg leverpostei inni og lar henne herje rundt med. Da har hun en time eller to med intens slikking for å få ut leverposteien.

Skrevet (endret)

Min hund er ivrig bruker av kong. Han fikk en kong av naboen da han var ca 1.5 - 2 år, og siden den gang har den største lykken i verden vært KONG! (Han er seks år nå). Han vil aller helst IKKE ha noe inni, men vil at kongen skal kastes sånn at han kan løpe å hente den. Han får kun ha kongen ute, og den er like gøy hele tiden når vi er ute å kaster på den :) Så det er gjerne ikke nødvendig å ha noe inni den :)

Endret av loppekasse
Skrevet

Både den store valpen og den lille voksne miniatyren fant ut med det samme hvordan de skulle få ut godbitene. Jeg trodde de skulle bli aktivisert en stund, men det tok noen sekunder...

Som ball er den sikkert fin. En annen god-bit leke de har som er mer vanskelig å få ut av, krever mer av dem. Men det står på emallasjen at den ikke skal brukes av hunden i mer enn ti minutter da hunden kan bli stresset.

Får store hunder ut leverpostei fra en kong?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...