Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Hvis man fikser en reiserute på egen hånd, hva skjer dersom jeg har bestilt flytur til et sted, og skal videre med et annet flyselskap, men jeg rekker ikke det flyet pga forsinkelser/utsettelse på det første flyet? Eller jeg ikke får bagasjen f.eks. Sitter man fint i det, eller kan man få dekket utgiftene til et slikt tilfelle på noen måte? Tar dere ofte og lager reiserute på egen hånd, eller satser dere på enten et reiseselskap eller å fly med samme flyselskap hele veien?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Hvis man fikser en reiserute på egen hånd, hva skjer dersom jeg har bestilt flytur til et sted, og skal videre med et annet flyselskap, men jeg rekker ikke det flyet pga forsinkelser/utsettelse på det første flyet? Eller jeg ikke får bagasjen f.eks. Sitter man fint i det, eller kan man få dekket utgiftene til et slikt tilfelle på noen måte? Tar dere ofte og lager reiserute på egen hånd, eller satser dere på enten et reiseselskap eller å fly med samme flyselskap hele veien? Hvis du selv har satt sammen flere ulike distanser til en reise, vil ikke flyselskapene være ansvarlig for deg om de blir forsinket. Da er det mulig du må kjøpe deg ny billett for å komme videre. I tillegg vil du jo selv her måtte hente ut bagasje og sjekke inn på nytt med den nye transportøren, så du må evt. beregne god til til forsinkelser. Denne utgiften kan i noen grad bli dekket i ettertid hvis du har reiseforsikring. Jeg bestiller nesten alltid billetter på egen hånd, men sørger ofte for å beregne god tid mellom flybytter hvis reisen er satt sammen av flere leverandører. Det tryggeste er å ha en sammenhengende reise. Nå sist uke kom jeg reisende fra Asia via London, og i London var flyet videre hjem til Oslo kansellert. Da sørget flyselskapet for å booke om og gi meg nytt fly til moderlandet. Her hadde jeg imidlertid et innenriksfly jeg skulle nå, som ikke var knyttet til samme reise som den første. Jeg rakk dette flyet såvidt, selv om jeg i utgangspunket hadde beregnet mer enn 5 timers venting på Gardemoen.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Hvis du selv har satt sammen flere ulike distanser til en reise, vil ikke flyselskapene være ansvarlig for deg om de blir forsinket. Da er det mulig du må kjøpe deg ny billett for å komme videre. I tillegg vil du jo selv her måtte hente ut bagasje og sjekke inn på nytt med den nye transportøren, så du må evt. beregne god til til forsinkelser. Denne utgiften kan i noen grad bli dekket i ettertid hvis du har reiseforsikring. Jeg bestiller nesten alltid billetter på egen hånd, men sørger ofte for å beregne god tid mellom flybytter hvis reisen er satt sammen av flere leverandører. Det tryggeste er å ha en sammenhengende reise. Nå sist uke kom jeg reisende fra Asia via London, og i London var flyet videre hjem til Oslo kansellert. Da sørget flyselskapet for å booke om og gi meg nytt fly til moderlandet. Her hadde jeg imidlertid et innenriksfly jeg skulle nå, som ikke var knyttet til samme reise som den første. Jeg rakk dette flyet såvidt, selv om jeg i utgangspunket hadde beregnet mer enn 5 timers venting på Gardemoen. Hva mener du en reiseforsikring vil dekke? Trodde reiseforsikringen kun dekket sykdom, ulykker i ferielandet, avbestilling ved sykdom og dersom man ble utsatt for kriminalitet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå