Gå til innhold

Lønnsforhøyelse

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Eline ikke pålogget

Hvordan i all verden skal jeg få lønnsforhøyelse?

Saken er at jeg har blitt skrytt opp i skyene av sjefen min OG av mine kunder, men det er lønnsstopp der jeg jobber (stor bedrift). Er det virkelig blitt sånn at en må si opp jobben for å få et tilbud om høyere lønn. Finnes det noen virkemidler, gode argumenter jeg kan bruke først?

Saken er at jeg vet i denne "spesielle bransjen" jeg er i så er det ikke lett å bytte meg ut heller....

Frustrert, ja!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, ingen er uunnværlig, selv om du kanskje har fått det inntrykket av deg selv.

Så hvis du tør å gjøre det på den måten; si opp jobben og forvente å bli tilbudt høyere lønn for å bli, ja, så er det antakelig eneste utveien. Men dristig er det, med tanke på den store arbeidsledigheten, til og med blant høyt utdannet arbeidskraft....

Kanskje du heller skal vise solidaritet med dine kolleger og din arbeidsgiver? Antar det er "lønnsstopp" pga dårlige tider? Eller mener du med "lønnsstopp" at dere er omfattet av lønnsavtaler som går ut neste år? Da bør jo du også vente?

Kanskje sjefen din skryter veldig til flere av dine kolleger også, for å få dere til å trives og yte deres beste? Har du tenkt på det? At du har en positiv og god sjef?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...