PoisonIvy Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Begynte å lure etter å ha lest litt i en annen tråd. Er det virkelig sånn at Facebook skaper problemer i mange parforhold? Hvis ja, hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Både jeg og mannen min har Facebook-profil men har aldri tenkt at det skulle være et problem. Jeg tenker som så at hvis mannen min har lyst til å være utro så klarer han det uansett hvor mye jeg skulle finne på å overvåke ham.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Facebook skaper sikkert problemer for noen og løser de sikkert for andre. http://charmed.wikia.com/wiki/The_Source Men her har du kilden til alt ondt.
PoisonIvy Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2010 Både jeg og mannen min har Facebook-profil men har aldri tenkt at det skulle være et problem. Jeg tenker som så at hvis mannen min har lyst til å være utro så klarer han det uansett hvor mye jeg skulle finne på å overvåke ham. Samme tenker jeg. Samtidig har jeg et gift vennepar hvor hun ikke "får lov" til å være på Facebook, mens han er der.. Og dette virker bare helt sykt, spør du meg... Facebook skaper sikkert problemer for noen og løser de sikkert for andre. http://charmed.wikia.com/wiki/The_Source Men her har du kilden til alt ondt. Du vet at Charmed er en TV-serie?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Du vet at Charmed er en TV-serie? Å f***. Ikke rart folk har sett rart på meg når jeg har stått ute i gata å rimet mot folk jeg har sett på som en trussel.
Teriyaki Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 I mitt forhold har det skapt litt problemer ja. Han har chattet med jenter på en måte som ikke er greit, så sliter med å stole på han når det kommer til det punktet. Men jeg er hundre% sikker på at han ikke har vært utro mot meg, men at jeg er blitt usikker på han mtp. dette er det ingen tvil om. Nå har jeg tilgitt han da, og så vidt jeg vet så har han skjerpet seg. Men det kan jo bare være jeg som er naiv.
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Problemet med Facebook er at alle ligger ut bilder av folk uten å spørre. De finst kjempe mange bilder av meg på facebook som jeg hater og som jeg aldri ville latt folk ligge ut på nettet, men enkelte tenker ikke over hva de gjør.
Bellatrix Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...amp;hl=facebook Selvsagt er ikke fb roten til alt ondt, men det gir en ny arena for å få kontakt med folk, og en ny arena for å flørte. Det hele handler vel ikke om facebook i seg selv, men om hva man velger å bruke det til.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 I mitt forhold har det skapt litt problemer ja. Han har chattet med jenter på en måte som ikke er greit, så sliter med å stole på han når det kommer til det punktet. Men jeg er hundre% sikker på at han ikke har vært utro mot meg, men at jeg er blitt usikker på han mtp. dette er det ingen tvil om. Nå har jeg tilgitt han da, og så vidt jeg vet så har han skjerpet seg. Men det kan jo bare være jeg som er naiv. Men er det egentlig Facebook som er problemet da? For han kan jo like gjerne chatte med jenter på msn, eller bruke telefon eller sms. Du tror vel ikke at det var Facebook som fristet ham til å gjøre noe han ellers ikke ville gjort? At han skjerpet seg kan like gjerne bety at han nå gjør dette på andre måter, bak din rygg. Beklager, det er ikke meningen å være slem.
PoisonIvy Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 13. januar 2010 Problemet med Facebook er at alle ligger ut bilder av folk uten å spørre. De finst kjempe mange bilder av meg på facebook som jeg hater og som jeg aldri ville latt folk ligge ut på nettet, men enkelte tenker ikke over hva de gjør. Har du bedt folk fjerne bildene av deg da? Det må de faktisk gjøre, dersom du ber om det
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 Har du bedt folk fjerne bildene av deg da? Det må de faktisk gjøre, dersom du ber om det Det skal ikke være nødvendig å be noen om å fjerne bilder, fordi regelverket tilsier at det skal innhentes tillatelse før et bilde publiseres.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #12 Skrevet 13. januar 2010 Dersom forholdet blir ødelagt pga facebook så er det ikke liv laga uansett..
Teriyaki Skrevet 13. januar 2010 #13 Skrevet 13. januar 2010 Men er det egentlig Facebook som er problemet da? For han kan jo like gjerne chatte med jenter på msn, eller bruke telefon eller sms. Du tror vel ikke at det var Facebook som fristet ham til å gjøre noe han ellers ikke ville gjort? At han skjerpet seg kan like gjerne bety at han nå gjør dette på andre måter, bak din rygg. Beklager, det er ikke meningen å være slem. Så klart er det samme greia om det er Facebook, msn osv. Men jeg tror folk kommer lettere i kontakt på Facebook..Men nå var det ikke sånn at han spurte om å møtes og sånt. Ikke er du slem heller. Visse folk er bare umodne og tenker ikke lenger enn til slutetn av nesetippen. Men det skal sies at jeg tok ikke lett på det. Skjer det igjen så blir det kroken på døra.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 Nei, jeg synes i hvert fall ikke Facebook er full av fristelser, selv om jeg til og med har et par "ekser" på vennelista. Både samboerm min og jeg har profiler der, jeg er endel mer aktiv enn ham. Har aldri flørtet der, har helt normal og stort sett ganske overflatisk kontakt med de fleste der. Om vi hadde villet flørte og gå over streken vil jeg påstå det er mange steder det er større sjanse for at det skulle skjedd, samtidig er jo selvsagt det at man finner igjen gamle flammer der osv, og at folk kanskje framstår mer spennende og vellykkede i profilen enn i virkeligheten, en viss fristelse for noen, sikkert. Har forøvrig aldri opplevd at noen har prøvd seg på meg via Facebook heller, men opplever det av og til i det virkelige liv.
waco Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 Men det kan jo bare være jeg som er naiv. Det er skikkelig dritt å gå på en smell, ihvertfall når man hadde grunn til å mentalforbedre seg. En kar som ikke er interessert i andre jenter vil heller ikke bruke tia si på å skravle med damer han overhodet ikke liker (snakker ikke meg selv nå!), sånn at når det er viktig for gutten å ha masse "venninner" han kan betro seg til så er det alltid en grunn til dette. Og les alle spørsmålene, hvor skal du?, hva skjer?, skal vi finne på noe? Når da? Ingen behøver å vite noe. Dobbelt så ergelig er det å være etterpåklok når man vet at man visste dette ved å være klok og vente på etterpå...
Rosalie Skrevet 13. januar 2010 #16 Skrevet 13. januar 2010 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...amp;hl=facebook Selvsagt er ikke fb roten til alt ondt, men det gir en ny arena for å få kontakt med folk, og en ny arena for å flørte. Det hele handler vel ikke om facebook i seg selv, men om hva man velger å bruke det til. Veldig godt sagt.
LilleChili Skrevet 13. januar 2010 #17 Skrevet 13. januar 2010 Det kan virke som det skaper problemer for enkelte, ja. Både yngre og eldre. Det bunner vel i folk som kan skape litt dramatikk, og en motpart som blir med på leken. Har selv facebook, og sambo har også. Har ikke opplevd problemer, men vi er åpne om siden ovenfor hverandre også.
Facepainter Skrevet 13. januar 2010 #18 Skrevet 13. januar 2010 En utro hund vil alltid finne tispene sine, og Facebook er bare et verktøy som alt annet. Hadde det ikke vært Facebook hadde det vært noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #19 Skrevet 13. januar 2010 I England oppgies det at hvert femte ekteskap som går i oppløsning nevner FB som en faktor i bruddet.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #20 Skrevet 13. januar 2010 Facebook er ikke prolemet i seg selv. Det er hvordan enkelte mennesker forholder seg til nettstedet som er problematisk. Jeg kjenner en gutt som ble dumpet av sin gravide dame da hun så et gammelt bilde av han og en annen jente som kysset. Bildet var fra før de ble sammen, men det fikk han ikke bevist. Gjett om han var ifra seg da! Det var den andre jenta som hadde lagt ut bildet. Og jeg vet av flere som har oppdaget utroskap gjennom Facebook.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå