Gå til innhold

Takkekort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi giftet oss i slutten av juni og de fleste takkekortene ble sendt i oktober/november. Men så har resten gått i vranglås og her sitter jeg og småstresser... Min mann har et knippe som han ikke har skrevet, de skal til hans familie i utlandet og skal skrives på engelsk. Jeg føler ikke at det er riktig at jeg skal gjøre det for ham, så det er vel ikke så mye jeg kan gjøre med akkurat det. Ellers har jeg et par liggende ferdig som min mor skulle skaffe adresse til, jeg har gått lei av å mase på henne. Og så er det de som evt skal sendes til prest/menighet, blomsterdekoratør, kokk osv. Jeg vet rett og slett ikke hva man egentlig skriver i slike takkekort.

Jeg jobber veldig hardt mot en følelse av å dø av skam her, men jeg sitter rett og slett fast. Dere som har sendt ut takkekort, hvor lenge etter bryllupet var dere ferdig med dem? Og er det noen som har noen tips om hva man skriver til de som har jobbet i bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Gjest hegejenta30
Skrevet

Jeg har fått takkekort fra brudepar jeg har sendt blomsterhilsen til opp til et år etter bryllupet så du behøver absolutt ikke stresse med tanken på at du er sent ute nå.

Vi lever i 2010 og tidsklemma ble et kjent utrykk for en del år siden. Har du fast jobb som krever deg litt mer enn fra 8-4, det samme med din mann, og kanskje små barn i tillegg, er det ingen som forventer at takkekortene skal komme fort.

Til de som har jobbet for deg på bryllupsdagen kan du jo kanskje skrive noe i retning av:

Tusen takk for god hjelp med ... på bryllupsdagen vår!

Hege

Skrevet

Jeg synes faktisk at det begynner å bli litt sent jeg, da. Det er 7 mnd siden juni.

Kan du ikke klare å skaffe de adressene selv, som moren din skulle skaffe? Og de som mannen din skal skrive.. Vel, hadde ikke mannen min gjort det så tror jeg at jeg bare hadde satt meg til å skrive de selv.

Ville kanskje følt det litt pinglig i ettertid.. "Jo, nei, du skjønner, det var X som skulle skrive de til dere, men siden han aldri fikk ut fingeren så fikk dere ikke takkekort"

eller "mamma skulle ordne adressen deres, skjønner du, men så ble jeg lei av å mase på henne. Derfor dere ikke har fått...."

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt enig med Rampolina her; Det beste er å få ut takkekortene så fort som mulig. Jeg syntes jeg selv var sent ute da jeg sendte ut takkekort i november etter at vi giftet oss i august, men fikk ikke takkekortene fra fotografen før den tid. Dette er jo sikkert noe som er forskjellig fra krets til krets også hvordan man praktiserer det, for jeg har fått takkekort mye lenger etter bryllupet enn det du beskriver også :)

Men iallefall -jeg synes jo det er hyggelig at de kommer ut når bryllupet er noenlunde ferskt i minne...

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Bedre sent enn aldri :)

Jeg synes også at det begynner å bli lovlig sent nå, men sett dere ned sammen en kveld i nærmeste framtid og gjør unna resten. Når en først begynner går det raskere enn en tror.

Adresser er som regel ingen sak å finne på telefonkatalogen.no e.l.

Takkekort til "utenforstående" holdes korte og enkle. Her er noen eksempler:

Til servitørene, kokken etc : "Tusen takk for den flotte innsatsen i forbindelse med bryllupet vårt."

Til blomsterdekoratør: "Tusen takk for innsatsen med de fine dekorasjonene til bryllupet vårt."

Til frisør: "Takk for at du gjorde meg så fin til den store dagen"

osv.

Prest/menighet har jeg ikke tenkt på at skal takkes. Hva med "Takk for en fin opplevelse i XX kirke den XX.06.2009"

Endret av Spinell
Skrevet

Takker for svar! Det er ihvertfall godt å høre at jeg ikke er unormalt sent ute helt enda, jeg er jo som jeg tidligere skrev ganske flau. Men la meg utdype litt nærmere. Vi fikk takkekortene fra fotografen mer enn 3 måneder etter bryllupet, og det var da jeg begynte å jobbe med dem. De fleste er allerede sendt. De adressene jeg mangler er ikke registrert i telefonkatalogen, og da er det bare min mor som kan skaffe dem siden de det gjelder er fra hennes omgangskrets og ikke min. Jeg har allerede skrevet takkekortene for mannen min til alle de norsktalende på hans side, de tok jeg ved at jeg satt meg ned sammen med ham, jeg gjorde jobben og han satt og nikket og sa ja. Takkekort er som dere gjerne forstår ikke helt hans greie. Når det gjelder de engelske takkekortene er det han som er den engelskspråklig av oss og dermed er i stand til å gjøre det, mens jeg synes det er fryktige vanskelig med amerikanske takkefraser og jeg føler det er urettferdig om jeg må gjøre jobben. Takkekort til de "utenforstående" ser jeg at jeg burde ha gjort unna før. Takker for innspill om hvordan det gjøres, jeg har tatt meg litt sammen og kommet et lite stykke videre med dem.

Men jeg får bare fortsette å prøve. Jeg er bare så frustrert over at jeg ikke klarer å få dem unna på egenhånd, for jeg ser jo at det selvfølgelig blir jeg som får skylden om de ikke blir sendt. Verden er så urettferdig! :murvegg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...