Gå til innhold

printe på ark til invitasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sett noen invitasjoner som har ark med printet tekst på, som er limt på kort, og så har de pyntet litt utenom. dette vil jeg gjerne gjøre.

arkene de har brukt er "gjennomsiktige", hvis dere forstår? gjerne med litt mønster. aner ikke hva det heter. det jeg lurer på er om det går an å printe bilde også på slike ark, eller omd et bør gjørespå vanlig fotopapir?

Skrevet

Det er veldig vanskelig å svare på når vi hverken vet hva slags printer du har eller hva slags papir dette er. Men du kan jo kjøpe ark og prøve?

Skrevet (endret)

Gjennomsiktig papir som er jevnt gjennomsiktig kan være kalkér papir.

Hvis det er små, avlange "prikker" i det kan det være ris papir.

Er det tynne tråder i det kan det være morbær papir (tror det er det det heter....)

Alle disse papirtypene finnes i flere farger. Kalkér papiret får en også med glans.

Tipser igjen om Papirgalleriet i Oslo. Dyktige folk, og stort utvalg!

Ang. utprinting: hvis du har mulighet til å dra innom Papirgalleriet i Oslo har de "trykkprøver" med ulike printertyper og papir.

Endret av LimaLama
Skrevet

Vi brukte et halvveis gjennomsiktig, hvitt ark, med litt stripemønster i, som forside på vår invitasjon. Brukte bilde av oss, samt kirken vi skal gifte oss i. Vi laget bilde som vannmerke, og det ble kjempefint, skrevet ut på en vanlig blekkprinter. Med "vanlig" bilde fløt blekket utover.

Fikk mange gode tilbakemeldinger på invitasjonene.

Skrevet

Jeg har kjøpt en blokk med "transparent" papir på hobbybutikk - går fint an å bruke i printeren...! Sannsynligvis vet de dette der du kjøper papiret :)

Skrevet

Jeg har kjøpt en sånn type på panduro og der står det på utsiden at man kan printe på det.

Det er gjennomsiktig med litt sånne tråder i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...