Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 noen som vet omdet går å ta revisorfag på nett noen plass? jeg har bachelorgrad i øk.ad, med valgfag innenrevisjon, men mangler noen fag. må jeg søke meg til universitet eller kan jeg ta d på nett kombinert med full jobb?
Eliza Doalot Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Jeg antart at det er de obligatoriske revisorfagene du mangler? Altså Rettslære for revisorer, Skatterett, Revisjon og Årsregnskap og god regnskapsskikk. Jeg ser at BIs nettstudier har rettslæren i allefall, men jeg tror ikke de har de andre fagene.
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Du kan nå melde deg opp til fagene ved høgskole, der har du jo kun møteplikt ved eksamen, slik er det hvertfall ved skolen der min samboer går.. og han studerer revisjon
Eliza Doalot Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Du kan nå melde deg opp til fagene ved høgskole, der har du jo kun møteplikt ved eksamen, slik er det hvertfall ved skolen der min samboer går.. og han studerer revisjon Jeg studerer også revisjon, og bortsett fra noen få obligatoriske oppgaver så stemmer dette.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Jeg studerer også revisjon, og bortsett fra noen få obligatoriske oppgaver så stemmer dette. Hvilken høyskole studerer du på?
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Jeg studerer også revisjon, og bortsett fra noen få obligatoriske oppgaver så stemmer dette. Hvilken høyskole studerer du på?
Eliza Doalot Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Hvilken høyskole studerer du på? Jeg studerer ved Høgskolen i Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Jeg studerer ved Høgskolen i Oslo. Vurderer også å ta bachelor Revisjon, men er usikker på hvilket sted. Er det mange i revisjonsklassen v/HiO? Ser at det er opptak på 180 på SO sine sider, men det er vel inkl. øk/adm studenter. Vurderer også Halden og Rena, men usikker på om disse har samme kvalitet på studiet (status i revisjonsbransjen) som HiO.
Eliza Doalot Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Vi er vel i underkant av 50 studenter som tar revisjon. Kvaliteten i forhold til de andre stedene kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg om, men jeg er veldig fornøyd med HiO. Hos revisjonsselskapene tror jeg HiO har grei anseelse, vi "utsettes" i allefall for ganske kraftig markedsføring fra de store selskapene. Riktignok er det færre som har fått jobb tidlig (i løpet av 3. året) i år enn tidligere, men dette skyldes nok generelle konjunkturer og gjelder generelt i bransjen.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Vi er vel i underkant av 50 studenter som tar revisjon. Kvaliteten i forhold til de andre stedene kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg om, men jeg er veldig fornøyd med HiO. Hos revisjonsselskapene tror jeg HiO har grei anseelse, vi "utsettes" i allefall for ganske kraftig markedsføring fra de store selskapene. Riktignok er det færre som har fått jobb tidlig (i løpet av 3. året) i år enn tidligere, men dette skyldes nok generelle konjunkturer og gjelder generelt i bransjen. Er det siste året du er på?
-Carrie Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 Riktignok er det færre som har fått jobb tidlig (i løpet av 3. året) i år enn tidligere, men dette skyldes nok generelle konjunkturer og gjelder generelt i bransjen. Mulig det er blitt færre, men det er jo en bransje hvor det er relativt enkelt å få seg jobb, i hvertfall med litt greie karkaterer I min klasse vil jeg anta at det var ca halvparten som fikk jobb i løpet av høsten, og vi er vel ca 40 stk.
Eliza Doalot Skrevet 29. januar 2010 #13 Skrevet 29. januar 2010 Mulig det er blitt færre, men det er jo en bransje hvor det er relativt enkelt å få seg jobb, i hvertfall med litt greie karkaterer I min klasse vil jeg anta at det var ca halvparten som fikk jobb i løpet av høsten, og vi er vel ca 40 stk. Det har du helt rett i! Det er utvilsomt en bransje hvor det er relativt greit å få seg jobb, i hvertfall hvis man har brukbare karakterer.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #14 Skrevet 30. januar 2010 Mulig det er blitt færre, men det er jo en bransje hvor det er relativt enkelt å få seg jobb, i hvertfall med litt greie karkaterer I min klasse vil jeg anta at det var ca halvparten som fikk jobb i løpet av høsten, og vi er vel ca 40 stk.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #15 Skrevet 30. januar 2010 Mulig det er blitt færre, men det er jo en bransje hvor det er relativt enkelt å få seg jobb, i hvertfall med litt greie karkaterer I min klasse vil jeg anta at det var ca halvparten som fikk jobb i løpet av høsten, og vi er vel ca 40 stk. Hvor går du?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #16 Skrevet 31. januar 2010 Og hva regnes som brukbare karakterer? Snitt?
Eliza Doalot Skrevet 31. januar 2010 #17 Skrevet 31. januar 2010 (endret) De 4 store selskapene krever nok et snitt på ca B, mens de mindre godtar nok lavere. Det er også greit å vite at det i fire sentrale fag er krav om minimum C for å kunne bli registrert revisor. Endret 31. januar 2010 av Eliza Doalot
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #18 Skrevet 31. januar 2010 Hva er de vanskeligste fagene ved revisorstudiet? Jeg har samfunnsvitenskapelige fag fra før,og er ganske god med juss. Men er litt mer usikker på matten, ettersom jeg ikke har hatt matte på mange år. Hva er de hardeste og mest kompliserte fagene dere har? Må man være god i matte for å klare revisorstudiet, og hvilke type matte er det dere har? ( Ligninger`?) Er matten like avansert som feks ingeniørstudiet?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #19 Skrevet 31. januar 2010 Hva er de vanskeligste fagene ved revisorstudiet? Jeg har samfunnsvitenskapelige fag fra før,og er ganske god med juss. Men er litt mer usikker på matten, ettersom jeg ikke har hatt matte på mange år. Hva er de hardeste og mest kompliserte fagene dere har? Må man være god i matte for å klare revisorstudiet, og hvilke type matte er det dere har? ( Ligninger`?) Er matten like avansert som feks ingeniørstudiet?
Eliza Doalot Skrevet 31. januar 2010 #20 Skrevet 31. januar 2010 Juss er en ganske vesentlig del av studiet, og to av fagene med karakterkrav er skatterett og rettslære. Matten er ikke spesielt vanskelig, og så vidt jeg vet lettere enn på ingeniørstudiet, men det er klart er man fullstendig tallblind blir nok studiet tungt. Hva som er vanskeligst vil nok avhenge av hvem du spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå