Gå til innhold

Friere rammer?

Fremhevede innlegg

Gjest Åpenmann
Skrevet

Kona og jeg har snakket mye om å åpne forholdet og har nå kommet fram til at det er noe vi vil gjøre.

Noen som lever i åpne/friere forhold? Evt. noen som har lyst til å leve slik her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kona og jeg har snakket mye om å åpne forholdet og har nå kommet fram til at det er noe vi vil gjøre.

Noen som lever i åpne/friere forhold? Evt. noen som har lyst til å leve slik her inne?

Vi gjør ikke det og har heller ikke lyst!

Kan ikke skjønne at det skal være godt for noe? Da kan man like gjerne være singel, syns jeg...

Gjest Åpenmann
Skrevet
Vi gjør ikke det og har heller ikke lyst!

Kan ikke skjønne at det skal være godt for noe? Da kan man like gjerne være singel, syns jeg...

Så ikke noe for deg mao?

Skrevet

Jeg gjør det ikke, men hvis det er noe som dere tror vil funke for dere så vil jeg bare ønske dere lykke til! Vet at dette er noe som fungerer for mange :)

Skrevet

Jeg hadde ikke kunnet hatt et åpent forhold. Mener også at man likegodt kunne vært singel da. Samtidig dømmer jeg ingen som velger å ha det, så masse lykke til! :)

Gjest Gjest_Minemor_*
Skrevet
Jeg hadde ikke kunnet hatt et åpent forhold. Mener også at man likegodt kunne vært singel da. Samtidig dømmer jeg ingen som velger å ha det, så masse lykke til! :)
Gjest Gjest_Minemor_*
Skrevet

Helluuu :P

Vi gjør dette, begynte i d små på mine betingelser - og nå lever vi livet til d fulle :)

<lykke til. Vi elsker verandre, og har fantastisk sex sammen, men er deilig med bekreftelse og det og nyte andre oxo.

Skrevet

(Kanskje ikke det lureste stedet å stille et slikt spørsmål, ville heller sjekket ut forum som er mer "seksuelt" rettet og med mennesker som er fordomsfrie og åpne ;) )

Anyway!

Åpne forhold kan fint overleve. Dere må bare være flinke til å sette grenser, kanskje i begynnelsen finne et par som dere kan leke med sammen før dere prøver dere på egen hånd?

Regner med at dere har snakket om hva dere vil vite om hverandre siden dere har kommet så langt og har bestemt dere for å teste ut et åpent forhold. Pass på at ikke bare den ene parten i forholdet "leker", mens den andre faller litt utenfor, kan skape konflikter hvis det i utgangspunktet var tenkt at begge skulle få "lov" til ting.

Skal dere ha faste partnere ved siden av, eller "pule" rundt? Og for all del, bruk kondom!

Det finnes en hau med fallgruver, men hvis man får lov til å si stopp, dette liker jeg ikke og gå tilbake til det dere hadde før uten sjalusi og "sutring" fra den andre partneren så er dere på god vei :)

Gjest Mann_38
Skrevet
Helluuu :P

Vi gjør dette, begynte i d små på mine betingelser - og nå lever vi livet til d fulle :)

<lykke til. Vi elsker verandre, og har fantastisk sex sammen, men er deilig med bekreftelse og det og nyte andre oxo.

Avtalt spill? Jeg mener om dere gir hverandre beskjed om det, eller levver dere fritt og har sex med de som vil ha dere? Skjer det ofte? Stoler dere SÅ på hverandre? Hva om du/han blir forelsket i den andre?

Gjest MikeWaters
Skrevet

Dere bør ha et sett med regler som dere må følge til punkt og prikke, så lenge dere leker sammen i tillegg så ser jeg ikke noe problem med denne livstilen.

Pr idag så fungerer ingen samlivsformer optimalt, vi bytter kjærester/samboere oftere enn mobiler og lever i god tro om at monogami "det er jaggu det eneste som funker for meg". Sannheten er at vår eietrang til hverandre og hverandres seksualitet er stor, sterk og sykelig disponert.

Finn en gyllen middelvei, forhold som er lukket som en hvelv er minst like farlig som et vidåpent ett!

Lykke til!

Gjest MikeWaters
Skrevet
(Kanskje ikke det lureste stedet å stille et slikt spørsmål, ville heller sjekket ut forum som er mer "seksuelt" rettet og med mennesker som er fordomsfrie og åpne ;) )

Anyway!

Åpne forhold kan fint overleve. Dere må bare være flinke til å sette grenser, kanskje i begynnelsen finne et par som dere kan leke med sammen før dere prøver dere på egen hånd?

Regner med at dere har snakket om hva dere vil vite om hverandre siden dere har kommet så langt og har bestemt dere for å teste ut et åpent forhold. Pass på at ikke bare den ene parten i forholdet "leker", mens den andre faller litt utenfor, kan skape konflikter hvis det i utgangspunktet var tenkt at begge skulle få "lov" til ting.

Skal dere ha faste partnere ved siden av, eller "pule" rundt? Og for all del, bruk kondom!

Det finnes en hau med fallgruver, men hvis man får lov til å si stopp, dette liker jeg ikke og gå tilbake til det dere hadde før uten sjalusi og "sutring" fra den andre partneren så er dere på god vei :)

Har du erfaring med denne livstilen? Hilsen fordomsfri og åpen mann :)

Skrevet
Dere bør ha et sett med regler som dere må følge til punkt og prikke, så lenge dere leker sammen i tillegg så ser jeg ikke noe problem med denne livstilen.

Pr idag så fungerer ingen samlivsformer optimalt, vi bytter kjærester/samboere oftere enn mobiler og lever i god tro om at monogami "det er jaggu det eneste som funker for meg". Sannheten er at vår eietrang til hverandre og hverandres seksualitet er stor, sterk og sykelig disponert.

Finn en gyllen middelvei, forhold som er lukket som en hvelv er minst like farlig som et vidåpent ett!

Lykke til!

Kan jeg spørre om det finnes noen generelle regler, eller om det er personlig? Bare av ren nysgjerrighet.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Kan jeg spørre om det finnes noen generelle regler, eller om det er personlig? Bare av ren nysgjerrighet.

Selvsagt kan du spørre :), reglene bør være tilpasset paret og deres behov. En regel kan være blodig alvor for noen, men svada for andre. Dette må ihjelsnakkes før man setter det ut i effekt, alle ubehageligheter bør gås igjennom på forhånd.

Samtaler om negative ting som heverdagsfella, utroskap, ensidig lyst etc...er noe jeg mener alle par bør gå igjennom når de har det bra, da er man bedre rustet når hjulene faller av.

Så svaret er vel at de er personlige, noen ønsker ikke at man kysser med lekevenner, noen ønsker at man kun har lov til å ha sex med en person 1 gang, noen ønsker å godkjenne partnerens erobring, andre har regler på hvor ofte, hvor, når, hvem? osv..........

Skrevet
Selvsagt kan du spørre :), reglene bør være tilpasset paret og deres behov. En regel kan være blodig alvor for noen, men svada for andre. Dette må ihjelsnakkes før man setter det ut i effekt, alle ubehageligheter bør gås igjennom på forhånd.

Samtaler om negative ting som heverdagsfella, utroskap, ensidig lyst etc...er noe jeg mener alle par bør gå igjennom når de har det bra, da er man bedre rustet når hjulene faller av.

Så svaret er vel at de er personlige, noen ønsker ikke at man kysser med lekevenner, noen ønsker at man kun har lov til å ha

sex med en person 1 gang, noen ønsker å godkjenne partnerens erobring, andre har regler på hvor ofte, hvor, når, hvem? osv..........

Takk for svar! Jeg er enig med deg i at samtaler om negative ting er svært viktig i ethvert forhold, det være seg åpent eller ikke. Og mange av reglene du ramser opp her var absolutt ikke dumme!

Gjest MikeWaters
Skrevet
Takk for svar! Jeg er enig med deg i at samtaler om negative ting er svært viktig i ethvert forhold, det være seg åpent eller ikke. Og mange av reglene du ramser opp her var absolutt ikke dumme!

En annen "vanlig" regel er at sex med samme kjønn er ok, mens motsatt kjønn må godkjennes.

For meg virker noen av reglene helt på trynet, at man ikke skal kysse er for meg helt ubegripelig, samme med å kun ha sex med en person 1 gang. For meg og sambo ville en fast elskerinne/elsker vært tingen, men det er mange veier til rom, man må ikke nødvendigvis leve som man tror naboen gjør når man heller ønsker å leve på et annet sett.

Vi er ikke predisponert for sjalusi og usikkerhet, det er noe vi har tillagt oss via erfaringer og miljø - mao kan det jobbes med.

Skrevet
En annen "vanlig" regel er at sex med samme kjønn er ok, mens motsatt kjønn må godkjennes.

For meg virker noen av reglene helt på trynet, at man ikke skal kysse er for meg helt ubegripelig, samme med å kun ha sex med en person 1 gang. For meg og sambo ville en fast elskerinne/elsker vært tingen, men det er mange veier til rom, man må ikke nødvendigvis leve som man tror naboen gjør når man heller ønsker å leve på et annet sett.

Vi er ikke predisponert for sjalusi og usikkerhet, det er noe vi har tillagt oss via erfaringer og miljø - mao kan det jobbes med.

Hmmm... interessant... For meg virker regelen om at man ikke skal kysse veldig fornuftig, siden et kyss gjerne kan være langt mer intimt enn et samleie, (Prostituerte nekter som regel å kysse kunder, f.eks...) og at det dermed bare er forbeholdt den man offisielt er sammen med. Å ha en fast elsker/elskerinne virker også som det mest fornuftige - dette med tanke på trygghet for begge parter, samt redselen for seksuelt overførbare sykdommer.

Jeg vet at et åpent forhold ikke er noe for meg, ikke fordi jeg er sånn eksepsjonelt sjalu av meg, men fordi jeg ikke klarer å se det for meg. På noe vis. heldigvis er det ikke noe for forloveden heller, så da er det egentlig helt i orden :) Men alt som har med seksualitet å gjøre er jo interessant, så det er derfor jeg spør :)

Gjest MikeWaters
Skrevet
Jeg vet at et åpent forhold ikke er noe for meg, ikke fordi jeg er sånn eksepsjonelt sjalu av meg, men fordi jeg ikke klarer å se det for meg. På noe vis. heldigvis er det ikke noe for forloveden heller, så da er det egentlig helt i orden :) Men alt som har med seksualitet å gjøre er jo interessant, så det er derfor jeg spør :)

Enig, jeg blir også fascinert av ting jeg ikke nødvendigvis vil oppleve.

Åpent, lukket, delvis åpent, delvis lukket - som sagt mange veier til rom, har man ikke lyst så skal man heller ikke gjøre det.

Skrevet
Enig, jeg blir også fascinert av ting jeg ikke nødvendigvis vil oppleve.

Åpent, lukket, delvis åpent, delvis lukket - som sagt mange veier til rom, har man ikke lyst så skal man heller ikke gjøre det.

Så klart :D

Skrevet (endret)
Har du erfaring med denne livstilen? Hilsen fordomsfri og åpen mann :)

I tidligere forhold, ikke nåværende (dog vi diskuterer det fra tid til annen, men grunnet dagens situasjon med voksende mage så passer det ikke så greit, men åpen for tanken!)

Skal sies at tidligere forhold ikke ble avsluttet på grunn av at de var åpne, men at vi var for ulike på alle andre måter enn seksuelt ;)

Så svaret er vel at de er personlige, noen ønsker ikke at man kysser med lekevenner, noen ønsker at man kun har lov til å ha sex med en person 1 gang, noen ønsker å godkjenne partnerens erobring, andre har regler på hvor ofte, hvor, når, hvem? osv..........

Helt enig! Det må virkelig ihjelsnakkes! Begge parter må bare innfinne seg med å måtte snakke mye, ofte og om alt som den andre kan finne på å spørre. Ingen spørsmål er dumme, bare svar :)

Det må heller ikke bli en konkurranse, hvem som puler flest, hvem som er "penest", størst utstyr, yngst osv (dette er kanskje mer enn fallgruve for yngre par som ikke har vært sammen så lenge).

For min del så var det best å starte med felles lekevenner, først kun en kvinne for så å være par. Jeg vet ihvertfall at jeg ikke er komfortabel med tanken på at nåværende kjæreste skal ha en elskerinne utenom meg i nærmeste fremtid.

De åpne forholdene jeg har sett som fungerer best er eldre par, gjerne med halvvoksne barn/ingen barn, begge i arbeid, generelt interessert i kultur/politikk og som vet hva de vil.

Finnes det grenser slik at det også er utroskap i åpne forhold? Absolutt! Og det er veldig viktig at man ikke er usikker på seg selv eller partneren sin (selvfølgelig, ting går opp og ned, men generelt sett burde man jo være fornøyd). En av mine "hovedregel" er at hvis vi kan være sammen, være lykkelige og fornøyde uten å leve i et åpent forhold så kan vi etterhvert evt, åpne det mer opp (ikke fordi vi føler vi mangler noe, men fordi vi vil tilsette "ekstra fløte").

Jeg har like mye tro på åpne forhold, som lukkede :)

Endret av Serenity88
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg føler at jeg KUNNE levd i et åpent forhold dersom jeg hadde vært sammen med partneren min ganske lenge, forholdet vårt var stabilt og vi stolte 100% på hverandre. Som noen andre nevnte så skulle temaet vært ihjelsnakket før vi satte noen som helst tanker ut i livet. Akkurat nå kan jeg ikke tro at forholdet jeg er i noensinne kan bli et åpent forhold(vet at kjæresten min ikke hadde taklet det eller hatt lyst til det), og det er heller ikke noe jeg savner. Men jeg har lyst til å prøve det en gang, tror det hadde vært interessant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...