Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne sikkert spurt på Kropp og helse, men har en mistanke om at det er her det er størst kunnskap om eggløsningssymptomer ;)

Det skjedde noe rart her om dagen. Eller natta.. Jeg hadde første "mens" etter p-pilleslutt mellom 24 og 26 desember. (26 kom det rent rødt, litt men helt klart i alle fall, før det var det mer brunt) I følge det skulle jeg hatt eggløsning mellom 7 og 9 jan en gang. Jeg vet jo ikke dette helt enda men har tidligere hatt veldig regelmessig syklus.

I alle fall begynte jeg å kjenne de kjente eggløsningsmurringene så tidlig som 5 januar. Dette vedvarte til søndagsnatta da jeg våknet og skulle på toaletter. Da var jeg KJEMPESVIMMEL! Deiset inn i veggen før jeg skjønte hva som foregikk, sjanglet inn på badet og tilbake i senga. Våknet og var kvalm og fortsatt helt svingstang og litt slørete blikk. Veldig ekkelt.. Men det ble litt bedre og da jeg hadde spist ble jeg litt bedre men fortsatt ganske svimmel. Resten av dagen hanglet jeg og var i slapp og uggen form og utpå kvelden begynte det å stikke veldig litt til venstre ca 5 cm over skambeinet. Sånn ca.. Skikkelig oppblåst (ballong!) helt til morrakvisten igjen. I dag var det mye bedre men har kjent litt murringer, spes på det samme stedet. Nå kjennes det egentlig ganske greit ut og bare vært bittelitt svimmel i dag.

Veeeldig detaljert beskrivelse her... :sjenert: Men er det noen andre som har det sånn..? Jeg kan ikke huske at det var SÅ intenst som den natta..

Siden jeg er en slags nestenprøver er jeg jo litt kokos om dagen og tenker alt mulig rart.. Vi har praktisert "hoppe av i svingen-metoden" for å vente til april men startet vel ikke med "avhoppingen før 7 jan.. ehm. Da kom vi på det liksom. :) Så derfor har jeg selvfølgelig vært innom x ant grunner. Jeg ramser opp: "festesmerter" :fnise: , endometriose :sukk: (håpe, håpe det ikke stemmer), tett øregang, matforgiftning, vanlig eggløsningssymptom..(?), ekstra lavt blodtrykk (har ganske lavt blodtrykk fra før), dehydrering (pinnekjøttmiddag..) :) Brystvortene har vært litt hovne og ømme men absolutt ikke plagsomt. Jeg regner med dette er normalt ved hormonsvingninger. :fnise: Ikke at jeg tenker mye om dagen altså... :sjenert:

Oi, så langt det ble! :) Skulle egentlig bare høre om det er vanlig å bli så svimmel av eggløsning. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du fikk et dropp i blodtrykket og derfor ble svimmel. Tror det er helt mulig rundt EL ja. Selv ble eg de gangene eg hadde EL VELDIG kvalm, så den mnd eg ble gravid var eg kvalm fra EL og det har fortsatt ikke gitt seg. Så eg sier at alt er mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...