lillesol20 Skrevet 30. august 2003 #1 Skrevet 30. august 2003 Gode grunner for å skrive brev for hånd til gode venner som bor langt borte: 1. Det er mye mer personlig. 2. Å finne et personlig brev blandt reklamen og regningene i postkassa lyser opp dagen for de fleste. 3. Hvis dataen skulle kræsje, slipper du å fortvile over tapte brev. Du har dem på et mer "håndfast" sted. 4. Det er koselig å skrive på papir, skrive en adresse på en konvolutt og lime på et frimerke. Alt for mye foregår digitalt nå for tiden. 5. Mail er abstrakt, brev er konkret. 6. Vil vi at skrivekunsten skal gå tapt blandt tastaturene? 7. Du kan lese brevet uten å skru på en PC først. Må bare få sagt det: Jeg elsker papir, bøker og sånne ting. Har et spesielt forhold til det, rett og slett. Mail er fint for raske beskjeder, men brev er noe helt, helt spesielt--- Håper kunsten ikke går tapt underveis i disse fremadstormende tider. Hilsen fryktelig gammeldags og autentisk 20-åring Måtte posten alltid bestå!
RoadQueen Skrevet 30. august 2003 #2 Skrevet 30. august 2003 Helt enig med deg lillesol20, brev er noe helt spesielt - jeg er som deg mer glad i papir og håndskrevne ark enn data.
Gundel Gaukeley Skrevet 30. august 2003 #3 Skrevet 30. august 2003 (endret) . Endret 11. februar 2013 av Gundel Gaukeley
Mann 40 Skrevet 30. august 2003 #4 Skrevet 30. august 2003 6. Vil vi at skrivekunsten skal gå tapt blandt tastaturene? Du har skrevet 320 KG-innlegg på tastaturet ditt siden 13. august, så du liker tydeligvis meddelelsesmulighetene datateknologien gir. Er enig med deg i at det er veldig bra med brev på papir. Det er et par år siden jeg har skrevet et ordentlig brev og det er synd. Har tatt vare på alle postkort og brev jeg har fått oppigjennom, men det har blitt veldig lite å ta vare på de siste årene. Har forresten planer om å begynne skrive ut og ta vare på personlige e-poster, selv om det ikke blir det samme som et håndskrevet brev er det i hvert fall noe noen har skrevet til meg.
lillesol20 Skrevet 31. august 2003 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2003 Du har skrevet 320 KG-innlegg på tastaturet ditt siden 13. august, så du liker tydeligvis meddelelsesmulighetene datateknologien gir. Har jeg skrevet at jeg ikke liker tastaturer? Nei. (Ole Brumm- ja takk, begge deler... Men liker fortsatt brev best)
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #6 Skrevet 31. august 2003 Jeg elsker å skrive skikkelige brev. Siden jeg flyttet en god del mil hjemmefra, så har jeg en av venninnene mine som jeg brevveksler med. Nå er det en stund siden jeg fikk noe fra henne - kanskje jeg skal purre litt :D Da jeg var yngre hadde jeg en hel HAUG med brevvenninner. Det ramlet inn brev i postkassa vår til meg. Det var gøy.........*mimre* Men nå... Er jo bare såvidt jeg får mail, jo
Gjest Embla s Skrevet 31. august 2003 #7 Skrevet 31. august 2003 kanskje jeg skal skrive et brev til mormor.. (som ikke har pc)
Pip Skrevet 31. august 2003 #8 Skrevet 31. august 2003 Dessuten er jeg også slik at jeg elsker slike papirgreier, kan kose meg uendelig lenge i en velassortert bokhandel... og lukten av en helt ny bok....mmm! :D Jeg også! :D Og er også veldig enig med lillesol - ordentlig brev er noe helt annet enn 'elektronisk post'! Men det er jo ikke alle som syns det - og da er det jo bedre med e-post enn ingenting...
Retz Skrevet 31. august 2003 #9 Skrevet 31. august 2003 Gode grunner for å skrive brev for hånd til gode venner som bor langt borte: 1. Det er mye mer personlig. Hvorfor skal ting på liv og død være så fordømt personlige? 2. Å finne et personlig brev blandt reklamen og regningene i postkassa lyser opp dagen for de fleste. Jeg foretrekker mail. 3. Hvis dataen skulle kræsje, slipper du å fortvile over tapte brev. Du har dem på et mer "håndfast" sted. En backup-cd er rimelig håndfast. 4. Det er koselig å skrive på papir, skrive en adresse på en konvolutt og lime på et frimerke. Alt for mye foregår digitalt nå for tiden. Det er ikke det minste koselig. 5. Mail er abstrakt, brev er konkret. Abstrakt duger. 6. Vil vi at skrivekunsten skal gå tapt blandt tastaturene? Skrivekunsten kan utmerket godt holdes i hevd ved hjelp av et tastatur. 7. Du kan lese brevet uten å skru på en PC først. Min pc er aldri avslått.
lillesol20 Skrevet 31. august 2003 Forfatter #10 Skrevet 31. august 2003 Hva gjør du under et strømbrudd?
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #11 Skrevet 31. august 2003 Stakkars, Retz. jeg synes faktisk synd på deg som ikke klarer å se det koselige i de små ting. Tak gud for hver sin smak jah!
MarianneE Skrevet 31. august 2003 #14 Skrevet 31. august 2003 En tråd som denne har jo jeg skrevet før!! Men, jeg er like enig enda...... :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå