Gå til innhold

Bekjent som har sex selv om han bare er separert

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jon Are_*
Skrevet

Ja det har seg altså sånn at jeg her forleden snakket med en bekjent av meg som nettopp er blitt separert fra kona. Han kunne fortelle meg at han hadde en elskerinne nå. Jeg kjenner at jeg blir litt satt ut av dette! Hva tenker dere; er det greit å ha seksuellt samkvem med noen mens man ennå er i separasjonsprosessen, men altså ikke skilt...?

Med hilsen fra Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja det har seg altså sånn at jeg her forleden snakket med en bekjent av meg som nettopp er blitt separert fra kona. Han kunne fortelle meg at han hadde en elskerinne nå. Jeg kjenner at jeg blir litt satt ut av dette! Hva tenker dere; er det greit å ha seksuellt samkvem med noen mens man ennå er i separasjonsprosessen, men altså ikke skilt...?

Med hilsen fra Jon Are

Hei

Selvsagt er det greit.

hvis ikke de to separerte har gjort noen spesiell avtale om noe annet. Når man er separert, er det faktisk slutt, og man skjylder hverandre ingenting.

Selv har jeg snart vært separert ett år nå, og har nå truffet en ny fyr. ser ingenting galt med det...

Og hvorfor henger du deg opp i dette, hvis det ikke gjelder ditt forhold?

Skrevet

Det hadde begge foreldrene mine...

Skrevet

Naturligvis er det greit! :overrasket:

Skrevet

Med hilsen fra Jon Are

Idéen med separasjon er vel egentlig at man skal ta ett års pause, og tenke gjennom ting for at man skal være helt sikker på at skilsmisse er det rette.

I praksis så har så har minst den ene parten ugjenkallelig bestemt seg for å skilles i god tid før separasjon blir iverksatt. De som har begynt med ny sexpartner har iallfall bestemt seg.

Folk flest opplever separasjonskarantenen som bare tull, men det det kan ha noe for seg å vente ett år med å feire nytt bryllup, slik at den verste kjærlighetssorgen har lagt seg, og man unngår å "trøstegifte" seg.

Det er lurt å ha sex med sin nye kjæreste før man gifter seg med denne (bruk kondom), for å finne ut om man passer sammen seksuelt.

Skrevet

Med hilsen fra Jon Are

Tror de aller fleste har det.

Så sant som de finner noen de vil ha sex med da..

Skrevet

Jeg syns det er helt greit. Man er jo ikke i et forhold lengre, annet enn på papiret.

Skrevet

jeg hadde ny samboer da jeg var separert..

du vet at en separasjon tar lang tid eller?

Skrevet

Selvsagt er det greit. Selv hadde jeg ny kjæreste før seperasjonspapirene var fyllt ut tilogmed, fordi eksen var en tulling og trenerte saken. Skulle jeg liksom la han fortsette å kontrollere livet mitt på ubestemt tid, når forholdet var ugjenkallelig slutt? Jeg synes egentlig at obligatorisk seperasjonstid er noe tull, så lenge det ikke er barn med i bildet.

Skrevet

Det kommer jo an på hva slags type seperasjon det er snakk om, sånn følelsesmessig. Er forholdet over, punktum, er det ikke noe galt i å starte et nytt forhold. Er man i samtale om veien videre og man prøver å kanskje finne tilbake til hverandre (noe som gjerne oftest er tilfelle når det er barn inne i bildet) er saken annerledes, da ville ihvertfall jeg stemplet det som utroskap. Det er jo ikke alle som separerer seg fordi de ønsker at forholdet skal være over, noen separer seg fordi de ikke klarer å fortsette sammen slik ting har blitt. Og i sistnevnte tilfelle vil sex med andre bli utroskap. Så får vi bare håpe at kona til denne kompisen din er klar over at kompisen din ser på forholdet deres som helt over...

Skrevet

Om man har et avklart forhold til at samlivet er slutt og det ikek er pause, selvfølgelig er det greit!

Gjest Augustus
Skrevet

Forholdet er over. Hva andre måtte synes spiller liten rolle.

Er selv separert og venter utålmodig på skilsmissepapirene, og er i et forhold.

Er også helt enig i at separasjonstid når man ikke har barn, er bare tull.

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Separert er separert... så han kan gå ut og ha seg av hjertens lyst.

Eller er du av den oppfattningen av at sex kun skal være i et ekteskap? Da er vi mange syndere her i landet ja... ;)

Skrevet

kaller han det elskerinne? Da skjønner jeg at du er skeptisk for da høres det jo ut som om han vil holde henne hemmelig og samtidig holde døren til eksen åpen uten at hun skal få finne ut om forholdet.

Jeg ser ikke noe galt i å få seg kjæreste når man er separert -- men om man er den parten (eller om begge håper på det) som håper på at separasjonen skal føre tilbake til den man er separert fra så er det jo tåpelig (og om ikke "kroken på døren" så i hvertfall gjør det det svært mye vanskeligere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...