Gjest Vordende Brud Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Min kjære og jeg har vært sammen i noen år nå. Vi er 27 og 34 år gamle. Han eldst hehe ! I allefall, så lenge vi har vært sammen har han aaaaaaaaaaldri vist tendenser til sjalusi. Kun èn gang i starten da jeg hadde tenkt å reise til en annen by for å besøke en GOD venn av meg, en kompis. Overnatte der fra lør til søndag og gå ut lørdagen. Dette ville han ikke og mente han kunne bli med til samme by da han hadde noen venner der han også, så kunne vi jo dra hjem sammen til et hotell eller noe. Altså ikke være ute sammen, men dra hjem sammen da kvelden var omme... Vel det var i de førte 3 mnd av forholdet, så det er lenge siden. Siden den gang har han ALDRI vist tegn til sjalusi. A L D R I ! Uansett hvordan jeg har prøvd (for ja, det har jeg, teit kvinne som jeg er hehe, må jo se om det finnes i han). Men neida, han blir ikke sjalu, uansett hva. Vel jeg har en datter fra et tidligere forhold, og hennes far, min eks og jeg har et veldig godt forhold. Snakker sammen daglig og har en fin tone, vi har jo en datter sammen så det er jo bra. Jeg har også en datter sammen med min nåværende sambo, 3 mnd gammel. Og dette er jo halvsøsteren til min eldste datter. I vinter fridde sambo til meg og vi skal gifte oss om et år. Så snakket vi litt om hvem vi skulle be osv. For meg er det heelt naturlig at eksen min kommer, vi har så mye kontakt og det hadde vært fint for datteren vår om han var der. Vi er jo opptatte med å gifte oss. Vel, jeg nevnte dette for han, og da fikk jeg blankt nei. Ekser hadde ingenting å gjøre i et forhold. Jg sa til han at jeg var enig, men at jeg synes det blir litt annerledes med en eks man har en datter sammen med. Jeg hadde ikke bedt en annen eks sånn uten videre. Sambo har et kjempebra forhold til min eks, de snakker sammen som om de skulle vært venner og alt er heeelt fint. Sambo vet også at jeg ikke EIER noen romantiske følelser for eksen min. Så hvorfor denne reaksjonen? Han ble helt rar og forlot rommet og sa at ekser ikke hadde noe der å gjøre. Det ville sett "helt teit ut" sa han. Så nå lurer jeg på, finnes det noe sjalusi i han "after all" ? Eller tror dere at dette går mer på prinsipp ? Jeg må jo innrømme at jeg ble litt glad også, for da er kanskje ikke hjertet hans laget av stål alikevel (det siste var en spøk hehe)
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Må korrigere meg selv i en setning som ble feil: Ekser hadde ingenting å gjøre i et forhold. = Ekser hadde ingenting å gjøre i et bryllup.
Gjest . Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Min kjære og jeg har vært sammen i noen år nå. Vi er 27 og 34 år gamle. Han eldst hehe ! I allefall, så lenge vi har vært sammen har han aaaaaaaaaaldri vist tendenser til sjalusi. Kun èn gang i starten da jeg hadde tenkt å reise til en annen by for å besøke en GOD venn av meg, en kompis. Overnatte der fra lør til søndag og gå ut lørdagen. Dette ville han ikke og mente han kunne bli med til samme by da han hadde noen venner der han også, så kunne vi jo dra hjem sammen til et hotell eller noe. Altså ikke være ute sammen, men dra hjem sammen da kvelden var omme... Vel det var i de førte 3 mnd av forholdet, så det er lenge siden. Siden den gang har han ALDRI vist tegn til sjalusi. A L D R I ! Uansett hvordan jeg har prøvd (for ja, det har jeg, teit kvinne som jeg er hehe, må jo se om det finnes i han). Men neida, han blir ikke sjalu, uansett hva. Vel jeg har en datter fra et tidligere forhold, og hennes far, min eks og jeg har et veldig godt forhold. Snakker sammen daglig og har en fin tone, vi har jo en datter sammen så det er jo bra. Jeg har også en datter sammen med min nåværende sambo, 3 mnd gammel. Og dette er jo halvsøsteren til min eldste datter. I vinter fridde sambo til meg og vi skal gifte oss om et år. Så snakket vi litt om hvem vi skulle be osv. For meg er det heelt naturlig at eksen min kommer, vi har så mye kontakt og det hadde vært fint for datteren vår om han var der. Vi er jo opptatte med å gifte oss. Vel, jeg nevnte dette for han, og da fikk jeg blankt nei. Ekser hadde ingenting å gjøre i et forhold. Jg sa til han at jeg var enig, men at jeg synes det blir litt annerledes med en eks man har en datter sammen med. Jeg hadde ikke bedt en annen eks sånn uten videre. Sambo har et kjempebra forhold til min eks, de snakker sammen som om de skulle vært venner og alt er heeelt fint. Sambo vet også at jeg ikke EIER noen romantiske følelser for eksen min. Så hvorfor denne reaksjonen? Han ble helt rar og forlot rommet og sa at ekser ikke hadde noe der å gjøre. Det ville sett "helt teit ut" sa han. Så nå lurer jeg på, finnes det noe sjalusi i han "after all" ? Eller tror dere at dette går mer på prinsipp ? Jeg må jo innrømme at jeg ble litt glad også, for da er kanskje ikke hjertet hans laget av stål alikevel (det siste var en spøk hehe) Han tenker sikkert bare på hva familien hans tenker/synes om dette.
Gjest Vordende Brud Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Vil legge til at jeg så klart tar hensyn til han og ikke inviterer eksen min !!! Ville bare høres dere mening med tanke på sjalusi ! Tror ikke han bryr seg så mye om familien heller, han gjør svært sjeldent det på denne måten da.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Vil legge til at jeg så klart tar hensyn til han og ikke inviterer eksen min !!! Ville bare høres dere mening med tanke på sjalusi ! Tror ikke han bryr seg så mye om familien heller, han gjør svært sjeldent det på denne måten da. Han har rett! Ekser har faktisk ingenting i et bryllup å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Har ikke noe med sjalusi å gjøre synes jeg. Mer om respekt. Det ER grenser for hvor langt inn i livet man skal ha exer, barn eller ikke barn.
Gjest mr mr Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Enig med mannen din. Det ville sett teit ut. Har nødvendigvis ikke noe med sjalusi å gjøre, selv om; ekser kan være et ømt tema Dette er din og hans store dag. Skjønner godt at han ikke ønsker at eksen din skal være en del av akkurat den dagen
Gjest Aurora: Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Jeg er litt uenig med at han ikke skal komme, han er en eks ja, men han er faren til datteren din, dere har et barn sammen. Hva vil datteren din si da faren hennes ikke kan være i brullypet? Det vil jo kanskje virke litt mistvisende for henne at nye "pappa" ( stefaren ) og hennes ordentlige pappa ikke kan komme overens sammen ? eller .
Gjest Illiya Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er litt uenig med at han ikke skal komme, han er en eks ja, men han er faren til datteren din, dere har et barn sammen. Hva vil datteren din si da faren hennes ikke kan være i brullypet? Det vil jo kanskje virke litt mistvisende for henne at nye "pappa" ( stefaren ) og hennes ordentlige pappa ikke kan komme overens sammen ? eller . I så fall er det en problemstilling hun deler med mange andre barn, og rett og slett må forholde seg til. Det er brudeparet som bestemmer hvem som er gjester i deres bryllup, ikke barna.
Gjest Vordende Brud Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er egentlig helt enig i at ekser ikke har noe i et bryllup og gjøre, men ting er ikke sort hvitt i denne verden. Min nåværende samboer er både eldre og kjenner meg bedre enn den forrige. De to går kjempegodt overens,merk: KJEMPEgodt overens. Jeg vet at de ikke har noe imot hverandre osv. Så ja jeg synes faktisk at det er litt rart at han ikke skal kunne komme. Vi sees jo alle sammen, 2 ganger i uken ved overlevering av eldstejenta og har derfor en hel del med hverandre å gjøre. Derfor jeg synes det er så rart at han prinsippielt ikke skal ville at eks kommer. Derfor tanken sjalusi kom til meg. Kanskje han er redd for at vi fortsatt har noe gående osv. Selv om det også ville vært rart. Jeg synes det er trist at min eks ikke kan komme. Han er ikke bare en eks for meg, han er først og fremst en god god venn jeg har kjent leeenge før jeg møtte sambo. I tillegg har vi opplevd et av verdens største undre sammen, det å få barn. Og NEI jeg har ikke romantiske følelser for han. Jeg er virkelig dypt dypt forelsket i min nåværende sambo. Ingen i hele verden jeg heller kunne tenke meg å være med. Så det er ikke en gang et tema. Når alt dette er sagt så handlet ikke dette om "burde han la meg få ha eksen i bryllupet eller ikke?" ! Det handlet om dette me sjalusi eller prinsipp. Jeg spør egentlig kun om dere tror at det kan være et ømt/sårt tema for han at jeg ville at min eks skulle komme, og om det kunne finnes en smuuule sjalusi i bildet ! Jeg er jo litt frustrert over at han aldri blir sjalu...dette plager meg jo allermest. ALDRI liksom ! Sukk...så derfor ble jeg jo nesten litt glad når han reagerte. Godt å se at han kanskje har det i seg ! (haha høres sprøtt ut, men jeg tror de fleste vil forstå, i sær om de har opplevd å ha en partner som ikke eier et sneeever av sjalusi i kroppen.)
Asteria Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 X`n min ble heller aldri sjalu..ALDRI... Jeg synes det var litt frustrerende.. men samtidig synes jeg det var godt å vite at han stolte 100% på meg, dette gjorde meg også mye mer trygg på han..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå