LukaFrost Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 De siste 3 siste her jeg spist frokostblanding (Axa 4korn) med Biola både til frokost og lunch siden jeg er lei av brødskiver. Disse dagene har jeg også hatt veldig mye luft i magen. Stakkars samboer! Er det pga frokostblandingen eller pga Biolaen jeg får luft i magen eller tygger jeg ikke godt nok? Jeg har aldri spist noe særlig frokostblanding før, så derfor lurer jeg.
tineline Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Det er mest sannsynlig fordi magen ikek er vant til å spise så grove korn som 4-korn, vil jeg tro. Biola har nemlig ofte motsatt virkning. Jeg selv sliter veldig med å gjeninnføre f.eks. havregryn dersom jeg ikke har spist det på en 4-ukers tid.
Supraspinatus Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Det betyr at tarmene dine jobber mer. Får luft av å spise mye fiber selv.
Fjonana Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Det er som de sier over her. Man får ofte mer luft i magen av å spise mere fiber, enkelt og greit
Chanel.No5 Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 (endret) Det er som de sier over her. Man får ofte mer luft i magen av å spise mere fiber, enkelt og greit Enig, det er fiberern i kornene, garantert ikke Biolaen, den hjelper deg nok bare litt, hadde nok vært enda verre om du bare blandet med melk. (Med mindre du ikke tåler melkeprodukter selvfølgelig, da er nok det grunnen!!) Les litt her: http://www.lommelegen.no/336419/luft-fra-fiber Endret 13. januar 2010 av Lotte28
Inger88 Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Går ikke dette over etterhvert som magen blir vandt til det?
tineline Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Jo, for de fleste går det seg til. Men noen reagerer mer på andre korntyper enn andre - jeg selv tåler absolutt ikke rug og får store luftplager av dette.
Chanel.No5 Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Går ikke dette over etterhvert som magen blir vandt til det? Både ja og nei, jeg har alltid reagert på fiber, alle mager er forskjellige. Du kan nok venne den til ett kosrhold med mer fiber, men om du reagerer på fiber så reagerer du. Prøv deg litt frem, husk også at det er mye fiber i en mengde grønnsaker og frukter også, om du spiser mye av dette så kan det også bidra til luft. Om du i tillegg spiser grove kornproduker som knekkebrød/brød/ris/pasta osv. så inneholder disse endel fiber også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå