Anglofil Skrevet 13. januar 2010 #21 Skrevet 13. januar 2010 Alle bøkene til Kazuo Ishiguro, men spesielt "The Remains of the Day". Ellers vil jeg også anbefale det meste av Elizabeth Gaskell, spesielt "North&South". Mvh Yvonne
neon_sun Skrevet 13. januar 2010 #22 Skrevet 13. januar 2010 Jeg var svært skeptisk, men nå er jeg nesten halvveis i Jo Nesbø- snømannen, og den er virkelig ikke dum. Spennende og lettlest.
Ella_Grey Skrevet 14. januar 2010 #23 Skrevet 14. januar 2010 (endret) The Observations The Time Traveler's Wife An Instance at the Fingerpost The Education of Little Tree Ishmael (linker til Amazon) De to siste er mer spesielle, men er veldig, veldig bra! Endret 14. januar 2010 av Ella_Grey
Mermaid Blues Skrevet 14. januar 2010 #24 Skrevet 14. januar 2010 Tror jeg har en tendens til å gjenta meg selv, men Orwell (Blair), Coetzee, McEwan og Steinbeck. Du vil ikke angre, jeg lover :rødme: For ikke å glemme elskede Dostojevskij =) Murakami og Ishiguro er også veldig gode forslag (ser flere har nevnt dem), og Saramago er egentlig ikke så dum han heller.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #25 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er akkurat ferdig med Cormac McCarthys The Road (den er vel også utgitt på norsk også), og den var helt utrolig bra. Fryktelig fin og trist på en gang, og tårene rant både titt og ofte (i en full togvogn ) Anbefales!
Gjest M Skrevet 14. januar 2010 #26 Skrevet 14. januar 2010 Jeg liker godt Ken Follet, kan spesielt anbefale "The pillars of the earth" (Stormenes tid på norsk) og "World without end" (I all evighet på norsk). Bok nr to er en frittstående oppfølger av bok nr en. Ikke la deg skremme av tykkelsen på bøkene, de er absolutt verdt å lese! Les mer her!
Larsern Skrevet 15. januar 2010 #27 Skrevet 15. januar 2010 Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug er absolutt verdt å lese. Lettlest men dyp, og absolutt aktuell.
pace Skrevet 16. januar 2010 #28 Skrevet 16. januar 2010 Hah, Forbrytelse og Straff av Dostojievski er ikke nevnt. Den mest besettende boka jeg har lest iallefall. um: http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_and_punishment
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå