Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 hvordan har dere fått nye venniner? de fleste venninene mine har jeg hatt siden jeg var liten, noen fra videregående og noen har jeg blitt kjent med gjennom andre venner. jeg har et fri år nå og jobber på en plass med mest eldre mennesker så er de nermeste venninene mine reist bort for utdannelse og alle bor et stykke unna. har lyst på nye venniner mn synes det er vanskelig å bli kjent.
Gjest Emmanuelle Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har 4 gode venninner jeg har hatt siden barneskolen, 4 gode fra videregående, noen fra jobb og noen fra fritidsaktiviteter. Og så har jeg faktisk møtt ei venninne her på KG
Pjukset Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har fått venninner fra skole, hobby, bokollektiv, og via felles kjente
Amalie_85 Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har to innmari gode venner! Og begge har jeg møtt her inne
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har en del virkelig gode venninner fra der jeg vokste opp, som jeg har møtt gjennom skole, fritidsaktiviteter og venners venner. Her jeg studerer har jeg møtt venninner gjennom skolen og andre studentarrangementer. Jeg har også bodd i andre land og har alltid hatt lett for å finne gode venner, men har også lært at man må være åpen og ikke dømme for fort:)
Gjest Feline. Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har venninner fra barneskolen som jeg treffer når jeg er hjemme i ferier eller om vi besøker hverandre (bor i forskjellige byer)... Har studert i en annen by enn den jeg bor i nå, så studievenner treffer jeg også bare om jeg reiser langt for å besøke dem... Fikk jobb i oslo og flyttet hit i august, men kjenner liksom ikke stort andre enn folk gjennom jobben foreløbig... Synes også det er vanskelig å bli kjent med nye folk i en ny by, ihvertfall når man ikke er student
MissStiles Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Gjennom jobb, skole, fritidsinteresser, KG og aktivitetsvenner. Også gjennom venner..
Gjest Diane Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har møtt venninnene mine på rare måter, iallfall de beste. Bestevenninnen min jobber sammen med meg, ellers har jeg gått på folkehøgskole sammen med en, møtt en gjennom eksen (faktisk!), fortalt livshistorien min på en flyplass til en (ganske sær historie det her). Har også andre venninner som jeg studerer sammen med, og har møtt via andre venner, men dette er de fire beste. Ja, også har jeg møtt ei på Kvinneguiden.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 De fleste vennene jeg har er fra forskjellige skolesituasjoner og venners venner. Men ut i fra det du forteller ville jeg tenke at den beste måten å få nye venner på er å begynne å trene i en gruppe (altså ikke generelt på et treningsstudio, men noe mer konkret og sosialt med de samme folka hver uke) eller finne en annen aktivitet du ønsker å drive med (det finnes for eksempel malegrupper, fotogrupper, du kan engasjere deg politisk eller i en annen forening osv.). Men du må nok være litt frempå for å skaffe deg nye venner i voksen alder, det går ikke like automatisk som det gjorde på barneskolen.
Gjest ts Skrevet 13. januar 2010 #12 Skrevet 13. januar 2010 hvordan får dere venniner her inne? er det ikke vanskeli å vite om de later som de er noen andre?
Gjest Emmanuelle Skrevet 13. januar 2010 #13 Skrevet 13. januar 2010 hvordan får dere venniner her inne? er det ikke vanskeli å vite om de later som de er noen andre? Prøv "treff"trådene Jeg fikk en pm om at jeg virket så hyggelig, så tok vi det derifra
Gjest Diane Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 Hun kommenterte dagboken min en stund, vi PM'et hverandre og ble enige om å møtes.
Gjest KateW Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har også venninner på KG. Felles interesser som ledet til PM...
Britt Banditt Skrevet 14. januar 2010 #17 Skrevet 14. januar 2010 (endret) Tja, gjennom KG, gjennom annen venninne, fra barnehagen, fra kamerater av kjærester (kjærestene deres). Endret 14. januar 2010 av Linelia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå