Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Snart Frue
Skrevet

Overskriften sier vel det meste... Jeg er lei det lyse håret mitt som jeg synes er feil nyanse til meg. (synes det ser gult ut, selv med bruk av blåshampo).

Det jeg lurer på er om det er mulig å kjøpe en mørkere nyanse på butikken og ordne dette selv. (har skikkelig dårlig erfaring fra frisører som har gitt meg både orange og grått hår!)

Tips noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvom du har dårlig erfaring med frisør vil jeg anbefale deg å gå innom en nå som du skal går fra lys til litt mørkere..

Når man går fra så lyst at man må bruke blåshampoo, da kan håret lett bli balsst(matt i fargen) og noen ganger grønnskjær.. Det kan hende de må forpigmentere osv.. så jeg vil anbefale en frisør.

Men det du kan gjøre er å gå inn og snakk med de, få de til å se på håret ditt og om det er mulig å gjøre det du vil. Om de virker sikker på at dette vil gå bra uten forpigmentering osv. da kan du jo prøve selv?

Skrevet

Hvilken hårfarge har du opprinnelig? Jeg har nå spart ut min egentlige hårfarge, og har funnet ut at den er alt annet enn musegrå! Det er en ganske pen brunfarge. :) Mange kvinner ser så sjuskete ut på håret, det de har til felles er at det er fargebehandlet. Er ikke alle som har ork og tid til å stelle med håret slik det krever når man har fex bleket det! Hva er vitsen med å klippe håret i en "sprek" frisyre når man ikke gidder å ta vare på det?

Er det bare jeg som reagerer på at mange kvinner har slitte tupper? De får håret klippet i etasjer, og så blir mange flere hårstrå utsatt for slitasje.

Selv om jeg ikke farger håret så blir håret mitt bare slitt med "etasje"-klipp, så nå foretrekker jeg mest mulig like lengder.

Da er lik lengde og ufarget hår å foretrekke. Det krever minst stell. :D Er bare til å føne, og krever lite med hårkurer. Pluss at jeg sparer fargepengene. :)

Jeg synes det enkle er det mest stilige, spesielt i og med at det er såpass få som har sett lyset. Folk er helt gale med å farge håret for å få litt farge på tilværelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...