Gå til innhold

Pass dere for å abonnere på I Form!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har vært kunde hos I Form i et par år, men bestemte meg for å avslutte abonnementet i vår. I mars/april mottok jeg et eksemplar av I Form som jeg anså som mitt siste blad. Jeg sendte umiddelbart et brev der jeg sa opp abonnementet, gjorde deretter opp min konto og regnet medlemsskapet som avsluttet. I løpet av de neste månedene mottok jeg iallfall 2 blader som jeg returnerte siden jeg ikke var medlem lenger. I juni mottok jeg en giro der de krevde betaling for de to bladene de sendte meg etter at jeg hadde sagt opp abonnementet.

Jeg ringte kundebehandlerne ved I Form, forklarte forholdet og ba om at konto skulle strykes, i og med at dette var blader de sendte meg lenge etter at jeg hadde sagt opp abonnementet. Dette ble tilbakevist og damen på kundeservice sa at de ikke hadde mottatt noen oppsigelse. Abonnementet ikke hadde blitt strøket før de skjønte at abonnementet skulle sies opp når de mottok det siste av de to bladene jeg returnerte som ikke-medlem. Dersom jeg ikke betalte, ville jeg få en purregiro og saken ville etter hvert gå til inkasso.

Det var en svært ubehagelig samtale, der damen etter hvert nærmest ropte til meg i telefonen, fullstendig overdøvet meg som kunde og insinuerte at jeg ikke visste hva jeg holdt på med og at det var noe jeg bare trodde selv når jeg fortalte om oppsigelsesbrevet for flere måneder siden. Jeg har i ettertid sendt brev til I Form, men får svar tilbake om at jeg må betale for de to bladene samt purregebyr. Jeg har nå betalt giroen for å unngå inkasso og for å få dette ute av verden. Er det noen som vet hvilke rettigheter vi som forbrukere har i slike saker? Jeg kan ikke bevise at jeg sendte oppsigelsesbrevet, men de kan på sin side heller ikke bevise at de ikke har fått det. Om de har rotet bort brevet eller hva som er sannheten vet jeg ikke. Dersom det er nødvendig å sende oppsigelsesbrev av et bladabonnement som rekommandert brev for å kunne bevise utmeldelse, bør de fortelle om dette i innmeldelsen. Jeg har aldri hatt slike problem med andre klubber/abonnement tidligere.

Jeg vil derfor advare dere andre mot å inngå kundeforhold med I Form. De har tydeligvis ikke orden på papirene sine og kundeservicen er råtten. Dersom dere skulle melde dere inn likevel; sørg i alle fall for å sende oppsigelsen som rekommandert brev eller ha annet bevis for å ha sendt den.

Hilsen svært misfornøyd kunde

Navn fjernet i henhold til våre regler

Nala - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sjokkert! Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet forbrukerombudet og TV2 hjelper deg eller forbrukerinspektørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten å virkelig bevise at man har sendt et brev på, er å sende det rekommandert. Derfor bør alle slike brev som det kan bli strid om sendes rekommandert.

Du har jo handlet i god tro her, gjort det som var påkrevd og trodd at abonnementet var over. Det blir dessverre påstand mot påstand, , men ta kontakt med TV2 hjelper deg eller Forbrukerinspektørene som Arwen sier ovenfor. De fleste firmaer blir litt mer medgjørlig når pressen viser interesse.

Du kan også forsøke Forbrukerombudet. (Personlig har jeg ikke god erfaring med dem, men det kan jo hende at du er heldigere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som fremmer en påstand om at du har sagt opp her - og da må du kunne bevise at du har sagt opp også. Har du ikke sendt brevet rekomandert, har du nok lite bevis?!

Det er ikke bare mottaker som kan feile i slike tilfeller. Posten har også en viss tendens til å ikke "holde det de lover" til tider ...

Konklusjon: Du er selv ansvarlig for å forsikre deg om at abonnementet er registrert oppsagt. Det gjorde du ikke og det virker ikke som om du har bevis på din oppsigelse. Dermed må du stå for kostnadene frem til abonnementet ble registrert oppsagt (evt. ut oppsigelsestid om de har slikt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har tross alt sendt bladene i retur! Det er tull å måtte betale for noe du ikke har fått, evt. får de heller kreve penger for porto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt en gang til og håpet på å komme til en annen kundebehandler. Det er så mange forskjellige kundebehandlere rundt omkring og hvis du treffer på feil person til feil tid er du 'ille ute'.

Jeg har selv jobbet i bokklubb hvor folk ofte sendte ting i retur. Hvis det ikke var registrert hos oss tok vi det på vår kappe. Selvfølgelig var det jo noen som prøvde å lyve, men de 'tok' vi ganske lett.

Nei, ring på nytt eller ring forbrukerrådet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg kan ingen ting om rettigheter og sånt, men jeg opplever at det er veldig store forskjeller på hvilket konfliktnivå firmaer legger seg i forhold til sånne ting. Er det ikke Cubus (eller er det en av de andre klesbutikkjedene?) som har som politikk at uansett - virkelig uansett! - hva kunden klager på så får de, kundene, rett fordi de tenker som så: det er bedre å miste 49,- her og nå enn å få en misfornøyd kunde for evig og alltid.

Jeg sendte brev til vårt telefirma at vi skulle flytte og sa opp abonnementet. Etter to måneder kommer det regning fra dem, de hadde ikke fått beskjeden min. Enda de strengt tatt hadde både det ene og andre til gode så ordna de det på strak arm. Det er ikke usannsynlig at jeg bruker meg av dem igjen, nei, mens det er vel lite sjanse for at du noensinne kommer til i abonnere på I form igjen, langt mindre reklamere for dem overfor andre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg melder meg ut av klubber ber jeg om bekreftelse på at medlemskap/abbonement er ferdig. Jeg har aldri mottatt noe krav etter det, men ikke bekreftelse heller. de vil vel ikke sløse med portoen, ikke vet jeg.

Jeg var veldig lei av å få ting tilsendt etter at abbonement var opphørt. Derfor gjorde jeg det.

Jeg har beholdt en kopi av brevet og datert det i tilfelle det skulle bli problemer. Jeg har sendt det som vanlig post.

Dette har fungert for meg flere ganger. Dette anbefaler jeg hvis du ikke vil bruke masse penger på rekomandert.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Jeg har vært abonnent på I Form 2 ganger, sagt opp abonnementet to ganger, og ikke hatt noe problem... Sendte oppsigelsen pr mail, og ba dem sende meg en bekreftelse på at det var registrert, noe jeg fikk begge gangene. Et brev blir fort borte i posten... Be alltid om bekreftelser på sånne ting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...