Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg er ny i dette med handling av kosmetikk på nett, og lurer da på om jeg kan hansle for 2000 kr i en pakke. Vet at jeg må betale moms og fortollingsgebyr, men er det regler for makspris man kan handle for i en pakke? Bør pakken deles opp?
vesla86 Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Fortollingsgebyret blir vel høyere hvis pakkens verdi er over 1000,- for da går det inn under ordinær fortolling, og ikke forenklet. Sjekk Posten sine sider! Ellers så er det ingen maksgrense, tror jeg.
bambino Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 det skal ikek være en maks pris nei. men det lønner seg mer å bestille flere små pakker helst under 200 kr. For da slipper du toll. På strawberrynet.com er det gratis frakt og billig sminke i alle merker:) Jeg bestilte 3 ting for under 200 per stk. så da tok jeg de i 3 forskjellige bestillinger slik at jeg slapp både frakt og toll. da kostet de altså akkurat det som prisen er på sminken:)) jeg er utroolig fornøyd:D
Honesty Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Det er ganske få kjekke ting som koster under 200 kroner selv på nettbutikkene... Dersom du vet at du skal bestille endel, og ikke bare fyller opp fordi det er billig, vil det lønne seg å bestille i en omgang og heller fylle opp pakken. Forskjellen i gebyr er ikke enorm, og det vil uansett lønne seg å bestille en pakke for 2000 kroner enn to à 1000 kroner pga. gebyret.
Pingting Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 det skal ikek være en maks pris nei. men det lønner seg mer å bestille flere små pakker helst under 200 kr. For da slipper du toll. Toll slipper du uansett, for kosmetikk er tollfritt! Men du må betale 25% merverdiavgift på alt over 200,- Jeg sjekket posten.no sine sider om fortolling, og det ser ut som at forenklet fortolling kun utføres for sendinger opp til 1000,-. For beløp over det må du bruke ordinær fortolling som kan bli dyrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå