Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~
Skrevet

Hvordan er det egentlig? Har lest så mye forskjellig...

Jeg sluttet på p-pillen i juli/august 2009. Syklusene har variert litt, alt fra 26dager til 36dager etter det.

Hvis man har mensen fra 29desember til 4januar, og får mensen igjen 1februar, når man da regner en syklus, er da syklusen fra 29desember til 1.februar, altså regner man med den "mensuken"?

Hvis man har litt forskjellige sykluser hver mnd, når skal man da teste med eggløsningstester?

Har fra 1 uke etter sist mens testet hver 2 annen dag for sikkerhetsskyld.

Og er de eggløsningstestene helt sikre, mener å ha lest om folk som har eggløsning selv om det ikke vises på stripsen?

Hvordan vet man eller oppdager man at man har PCOS? Det er vel ikke slik at selv om syklusene varierer så er det stor sjans for at det kan være det?

Siden igår har jag hatt litt stivhet i korsryggen og små murringer i underlivet... er det eggløsningstegn, minner smått om tegn til mensen egentlig...?!

Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med spørsmålene mine :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan er det egentlig? Har lest så mye forskjellig...

Jeg sluttet på p-pillen i juli/august 2009. Syklusene har variert litt, alt fra 26dager til 36dager etter det.

Hvis man har mensen fra 29desember til 4januar, og får mensen igjen 1februar, når man da regner en syklus, er da syklusen fra 29desember til 1.februar, altså regner man med den "mensuken"?

Hvis man har litt forskjellige sykluser hver mnd, når skal man da teste med eggløsningstester?

Har fra 1 uke etter sist mens testet hver 2 annen dag for sikkerhetsskyld.

Og er de eggløsningstestene helt sikre, mener å ha lest om folk som har eggløsning selv om det ikke vises på stripsen?

Hvordan vet man eller oppdager man at man har PCOS? Det er vel ikke slik at selv om syklusene varierer så er det stor sjans for at det kan være det?

Siden igår har jag hatt litt stivhet i korsryggen og små murringer i underlivet... er det eggløsningstegn, minner smått om tegn til mensen egentlig...?!

Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med spørsmålene mine :)

Hvis du fikk mensen 29 desember, og forventer mensen 1 februar igjen regner du 29 des og t.o.m 31 januar. ikke regn 1 februar. for det er dagen du skal ha mensen, så den dagen skal du regne med i neste syklus igjen om du skjønner? :)

så om du fikk mensen 29 des, og venter den 1feb igjen da er syklusen din på 34 dager.

hvis du vil teste med EL-test kan du begynne å teste fra i dag, fordi om du venter mensen 1 feb, regnet jeg tilbake 14 dager fra forventet mens. og det blir da 18 januar. ca rundt der venter du EL. Men så skal man begynne å teste ca 5 dager før ventet mens om man er usikker. Så det er jo i dag :) Test hver dag, gjerne på dagen, ikke morgenen har jeg hørt. Og man skal ikke drikke mye 2 timer før testing.

Har også hørt at noen aldri har fått positiv test med EL, men likevel har blitt gravide eller feilberegnet EL.

Jeg bruker EL test og har aldri fått helt positiv test, som de beskriver at man skal få. At begge strekene skal være like sterke. Kontrollstreken er alltid sterkest hos meg.

Om man har sex annenhver dag skal man "dekke" EL fordi sæden lever såpass lenge. Pluss at da får mannen samlet opp mer sæd til han får utløsning.

Jeg er i min 4 Prøveperiode nå, og vi har hatt sex hver dag alle prøveperiodene. Jeg tenkte at denne måneden skal vi bare ha sex annenhver dag å se om det hjelper. Pluss, jeg skal legge ei pute under rumpa, Et tips fra ei venninne :) Og en iherdig innsats fra vår side.

Når jeg har El murrer det og jeg blir støl nederst i ryggen, så det du beskriver høres ut som eggløsning. :) Ta en eggløsningstest for gøy å se :)

Håper jeg kunne hjelpe litt, selv om jeg ikke vet noe om PCOS..

Lykke til :klemmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Tuuuusen takk Janec, du er en knupp :klemmer:

Det ga svar på det jeg virkelig lurte ja!

Sex annen hver dag, ja du sier noe der... vi har holdt på hver dag, gøy men nesten litt slitsomt også :fnise: Men hver andre dag er som du sier ikke dumt nei.

Dette er jo vår første PP så det er veldig spennende og veldig mange tanker som kommer opp.

:)

Skrevet

Ja det blir litt slitsomt! Det skal jo ikke bare være barnelaging :fnise: skal jo være litt for at man har lyst også!!

Husker de første PP, da var det sex hver dag hele måneden! Men ingenting skjedde så tror vi skal ro'an litt :gjeiper:

Men det er jo himla spennende!!

Jeg har lang syklus jeg også, og sist var den 3 dager lenger enn vanlig. Litt tungvindt så må bare bruke disse El testene for å ha litt oversikt. og så har jeg sett en reklame på tv'en om et sånn basal termometer. Kanskje jeg skal investere i et sånn et :)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Hvordan fungerer de basaltermometerne? Pris...?

Tok en el strip test ikveld, svak svak strek ved siden av kontrollstreken.......

Skrevet (endret)
Hvordan fungerer de basaltermometerne? Pris...?

Tok en el strip test ikveld, svak svak strek ved siden av kontrollstreken.......

Temperaturen stiger når eggløsning har vært. Og man skal tempe når man våkner, egentlig på ganske lik tid hver dag, det er det jeg har lest :) Fant dette:

Et basaltermometer er spesielt designet til å måle basaltempen - altså tempen om morningen som vi tempere her er interessert i.

Basaltermometere har et mindre måleområde (35-39°) og større målenøyaktighet (0,05°).

Vanlige (feber)termometere har et større måleområde (32-42°) og de har en dårligere målenøyaktighet (0,1°)

Så må man skrive ned hver dag hva tempen var. og se når det stiger.

http://www.pernille.info/tempskjema.htm

her ser du et tempskjema :)

du kan få kjøpt det på billigetester.no

http://www.billige-tester.no/basal_termometer-c-39.html

Koster 139kr :)

Endret av Janec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...